Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**heinähattujen viikko 24**

10.06.2008 |

tulkaahan taas kertomaan kuulumisia! minä kirjoittelen,kunhan ollaan pojan kanssa käyty tuolla vesisateessa hyppimässä jokaikinen lammikko läpi :D

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen taas täällä... Melkein hävettää (mulla ei taida tosiaan muuta elämää tällä hetkellä olla näköjään).

Luulin jo hetken, että nyt tulee lähtö... Pakkasin sairaalakassin jo valmiiksi itsellenikin ja selitin miehelle mitä tuo sitten vauvalle.

Niin kamalia supistuksia oli, tuntuivat jo selässäkin ja en voinut kuin vain liikutella itseäni edes takaisin.

Ja samalla tuntui joku punkeavan jalkoväliin...

Noh, nyt ne loppuivat ja hyvä ettei itku tullut. Niin toivoin jo, että käynnistyisi tämä. Toivon, että tämä nyt ainakin olisi jo lopun alkua. Kuopus syntyi päivän isänsä synttäreiden jälkeen ja minulla on synttärit tiistaina, jospa sitten keskiviikkona syntyisi tämä? Toiveajattelua luulen minä...

Viivi

42/55 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten se kirjoittelu vaan jää.. Lähes päivittäin olen kyllä käynyt viestejä lukemassa, mutta jotenkin se oman kirjoittaminen vaan jää aina.

Eppuliini: Valtavasti onnea teidän perheelle! Varmaan ihanaa kun on jo saanut vauvan syliinsä, vaikka ite en taida vielä olla ihan valmis..

Saikku: Tsemppiä käynnistykseen! Pian teilläkin jo tuhisee pieni nyytti.

Meillä on tänään hääpäivä ja oli tarkoitus mennä ravintolaan syömään. Lapset (3) olis menny mummolaan hoitoon. Mutta kuinka ollakaan just tänään muhun iski sitten mahatauti! No onneksi mummi ja vaari haki kuitenkin lapset sitten jo päivällä hoitoon, kun en jaksanu niille edes ruokaa laittaa.. Nyt alkaa olo jo helpottaa ja vähän sain syötyäkin. Täytyy vaan toivoa että muut säästyis tältä taudilta.

Mulla on raskaus sujunu ongelmitta ja olo ollut aika hyvä. Ei edes tunnu vielä mitenkään "vaivalloiselta" tms. Viikkoja on nyt n 33. Viime aikoina on vähän herkemmin tullut niitä harjotussuppareita ja jonkin verran vihlonut alapäätä mutta ei sen kummempaa. Ihan hyvin jaksan vielä lasten kanssa touhuta. Enkä kyllä osaa ees aatella että vauva syntyis vielä pitkään aikaan.

Viime viikolla oltiin 2vrk:n lomalla Tampereen kylpylässä. Nautittiin kyllä kovasti koko perhe. Lapset olis ollu vedessä vaikka koko ajan ja iteki tykkäsin kyllä uida ja saunoa. Ja kun mies huolehti siellä kylpylässä pojat (3v ja 6v) niin mullahan oli helppoa meidän 8v tytön kanssa! Pystyi höyrysaunassakin ihan tosissaan rentoutumaan.

Seuraava lomareissu tehdään kesä-heinäkuun vaihteessa, kun mennään viikoksi vuokramökille. Tosin kovin kauaksi en halunnut enää tuolloin lähteä, joten mökki on puolen tunnin ajomatkan päässä. Sen jälkeen oon vielä menossa kaverien kanssa viikonlopuksi mökille heinäkuun alussa. No laskettu aika mulla on vasta 30.7...

mä kyllä toivon että ilmat taas lämpenis, ja vois ulkoilla hellemekolla. Lasten kanssakin oli kivempaa ku ei ulos tarvinnu erikseen pukea. Tosin mulla ei oo ollu yhtään mitään turvotuksia, joten ymmärrän kyllä että kaikki ei helteistä tykkää.

Hyviä vointeja kaikille Heiniksille!!

Oikee enkeli rv 33 (suunnilleen..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi mattimyöhäinen vielä surfailee. Laitoin tytön nukkumaan ja tietty nukahdin itsekin, joten nyt ei väsytä yhtään...

Oon ollut lomalla pari viikkoa, ja suoritin samalla yhden luennon, josta toinen tentti on lauantaina. Sitten pitäisi alkaa virallinen äitiysloma (Kelasta ei ole vieläkään tullut lappuja...), jee! Tosin vieläkin kauhistuttaa tämä ajan nopeasti kuluminen, mitenkään en ole vieläkään varautunut vaavin tuloon. Joten en sairaalakassiinkaan osaa ottaa kantaa, tosin sen muistan esikoisen syntymän jälkeen, etten pitkään aikaan pystynyt keskittymään edes lehtien lukuun paria sivua enempää, ne hormonit...

Neuvola oli pitkästä aikaa tällä viikolla, ja menen ensi vkolla uudestaan kontrollikäynnille, sf-mitta ei ole kasvanut tarpeeksi (nyt 29). Tosin esikoisesta oli samaan aikaan saman verran, joten tokkopa siinä mitään on (ja silti syntyi iso tyttö, 3,8 kg). Lääkäri on juhannuksen jälkeisellä viikolla. olisin toivonut jo ennen juhannusta niin olisin lähtenyt hyvillä mielin 260 km päähän mummolaan. No, tokkopa se vielä syntyy kuitenkaan (ja toivottavasti ei!). Tänään oli kyllä ihmeellisen kipeä olo mahassa, mutta se meni onneksi ohitse.

Niin, ja vaavi on kääntynyt oikein päin, jee! Nyt vielä toivon ettei se kutinatauti iske niinkuin viimeksi, ja että vauva pysyy mahassa ainakin sinne 38 vkolle.asti. Mulla myös synnytys on mielessä, vaikka viimeksi kaikki menikin ihan hyvin. Jopa välilihan rasvausta olen nyt harvakseltaan tehnyt, toivottavasti tuottaa tulosta.

Paljon onnea Eppuliinille!! Ja tsemppiä kaikille!

baby rv 34 +

Vierailija
44/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä SAIKKUlle ensi maanantaille! Kaikki menee varmasti hyvin! Mulla käynnistettiin synnytys edellisessä raskaudessa kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Syynä oli raskausmyrkytys ja tosi korkeet verenpaineet. Emättimen suulle laitettiin sellaisia nuppineulanpään kokoisia pillereitä neljän tunnin välein eli kolme kertaa päivässä. Vuorokauteen ei tapahtunut yhtään mitään, vaikka supistuskäyrä piirsi hillitöntä siksakkia. Itse en sitä edes tuntenut ja kätilöt oli ihmeissään... Nukkumaan mennessä ennen laskettua päivää supistukset sitten alkoivat rytinällä minuutin välein ja siitä viisi tuntia eteenpäin vauva syntyi tasan laskettuna päivänä.

Kovin on yksilöllistä miten käynnistys alkaa ja varmaan käynnistysmenetelmälläkin voi olla vaikutusta. Meiltä on max 20min ajomatka sairaalaan, joten supistusten alettua soitin vasta miehen paikalle. Olin kolmen hengen huoneessa ja meillä ei kyllä päiväsaikaan ollut mitään sen kummempia vierailuaikoja vaan kaikkien miehet vietti siellä seurana aikaa. Ainoa rajoitus oli, että viim. klo22 piti lähteä kotiin. Ja meillä kaikilla kolmella supistukset alkoivat just heti kymmenen jälkeen sopivasti... Ja eikun mies takaisin:)) Tekee varmaan ihan hyvää miehellekin, jos se ei ole siellä kuitenkaan koko aikaa odottamassa, milloin alkaa tapahtua, vaan saa välillä muuta ajateltavaa. Vaikka mun mies oli kuin zombie, kun eihän se pystynyt kotona rentoutumaan/nukkumaan yhtään yksinään... Miehen rooli on muutenkin vähän avuton synnytyksen suhteen, vaikka toisaalta aivan korvaamaton!

Mä kävin tänään aamulla verenpainekontrollissa ja nyt paineet oli taas lähes normaalit. Alapaine oli 88, kun se raskauden ajan on ollut siinä 80-85. Ja tiistaina se oli jostain mielenhäiriöstä 97! No, onneksi näin päin. Ensi viikolla vielä uudelle käynnille.

Ihanaa, kun on viikonloppu tulossa ja mieskin on kotona puuhailemassa enemmän pojan kanssa. Mun pitäis pystyä lepäämään mahdollisimman paljon, ettei vaan paineet nouse. Ajattelin, että pikkuisen voisin kuitenkin jo alkaa pakkailla muuttoa varten. Ainakin vähän järjestellä kaappeja...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

helmiska 36+5

Vierailija
45/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa olla suth jännät paikat. Viimeviikolla pakkasin sairaalakassia pienessä paniikissa järkyttävän kovien supistusten polttaessa vatsaa ja selkää, ja ravasin vessassa vähän väliä. Herätin vielä miehenkin pakkaamaan omat vaatteensa. Joku kyseli kassien sisältöä, joten tässä mitä meillä on pakattuna:

Hammasharja + tahna

Kosteusvoide, shampoo+hoitoaine (+muut välttämättömyydet kuten dödö, puhdistusmaito, meikit jne.)

Rintavoide (Frantsilan)

Imetysliivit + liivinsuojuksia + rinnanlämmittimet (Ruskovilla)

Maidonkerääjä

Imetystoppi

Pari tavallista toppia + verkkarit + omia alkkareita + omia sukkia!

Kotiutumisvaatteet

iPod

Lakuja & kuivattuja luumuja

Kirja

Kamera (akku täyteen ladattuna ja muistikortti tyhjennettynä)

Miehellä myös rennommat vaihtovaatteet pakattuna, oma matkakosmetiikkalaukku, vähän perusevästä ettei tarvitse lähteä kriittisellä hetkellä mihinkään ja kirja.

Vauvanvaatteita ei ole vieläkään pakattu, kun ne on tarkoitus ostaa vasta muuton jälkeen. Jos tämä nyt päättäisi tässä muuttolaatikoiden keskellä syntyä, luotan siihen ettei meitä vuorokaudessa lasketa sairaalasta pois vaan mies kerkeää sitten shoppailla vauvalle mieleistänsä. :) Kotiutumisvaatteiksi olin ajatellut:

Body

Potkarit/housut

Sukat + tumput

Huppari tms. paksumpi paita

Ruskovillan silkkimyssy

Muuttolaatikot on melkein pakattu, ja supistukset rauhoittuneet tässä loppuviikkoa kohden. Alan taas luottaa siihen, että saadaan rauhassa maanantaina muuttaa ja synnytetään suunnitelmien mukaan vasta muuton jälkeen. Ihana olo, kun enää pari päivää jäljellä ja sitten saa alkaa laittaa kaikkea valmiiksi pienelle! Listaa on tehty ostostarpeista, ja se on aika loputon... Muutenkin uuteen kämppään tarvitaan kaikkea pientä, ja toivon että oma olo sallii vielä tuon nautinnollisen shoppailuhetken miehen kanssa. Ensimmäinen yhteinen oma kämppä kyseessä ja pakkaaminenkin on ollut harvinaisen kivaa. ;)

Kaksi viikkoa on mennyt tosi kipeänä ja väsyneenä, verenpaine ollut tosi alhaalla ja sitten on huimannut jatkuvasti. Supistuksiakin on ollut heti kun on jotain yrittänyt tehdä. Nyt eka taas hieman energisempi päivä ja on ollut ihanaa touhuta tytön kanssa kaikkea pientä.

Myös meillä on lapset, varsinkin tämä 4 v. tyttö kiukutelleet kamalasti viimeaikoina. Lienee vaan tätä muutto- ja vauvantulostressiä hänelläkin, olen yrittänyt olla välittämättä, vaikkei se kovin helppoa ole kun legot lentää ja ovet paukkuu...

Eppuliinille kovasti jaksamista prinsessan kanssa! Ihanaa, että osaat nauttia vauva-ajasta. Älä turhaan murehdi lisämaidon antamista, tärkeintä on läheisyys ja rakkaus - eiköhän se imetyskin lähde ihan eri lailla vauhtiin kun neiti virkistyy. Mulla oli esikoisen kanssa tuota herättelyä myös, ja vaikka pärjäsi pelkällä rinnalla niin välillä siitäkin oli syyllinen olo ja pohti saako toinen tarpeeksi että jaksaa kasvaa. Hyvin jaksoi ja nyt ekaluokkalaisena on yleensä aina ikäisistään pisin, vaikka edelleenkin on painokäyrien alarajoilla jatkuvasti... :)

Chili 35+0

Vierailija
46/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ruskovillan myssystä olisin kysynyt.. kun ainahan sitä pitää vaatteet pestä ennen käyttöä ja vauvan vaatteet varsinkin.. mutta miten on tuon ruskovillajutun kanssa? siinähän on ohjeina,että mahdollisimman vähän pesua ja paljon tuuletusta. saatiin sellainen villainen bodykin,osaatko sanoa,tuuletanko vain vai kannattaako se pestä nyt ennen käyttöä? tai joku muu,jos osaa sanoa,niin mielelläni otan neuvon vastaan :)

-annu 37+3-

Vierailija
47/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoiltana tuli tarkistuskeikka synnärille, kun ei liikkeitä alkanut tuntua ollenkaan ja otin lopulta jo lievät paniikit (istukka etuseinässä). No siellä sitten ultrailtiin, otettiin sydänkäyrää ja tarkisteltiin, vauvalla kaikki hyvin, oli vaan kääntynyt niin että jalat osuivat istukkaan eikä mitään tuntunut... Lääkäri sai kohdunsuun tilanteeksi ihan päinvastaisen kuin viime viikon neuvolalääkäri, joka oli kovakourainen eikä ilmeisesti edes ollut yltänyt kohdunsuulle (kiva..) eli paikat on kiinni.

Ultratessa huomattiin, että pikkumango on tosiaan aika pikkuinen (painoarvio 2340g ja koko ajan on menty sf-mitassa käyrien alapuolella). Mulla on ollut vähän samanlaiset fiilikset kuin Fertiensiksellä, tosin epäilys on ollut vähän toiseen suuntaan - eikä minkäänlaista painoarviota ollut ennen tätä sitten raskausviikon 25, sekin yksityisellä.

Tänään oli uusi kontrolliaika ja toinen lääkäri sai jokseenkin saman painoarvion aikaiseksi, pieneltä näyttää. Voihan plikka olla tosin pitkä ja painoarvio saattaa heittää (itse olen 174cm), mutta sitähän ei voi tietää. Istukka näyttäisi toimivan ok ja käppyrät näyttivät hyviltä, joten tyttö sai kasvuaikaa tuonne juhannuksen jälkeen. 24.päivä sitten äitipolille tarkistamaan, onko kasvanut.. jos ei, voipi tulla ajolähtö eli ehkä sitten käynnistellään. Jos vauva näyttää kasvavan, niin tästä projektista voi tulla hyvinkin piiitkä piimä.

Noh, eipä muuta kuin odotellaan (liikelaskentaa joka pvä) ja ruokitaan pikkumangoa hyvin. Aloitin heti lohirisotolla, kevyellä vaniljajätskillä ja kotimaisilla mansikoilla ;) Nams.

terveisin

MadamM ja pikkumango rv 37+1

Vierailija
48/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti jo aikaisemmin onnitella Eppuliinia ja muita lähiaikoina poksahtavia/poksahtaneita :) eli ONNEA!

MadamM.

Vierailija
49/55 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan otettu Ruskovillan myssy ja muutkin vaatteet käyttöön ilman pesua myös vauvalle. Kun ei ole väriaineita tai muuta allergisoivaa... Ja pesu sitten just ohjeiden mukaan silkin- tai villanpesunesteellä jos on pakko. Itse olen yleensä pessyt villavaatteet kauden päätyttyä ennen säilöön laittamista, ja silkkimyssyn vasta kun olen laittanut vauvalta pois pieneksi jääneenä (siis jollei ole tullut mitään muuta pesun aihetta).

Chili

Vierailija
50/55 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi sitten eilen se synnytystapa-arvio. Vauva on kääntynyt pää alaspäin ja koko oli tällä hetkellä 3,2 kg, joten syntyä saa milloin vain. Yhtään yliaikaiseksi ei päästetä, kun esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla laskeutumattomuuden vuoksi. Mulle on sektioaika varattu 10.7. klo 7:15, eli jos ei siihen mennessä synny, niin sitten leikataan. Nyt vaan toivotaan kovasti, että vauva päättäisi syntyä sponttaanisti ja alatiesynnytys sujuisi hyvin.

Marju 36+2

Vierailija
51/55 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on sunnuntai alkanut mukavasti: alaselkää särkee kurjasti. Tätä se teettää, kun ei ehdi juurikaan lepäilemään... otin tuossa yhden panadolinkin, kun olo oli tosi sietämätön. Tänään tarvis vielä jaksaa lähteä rippijuhliin, mutta toivon mukaan pääsee hyvissä ajoin kotiin ja sohvalle rötköttään.

Äiitysloma alkoi virallisesti eilen, joten nyt pitäisi sitten jotenkin osata kääntää päässä nappulaa, että ei tarvitse enää miettiä työasioita. Jotenkin vaan on sellainen olo, että tekis mieli avata työkone ja katsoa onko spostiin tullut mitään ihmeellistä. Tokihan siellä on out-of-office reply päällä, mutta silti... Ei sitä ihan yhden yön yli osaa omaa päätään säätää loma-asentoon.

Mutta nyt syömään!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 34+6

Vierailija
52/55 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi,miten kökkö keli täällä on,ei taaskaan pääse ulos.. tosin se hyvä puoli siitä on ollut,että mies sai tänään vihdoin porattua parvekkeelle amppelille paikan,samoin parille muulle jutulle ja esikoinen on ollut enemmän kuin innoissaan noista remppahommista :) toivottavasti illaksi vähän selkenee ilma ja kuivuu nurmi,niin pääsis ulos kuitenkin.

meillä on jo sukulaiset alkaneet tässä vaiheessa kysellä,joko on tapahtunut jotain.. annan mun kaikki kestää!! jos vielä menee yli lasketunajan,niin joudun kuulemaan tuota todella kauan! :/

eilen saatiin tuparilahjaks sellainen biolanin "parvekepalsta"-korisysteemi,jossa oli jo paria yrttiä mukana ja tänään käytiin ostamassa lisää.. tulikin korista ihanan vihreä ja hyvän tuoksuinen,kun istutin sinne oreganoa,basilikaa,villirucolaa,ruohosipulia,paria eri salaattia ja jotain,minkä nimeä en vieläkään muista :) tulikin paremman makuinen salaatti,kun lisäsin siihen rucolaa. pari vuotta sitten hurahdin noihin yrtteihin ja edelleen innostus lisääntyy,mies ei vain ole niistä niin innoissaan,joten ihan eriskummallisimpia kokeiluja en voi tehdä :S

tänään on jomottanut alaselkää ja alapäätä lähes koko ajan ylhäällä ollessa,juuri sellaista menkamaista,mutta ei muuta.vauva on ollut eilisen jälkeen ihmeen rauhallinen,ehkä eilinen jumppa verotti hieman kaveria. nykyisin muuten ei tämä vauva potkiskele öisin lainkaan ja aamullakin vasta,kun olen herännyt. sukulaiset ihastelivat,miten pallomainen mun maha on,samaa kuulin naapurilta tällä viikolla.. huh huh.. mieluummin minä ottaisin sen kaverin tuolta pallon sisältä syliin ja luopuisin tästä olosta,jos valita saisin..

jeps.. odottavan aika on pitkä,tässä raskaudessa sen vihdoin ja viimein tajuaa ihan konkreettisesti.. hyvää ensi viikon alkua kaikille!

-annu ja pikkukakkonen 37+5-

Vierailija
53/55 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kurkkamaan että onkohan joku synnytttänyt jo viikonlopun aikana. Alkaa olla niin jännät ajat meillä heinämammoilla.

Täällä ei ole tuntunut kuin muutaman pieni supistus, esim. toissa yönä pari supistusta tuli. Mutta vauva puskee/tökkii jotenkin tosi kipeää tuonne alas, tuntuu kuin jollakin sukkapuikolla joku tökkäisi välillä alapäähän, auts!! Nivusia myös välillä jomottaa tosi kovasti niin että on vaikea liikkuakin.

Sairaalakassista: Kuinka moni pakkaa mukaan omia vaatteita sairaalassa olo ajaksi? Vai pidättekö sairaalan vaatteita? Itsestä olisi kiva pitää kyllä omia, mutta toisaalta olisi kiva, että ei tulisi pyykkiä sairaalasta kotiin.... Esikoisen aikana pidin sairaalanvaatteita.

Myissi rv 36+1

Vierailija
54/55 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli viimeinen lääkärineuvola ja kaikki oli ihan ok. Tällä kertaa tehtiin painoarviokin (käsin), esikoisesta sellaista ei tehty kun vasta synnytyssalissa. Lääkärin mukaan vauva olisi n. 4-kiloinen laskettuna aikana, eli ei mikään pieni ainakaan. :/

Kohdunsuu oli jo pehmennyt, mutta vielä kiinni ja yli 2cm pitkä. Supistuksiakaan ei ole enää juuri ollut, eli tuskin syntyy vielä viikkokausiin... Sf-mitta ei ollut kasvanut, eli vauva ehkä on jo vähän laskeutunut, tosin siihen voi vaikuttaa eri mittaajakin...

Verenpainekin oli laskenut ja painoakaan ei ollut enää tullut yli kiloa per viikko. :)

Sairaalakassista on ollut puhetta. Mä meinasin ottaa ainakin seuraavia mukaan:

-omia alushousuja (ne sairaalan verkkohousut oli kamalia)

-hammasharja ja -tahna, hiusharja

-kännykkä ja laturi

-kamera ja laturi

-äitiyskortti, lompakko

-eväitä (vaikka niitä luumuja, muakin vähän pelottaa vatsan toiminta...)

-huulirasvaa (sairaalassa oli viimeksi tosi kuiva ilma)

-imetysliivit ja liivinsuojia

-Mietin myös ottaisiko oman nenänniistäjän vauvalle, kun en osaa sitä sairaalan vehjettä käyttää ja viimeksi kätilöillä ei muka ollut aikaa opastaa...

-Kotiinlähtöä varten itselle vaihtovaatteet ja vauvalle vaatteet (niitä ei ole vielä mietitty valmiiksi), sekä turvakaukalo (nämä mies voi tuoda sitten vasta kun lähdetään)

Täällä oireet vaihtelee: pissalla joutuu ravaamaan usein, mutta onneksi närästys on vähän helpottanut. Lonkkia särkee öisin ja jalkoihin tulee kramppeja. Välillä en muuten vaan saa unta... Kurjaa. Alavatsalla on ollut jotain ihme kipua, mikä ei ole supistuksia, ehkä jotain lihaskipua? Selkäkin kipeytyy aika helposti.

Anne, rv 35+3 (muistaakseni)

Vierailija
55/55 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin viimeksi tänne kirjoittanut. Kuitenkin yhdessä kasassa olen edelleen, onneksi. Toivon, että vauva pysyisi mahassa 36+ viikolle ainakin. Nyt tosin pelottaa, että syntyisi aijemmin. Lääkärihän sanoi minulle viikolla 32 etten loppuun asti tule pääsemään, koska silloin oli kanavaa 1,5cm ja sisä sekä ulkosuu auki. Paikat kuulemma hyvin kypsät. Siihen mennessä minulla ei ollut ollenkaan kipeitä supistuksia, vaan kivuttomia. Nyt minua on alkanut päivittäin supistella kipeästi. Vauva on laskeutunut ja alapää ihan tosi kipeä ja kivuttomia supistuksia koko ajan. Kivuliaita sitten silloin tällöin, mutta kuitenkin päivittäin.

Mistä se johtuu, että häpyluu kipeytyy? Olihan se arka jo aikoja sitten, mutta nyt yhtenä yönä kun oli kipeytynyt niin etten kylkeä saa käännettyä ja kävely vaikeaa jne... Mikähän siihen yhenäkin tuli?

Mullahan olevinaan olis iso vauva tulossa. Tosin minusta se edes olis mikään iso ku 4000g olis 40 viikolla, taulukoitten mukaan. Esikoinenkin painoi 3690g nii eihän tuo olis paljoa isompi. Lääkärihän oli ihan varma, että minulla on se diabetes ja kun kävin siinä rasituksessa niin arvot olivat loistavat. Joten ei ainakaan sokerista vauva kasva. Silloin 32 viikolla arvio oli 2200g. Saa nähdä mikä on arvio nyt kun menen viikolla 36. Siis jos ei vauva ole syntynyt siihen mennessä.

Mietin tässä sitäkin, että kun lääkäri käski tulla heti sairaalaan jos alkaa supistella kipeästi ennen kuin viikko 34 on täynnä. Kipeitä supistuksia alkoi tulemaan sinä päivänä kun 34 viikkoa tuli täyteen. Nytkö siis vaan olen ja odotan milloin se alkaa oikeasti syntymään? Siis, että ne ei pistä esim kortisonia keuhkoja kypsyttämään? Nyt viikkoja on kuitenkin alle 35 vielä :( Olen miettinyt että jos olisin soittanut ja kysynyt asiasta, mutta en kuitenkaan sitten ole soittanut. Eihän sillä enää mitään suurta vaaraa olisi syntyä sen 34 viikon jälkeen, mutta saisi nyt silti pysyä nahan sisäpuolella. Jos alkaa säännölliset kipeät supistukset niin odotanko vaan täällä kotona siihen asti kun en enää pärjää? Vaikka vauva onkin sitten keskonen? Vaikeita asioita :/ Sen lääkäri sanoi, että jos menee vedet niin täytyy mennä ambulanssilla välittömästi. Lääkäri ei ollut rv 32 ollenkaan varma päästäänkö edes sinne 34 viikolle saakka. Siitä oli kuitenkin varma ettei viikolle 40 asti päästä. Tässä siis odottelen milloin vauva syntyy :)

Ihmettelen, että mitä te teette liiveillä ja suojilla siellä sairaalassa? Minulla oli ainakin viimeks jopa kotimatkalla riisuttava liivit pois. Maitoa pakkaa niin paljon etten voi pitää ensimmäiseen viikkoon liivejä ollenkaan. Minulla olikin jopa se aamutakki polviin asti märkä maidosta. Sattui ihan sairaana ilman niitäkin liivejä, saati sitten jos olisin ne laittanut päälleni. Toki jos maidon tulo on pienempää niin saattaisin liivejä pitääkin. Toisaalta kuitenkin teen kaikkeni, että maito nousee ahdollisimman äkkiä ja runsaana. Minulle imetys on tärkeä asia. Esikoista imetin 11kk ja sitten piti lopettaa, koska raskaus oli puolessa välissä ja maito vaan loppui (johtua siis raskaudesta).

Joku miettikin, että onkohan kysissä liivinsuojia. Ei ole, ainakaan ei ollut silloin kun minä siellä olin 1v 2kk sitten.

Tänään ajattelin pakata sitä sairaalakassia valmiiksi. Ostin sinne jo karkkia :D Ja sitten pesuaineet on valmiina myös. Puhelimen laturi ja kamera + täydet akut. Muuta en varmaan tarvitse mukaani. Miehelle vaikka keksejä, että jaksaa olla mukana. Hän on sellainen ihminen joka syö todella usein ja ei nälkäisenä voi olla hetkeäkään. Jos ehtii lähtiessä tekemään leipiä mukaan niin nekin voisi väsätä.

Sitten kotiin tuloa varten itselle vaatteet ja side :) Vauvalle pitäisi vaatteet keksiä myös. Olen yrittänyt etsiä alaosia, mutta ei löydy mistään! Tarkoitan siis esim. 50cm sukkahousuja (ei punasia tai sinisiä), housuja joissa olis ne jalkaterät myös. Myös joku sellainen lämmin, mutta ohut housu + takki systeemi olis tervetullut. Värinä vielä pitäis olla joku neutraali. Mistään ei vaan löydy!!! :( Jos joku tietää mistä voisi Kuopiosta löytyä niin hihkaiskoon!!

Nyt rupean nukkumaan, aamulla taas herätys klo 7 kun tyttö ponkaisee ylös. Minulla on ollut väsymystä, kovaa sellaista. Hb on 108 ja rautaa aloin syömään. Saa nähdä auttaako väsymykseen yhtään.

Jouhi 34+4