Käräyttäisitkö tällaisessa tapauksessa pettäjämiehen vaimolleen?
NAPS! Sovitaan, että tämä on kuvitteellinen tilanne ja sinä olet erään miehen nykyinen tätä 17 vuotta nuorempi rakastajatar.
Tietäisit, että mies on pettänyt vaimoaan jo vuosien ajan muutaman eri tytön (kyllä, nuoria ovat olleet ja nykyinenkin on) kanssa. Sivusuhteet ovat olleet pitkäkestoisia.
Mies on ollut naimisissa melkein 10 vuotta ja lapsia on kaksi - 1- ja 4-vuotiaat. Kolmatta lasta yritetään parhaillaan vaimon kanssa. Silti mies pettää eikä pistä suhdetta sinuun poikki.
Kumpi sinusta "toisena naisena" tuntuu enemmän väärältä:
- Kiltti ja rakastava vaimo yrittää tulla raskaaksi tietämättään todella paskamaisesti häntä kohtelevalle miehelle. Jos tietäisi totuuden, ei todennäköisesti haluaisi edes yrittää uutta vauvaa tai välttämättä edes olla puolisonsa kanssa.
- Perheen rikkominen kertomalla. Vaimo ei enää joutuisi elämään valheessa.
Ja nyt taas NAPS! Oletkin kyseinen vaimo. Haluaisitko mielummin tietää kylmän totuuden miehestä, jota niin rakastat ja jonka kuvittelet rakastavan sinua takaisin vai eläisitkö mielummin onnellisen tietämättömänä kokonaisen perheen äitinä?
Kommentit (56)
minä en käräyttäisi missään tilanteessa. Ystäväni teki näin ja joutui vainoamisen sekä mustamaalauksen uhriksi. Petetty vaimo mm uhkasi tappaa ystäväni vaikkei tämä käräyttäjä tehnyt muuta kuin paljasti asian. Ei siis ollut kolmas osapuoli. Toisten asioihin puuttumisesta ei seuraa kuin vaikeuksia.
Vaikka kuinka hoetaan ettei sitä sanansaattajaa "tapeta" niin toi sanonta on kyllä täyttä potaskaa. Mä olen kanssa "oppinut" sen etten enää koskaan puutu kenenkään suhteeseen.
Toivottavasti ap ei taas vaihteeksi ole se Micken kanssa ollut tytsy.
se nainen jota tiedän että petetään on ihan uranainen ja ties vaikka hänelläkin olisi jotain. Hänen miehellään on ja miehen rakastajalla on myös perhe. Ja kaikki haluavat ilman muuta pysyä perheessään jota rakastavat. Ihmisillä on vaan niin monenlaisia elämiä:)
Ei ne vaimot aina mitään raukkoja ole. Eri asia tietysti se että mikä saa ihmisen vieraseen suhteeseen: ehkä pikkulapsivaihe on niin raskas
Toivottavasti ap ei taas vaihteeksi ole se Micken kanssa ollut tytsy.
Mikä tämä Micke-juttu nyt on josta puhutaan? Kuka on Micke?
Anteeksi OT, olen vain utelias.
että kertoisin ja vaimona haluaisin tietää. Jos taas kyse olisi yhdestä kerrasta tai yhdestä lyhyestä suhteesta niin en vaimona haluaisi tietää enkä kertoisi.
Olen ollut liki identtisessä tilanteessa. Olin sekä vaimon että rakastajattaren tuttu.
Päädyin kertomaan vaimolle. Ja Kukaan ei ottanut sitä erityisen hyvin silloin, mutta nyt kaikki on ok. Vaimo otti eron, elää nykyään hyvässä suhteessa, rakastajatar jätti myös miehen, koska ei tiennyt miehen yrittävän vauvantekoa vaimon kanssa (rakastajattarelle oli väittänyt odottavansa vain oikeaa aikaa kertoa vaimolle jättävänsä tämän) ja mies elää nykyään omillaan ja saa rauhassa puuhastella mitä tahtoo. Kaipa häntä harmittaa, kun ei kukaan pesekään enää hänen pyykkiään...
Kukapa haluaisi että oma elämä olisi yhtä valhetta?
Mielestäni vaimon kuuluu todellakin saada tietää. Vaimonkin elämä voisi muuttua parempaan suuntaan saadessaan uuden elämän mahdollisesti uuden miehen kanssa, sellaisen joka häntä rakastaisi ja kunnioittaisi.
Mikäli asian kertojana on kakkosnainen, saattaa vaimolta tulla hänen niskaansa paskaa ja syyttelyä oikein tuutin täydeltä. Eli kertomisen tapaa, paikkaa ja aikaa tulisi miettiä. Nimettömänä kenties parempi, kuitenkin niin että mies ei pysty valehtelullaan kiistämään kaikkea.
Mikä on totta ja mikä valhetta.
Me halutaan uskoa joulupukkiin.
Me halutaan uskoa ufoihin.
Me halutaan uskoa kuoleman jälkeiseen elämään ja jumalaan.
Me halutaan uskoa ihmissuhteeseen jossa molemmat kokee itsensä tyytyväiseksi.
No onko järkevää kertoa kenellekään ettei se alkuhuuma ja mielenkiinto kestäkään läpi elämän. Kestääkö kaikki kuulla ettei kuoleman jälkeen olekaan mitään.
Ja mitä nopeammin niin sen parempi. T.nainen jolla juuri ton ikäiset lapset ja se kolmas jo tulossa :)
Kakkosnainen (53) on HUORA!
joten kannattaa vähän katsoa mitä täällä kirjoitellaan. Ettekö ottaneet opiksi sen yhden "morsiamen" tapauksesta?
Jos minä olisin 17 vuotta vanhemman miehen kanssa, olisin luultavasti saanut aivotärähdyksen ja toivottavasti minut vietäisiin hoitoon. Vaimona haluaisin tietää. En halua elää toisen ihmisen pelinappulana, kuka täysijärkinen haluaa?
Toisten suhteisiin ei pidä puuttua. En minä tiedä heidän suhteistaan, sopimuksistaan, petoksistaan yhtään mitään, koska jokainen parisuhde on erilainen. Pitäisin suuni kiinni.
Pikkulapsivaiheessa maailma näyttää vielä niin mustavalkoiselta, koska halu suojata lapsia on voimakas. Kun omat lapset eivät enää ole isoja, sitä alkaa ymmärtää, että mustan ja valkoisen välissä on isot harmaat alueet. Ihmiset oikeasti ovat ja pysyvät yhdessä monenlaisista syistä.
Seksi ei ole ainoa syy pysyä yhdessä, vaikka hedelmällisyysikäiset usein niin kuvittelevat. Yhdessä voi olla onnellinen, vaikka toisella tai molemmilla on seksiä muiden kanssa. Parisuhde voi olla onnellinen myös täysin ilman seksiä.
Ne, jotka ovat valmiita rikkomaan perheensä pelkän seksin (=uskottomuuden) takia, nostavat mielestäni seksin palvotun jumalan asemaan. Ei seksi kuulkaa nyt ihan niin tärkeää ole.
Toisten suhteisiin ei pidä puuttua. En minä tiedä heidän suhteistaan, sopimuksistaan, petoksistaan yhtään mitään, koska jokainen parisuhde on erilainen. Pitäisin suuni kiinni.
Pikkulapsivaiheessa maailma näyttää vielä niin mustavalkoiselta, koska halu suojata lapsia on voimakas. Kun omat lapset eivät enää ole isoja, sitä alkaa ymmärtää, että mustan ja valkoisen välissä on isot harmaat alueet. Ihmiset oikeasti ovat ja pysyvät yhdessä monenlaisista syistä.
Seksi ei ole ainoa syy pysyä yhdessä, vaikka hedelmällisyysikäiset usein niin kuvittelevat. Yhdessä voi olla onnellinen, vaikka toisella tai molemmilla on seksiä muiden kanssa. Parisuhde voi olla onnellinen myös täysin ilman seksiä.
Ne, jotka ovat valmiita rikkomaan perheensä pelkän seksin (=uskottomuuden) takia, nostavat mielestäni seksin palvotun jumalan asemaan. Ei seksi kuulkaa nyt ihan niin tärkeää ole.
Että sekin takia rikotaan perhe. Jokainen pariskunta voi sopia omat pelisäännöt. Mutta mielestäni vieraissa käymisestä pitää todellakin sopia. Jokaisella on myös oikeus omaan kehoonsa ja esim seksi taudeilta suojautumiseen. Ei parisuhteen tarvitse loppua, vaikka seksi haettaisiin muualta, mutta uskollinen silti mielestäni pitää olla.
Itse haluaisin tietää, jos mieheni pettäisi. Mutta siitä rakastajattarena olosta en tiedä, kun en koskaan ryhtyisi suhteeseen varatun miehen kanssa.
Olen ollut yhden aviomiehen sivusuhde 14 vuoden ajan. Tänä aikana miehen perheeseen on syntynyt 2 lasta, ennen minua oli yksi lapsi.
Vaimo ei tiedä minusta - enkä todellakaan aio hänelle kertoa.
Mies jaksaa vaimoaan, koska tämä on hyvä äiti lapsille, mutta seksin hän saa minulta.
Näin pidetään yksi avioliitto hengissä - ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Vaikka kuinka hoetaan ettei sitä sanansaattajaa "tapeta" niin toi sanonta on kyllä täyttä potaskaa. Mä olen kanssa "oppinut" sen etten enää koskaan puutu kenenkään suhteeseen.