Käräyttäisitkö tällaisessa tapauksessa pettäjämiehen vaimolleen?
NAPS! Sovitaan, että tämä on kuvitteellinen tilanne ja sinä olet erään miehen nykyinen tätä 17 vuotta nuorempi rakastajatar.
Tietäisit, että mies on pettänyt vaimoaan jo vuosien ajan muutaman eri tytön (kyllä, nuoria ovat olleet ja nykyinenkin on) kanssa. Sivusuhteet ovat olleet pitkäkestoisia.
Mies on ollut naimisissa melkein 10 vuotta ja lapsia on kaksi - 1- ja 4-vuotiaat. Kolmatta lasta yritetään parhaillaan vaimon kanssa. Silti mies pettää eikä pistä suhdetta sinuun poikki.
Kumpi sinusta "toisena naisena" tuntuu enemmän väärältä:
- Kiltti ja rakastava vaimo yrittää tulla raskaaksi tietämättään todella paskamaisesti häntä kohtelevalle miehelle. Jos tietäisi totuuden, ei todennäköisesti haluaisi edes yrittää uutta vauvaa tai välttämättä edes olla puolisonsa kanssa.
- Perheen rikkominen kertomalla. Vaimo ei enää joutuisi elämään valheessa.
Ja nyt taas NAPS! Oletkin kyseinen vaimo. Haluaisitko mielummin tietää kylmän totuuden miehestä, jota niin rakastat ja jonka kuvittelet rakastavan sinua takaisin vai eläisitkö mielummin onnellisen tietämättömänä kokonaisen perheen äitinä?
Kommentit (56)
jos hyväuskoisena yrittää kolmetta lasta petturimiehen kanssa. Mitä nopeammin niin sitä parempi, että ei ehtisi tulla raskaaksi. Toinen nainen voisi käräyttää vaikka nimettömänä.
Lisäksi uskon, että muidenkin kannattaisi haluta tietää, jos oma elämä perustuu näin pahasti valheelle. Jättäisin kertomatta pettämisestä ainoastaan siinä tapauksessa, että petetyllä olisi selvä ja hyvin perusteltu kanta, ettei omalla kohdallaan haluaisi pettämisestä tietää.
Vaimona haluaisin tietää ehdottomasti.
Mistä noita kommentoija sikiää, jotka sanovat, että vaimo voi tietää jo eikä välitä..?
Minä todellakin välittäisin, jos näin olisi. Se että mies kulkee vapaasti reissuilla ei automaattisesti tarkoita, että kyse vapaasta suhteesta ja vaimo tietää.
Meillä ainakin mies paljon ulkona niin työn kuin huvin puitteissa + työmatkat päälle, mutta ei se tarkoita, että meillä ois sovittu että reissuilla saa tehdä mitä tykkää.
Olisin kyllä todella loukkaantunut, jos joku meidät tunteva omassa päässään ajattelisi, että mulle ok, että mies heiluis häntänsä kanssa missä tykkää eikä kertoisi asiasta.
Kuten joku totesi, en halua olla ainoa aasi joka ei tiedä miehen seikkailuista.
Kertokaa, hyvät ihmiset. Aika harvassa on ne, jotka haluaa lisääntyä pettävät miehen kanssa!
samantapaista tapausta niin minusta vaikuttaa että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Jos vaimo tietäisi niin kamalasti suruahan siitä tulisi ja varmasti lapsille enemmän haittaa kuin nyt (tässä tuntemassani tapauksessa)
Kylläpä on ikävä asenne. Toivottavasti joku tekee sulle noin.
Saat elellä "tyytyväisenä" vaikka puoliso hässii vieraita. Ja tutut seuraa vierestä kun sun elämä on valhetta ja sua viilataan linssiin 100-0. Mut hei, eipä tuu surua, joo.
olisi rakastajatar niin evvk. Ei kuulu mulle eikä kiinnosta mua.
Jos taas olisin vaimo niin haluaisin tietenkin tiedää jos miehelläni on suhde.
Kukapa haluaisi että oma elämä olisi yhtä valhetta?
Mielestäni vaimon kuuluu todellakin saada tietää. Vaimonkin elämä voisi muuttua parempaan suuntaan saadessaan uuden elämän mahdollisesti uuden miehen kanssa, sellaisen joka häntä rakastaisi ja kunnioittaisi.
Mikäli asian kertojana on kakkosnainen, saattaa vaimolta tulla hänen niskaansa paskaa ja syyttelyä oikein tuutin täydeltä. Eli kertomisen tapaa, paikkaa ja aikaa tulisi miettiä. Nimettömänä kenties parempi, kuitenkin niin että mies ei pysty valehtelullaan kiistämään kaikkea.
jos mun mies pettäisi (oli tilanne mikä tahansa) niin haluaisin tietää enkä elää valheessa (vaikka kuinka olisikin olevinaan onnellista).
Toi, että mies pettää samalla kun yritetään raskautta on todella törkeää ja musta vaimolla on ehdottomasti oikeus tietää. En käsitä miksi mies kehtaa kolmatta lasta edes tehtailla tuossa tilanteessa.
Tossa on myös tautiriski (toki pitkissä suheissa pienempi) varsinkin kun vaimon kanssa ei ehkäisyä käytetä, on kiva raskaana ollessa huomata sitten ja pahimmassa tapauksessa on lapselle vaaraksi.
Toisen naisen iällä tai suhteiden määrällä ei kertomisen suhteen ole merkitystä (toki hyvä mainita vaimolle että suhteita on useita). Poikkeuksena tietysti jos rakastajatar on alaikäinen niin silloin voisi sekin tieto olla merkityksellinen..
Hmmm... Kun kuvittelen itseni tuoksi vaimoksi, niin on suuuuri houkutus sanoa että toivon etten tietäisi mitään. Elelisin vaan omassa pikku kuplassani. Olisi tuskaisaa tietää että mies haahuilee pikkutyttöjen perässä ja minä väkerrän lasta toisen perään. Ei ihme ettei mun venynyt synnyttänyt pillu kelpaa. Ja kelle minä niitä lapsia väkerrän? NO SEN PETTURIMIEHEN ILOKSI. Hmmm... Mutta. Olen kuitenkin AINA sen verran totuuden kannalla että tahtoisin tietää. Silloin asia olisi minun käsissäni. Voisin jatkaa suhdetta jos tahdon ja antaa anteeksi tai sitten erota ja lakata yrittämästä uutta lasta. Lisäksi en halua joutua naurunalaiseksi. Jos joku ulkopuolinen on suhteen huomannut, todennäköisesti kohta joku mun tuttukin sen tajuaa. Minä vaan elelen täysin tietämättömänä. Kyllä mä kertoisin vaimolle tuosta salasuhteesta. Ja vaimona tahtoisin tietää. Olen itsekin pettänyt ja tunnustanut sen heti seuraavana päivänä. Olo oli niin kamala. Houkutus oli suuri jättää kertomatta kun rakastin miestäni niin paljon enkä halunnut eroa. Mutta, kerroin... Ja tein mielestäni oikein
Kertoisin (ehkäpä nimettömänä kuitenkin)
Haluaisin tietää vaikka olisi kuinka onnellisen oloista. Sitä suuremmalla syyllä itse asiassa. Jos itse olisin superonnellinen ja mies samalla suhinoi muualla, haluaisin todellakin tietää, että mun kultapuppeli on jotain ihan muuta kuin miksi sitä kuvittelen.
Kakkosnaisena en tiedä, kertoisinko.
Jos olisin naimisissa miehen kanssa, joka pettää säännöllisesti, haluaisin ehdottomasti tietää. En haluaisi elää valheessa valehtelevan paskan kanssa enkä etenkään haluaisi olla se sinisilmäinen urpovaimo, joka on ainoa, joka ei tiedä kuinka perseestä oma aviomies on ja jota kaikki muut säälivät, koska tietävät.
En ymmärrä, mitä joku voi olla sitä mieltä, että mies, jolla on ollut pitkäkestoisia salasuhteita useaan eri naiseen kohtelee vaimoaan "hyvin"? Mieshän kohtelee vaimoaan kuin paskaa, vaimo vaan ei tiedä siitä.
Jos miehellä olisi ollut vain yksi hairahdus, jota mies katuu eikä halua toistaa, koska rakastaa minua, en haluaisi tietää. Silloin kaikki mitä mies sanoo suhteestamme ja tunteistansa minua kohtaan ei luultavasti olisi valhetta.
Vaimona haluaisin tietää.
Tosin, pariskunnalla saattaa olla ihan luvallinen järjestely avoimesta suhteesta, kakkosnainen ei vain tiedä omaa osuuttaan oikein.
Vaikka totuus satuttaakin.
Pääsisin eroon petturimiehestä.
Mutta ap, miten sinä voit elää tuollaisen miehen kanssa, kun hän yrittää vaimonsa kanssa kolmatta lasta. Tajuatko, että tämä mies pettää myös sinua hässimällä omaa vaimoaan? Jos olisin sinun tilanteessasi, en pystyisi elämään tuollaisen petturimiehen kanssa. Kai sinä löytäisit jonkun toisen, joka kunnioittaisi sinuakin? Eihän tuo kakkosnaisena oleminen ole mitään itsensä kunnioittamista!
Ja jos heillä tulee vaimonsa kanssa ero, luulisitko että tämä mies jatkaisi sinun kanssaan luotettavaa suhdetta? Höpsis, tämä mies löytää vain toisen naisen, jonka kanssa voi tehdä samat temput kuin eksänsä kanssa. Se olet sitten sinä, jonka kanssa tehdään lapsia, yritetään lisää. Ja samalla tämä mies pelaa peliään toisen naisen kanssa.
Minusta ei olisi ainakaan sellaiseen suhteeseen, joka syö minua sisältä. Mutta jos sinä pystyt sellaiseen suhteeseen, toivotan onnea.
Mistä noita kommentoija sikiää, jotka sanovat, että vaimo voi tietää jo eikä välitä..?
näistä asioista ei vain puhuta ääneen.
ovat kuitenkin huomattavasti harvinaisempia kuin se, että liitossa ollessa odotetaan uskollisuutta puolin ja toisin. Jos uskottelee itselleen, että oletus panoluvasta (josta ei ole varmaa tietoa) on hyvä syy olla kertomatta, pettää itseään pahemman kerran.
Alkuperäiseen kysymykseen:
Minä en olisi varatun miehen kanssa suhteessa. Jos vapaaksi luulemani mies paljastuisi varatuksi, käräyttäisin. Raskauden yrittämisellä ei ole merkitystä, kertoisin vaimolle joka tapauksessa.
Jos olisin vaimo, haluaisin tietää. Toivoisin pystyväni olemaan kivittämättä viestintuojaa. Lopuksi olisin kuitenkin kiitollinen tiedosta.
eikä niin että se pettäjänainen ja pettäjämieheni päättävät puolestani että saan luvan tyytyä kakkosnaisen osaani vaimona, etten saa tietää mitään. Ehdottomasti haluaisin itse päättää jos haluan elää pettäjän kanssa. Enkä siis haluaisi, enkä haluaisi lapsia lisää sellaisen kanssa. Jossain vaiheessa nämä asiat selviää joka tapauksessa ja sitten on liikaa lapsia yksin selvittäväksi niiden kanssa, ei reilua lapsillekaan.
Pettäjänainen en voisi koskaan olla, en ikinä. Minua ei houkuta pettäminen, enkä voi katsoa pettämistä muidenkaan osalta. Kertoisin varmasti. Olen ehkä raadollinen, mutta otetaan elämä vastaan sellaisena kuin se on pettymyksineen, eikä kuljeta laput silmillä ja leikitä että kaikki on hyvin. Ei se ole elämää, vaan teatteria. Minä haluan elää. Ja elän itsekin suoraselkäisenä tekojeni kanssa, kertoisin takuulla jos siis JOS eksyisin vieraan miehen sänkyyn.
Kylläpä on ikävä asenne. Toivottavasti joku tekee sulle noin. Saat elellä "tyytyväisenä" vaikka puoliso hässii vieraita. Ja tutut seuraa vierestä kun sun elämä on valhetta ja sua viilataan linssiin 100-0. Mut hei, eipä tuu surua, joo.
avioelämään? Ei hänellä ole siihen mitään velvollisuutta. Itse asiassa eihän hän edes tunne näitä tuttuja kunnolla. Eri asia olisi, jos kyse olisi ystävistä.
minä en käräyttäisi missään tilanteessa. Ystäväni teki näin ja joutui vainoamisen sekä mustamaalauksen uhriksi. Petetty vaimo mm uhkasi tappaa ystäväni vaikkei tämä käräyttäjä tehnyt muuta kuin paljasti asian. Ei siis ollut kolmas osapuoli. Toisten asioihin puuttumisesta ei seuraa kuin vaikeuksia.
Jos olisin tuo toinen nainen, en tiedä, kertoisinko suhteesta miehen vaimolle. Ehkä kertoisin, mutta vasta kun olisin jättänyt miehen. En haluaisi missään nimessä olla osa tuollaista kuviota. Jo se, että vaimo saisi tietää petturuudesta kun yrittää raskautua, olisi kamalaa. Mutta vielä kamalampaa olisi, jos vaimo olisikin saanut mieheltään sp-taudin ja raskaaksi tultuaan tajuaisi, että oho mulla on hiv. Tauti olisi tullut sinulta tai muilta miehen tyttösiltä. (Psst: käy tutkituttamassa itsesi usein.)
Jos olisin vaimo, haluaisin ehdottomasti tietää. Heti.