Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuore suhde ja mies antaa minun maksaa kaiken...

Vierailija
11.07.2014 |

Meni hieman maku kun liki viikko vietettiin lomaa yhdessä (ja osittain lasteni kanssa), kävin kaupassa, tein eväät retkille, pari pilaruokakeikkaa maksoin, pääsyliput jne.

Minusta tuntuu vähän tökeröltä esim lippuluukulla tilata vain omat ja lasten liput jos seistään siinä kumminkin kaksin. Olettaisin että mies edes sanoo jämptisti maksavansa omansa tai edes mainitsee tarjoavansa sitten seuraavan kerran TAI edes jotain.

En oikein pysty kunnioittamaan sitä että aikuinen mies tyytyväisenä katsoo vierestä kun minä kustannan neljän hengen huvit/ruuat .

Hänen autollaan toki liikuttiin jonkin verran eli tietty esim. miellän että minä vaikka maksan kaupassa ruuat ( huomioiden että hän syö yhtä paljon kuin minä ja lapset yhteensä), mutta että kaiken...

Miten nostaa asia puheeksi vai katsoako miten tilanne etenee?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kannattaa ottaa puheeksi! 

Vierailija
2/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et voi olettaa, että mies maksaa sun lastesi kuluja. Omat kulunsa voisi maksaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksoi kuitenkin bensat?

Oliko pääsyliput paikkoihin joihin menitte lasten vuoksi?

Vierailija
4/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudutko sinä maksamaan osan bensasta, kun menette miehen autolla reissuille?

Vierailija
5/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne vaadittiin pääsylippuja? Johonkin lapsipaikkaan, kuten huvipuistoon? Ehkä mies ajatteli tekevänsä osuutensa, kun hänkin vahti lapsia, eikä olisi ilman lasten läsnäoloa puistoon mennyt?

Vierailija
6/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:13"]

Tarjoudutko sinä maksamaan osan bensasta, kun menette miehen autolla reissuille?

[/quote]

Ap sanoi maksavansa ruuat bensojen edestä. Näin ainakin ymmärsin.

Mulla vastaavia kokemuksia, esim. vaateostoksilla maksoin vain omani, en ukon tavaraa, vaikka se halpa olikin. Äijä pyöritteli tuon jälkeen silmiään. ja sama meno jatkui tuonkin jälkeen.

Sinuna laskisin menot tarkkaan ja jos näyttää siltä, että olet maksanut lomalla selvästi enemmän miehen kuluja kuin hän sinun/sinun ja lasten, niin sitten otat puheeksi ja lyöt luvut tiskiin.

Vierailija
7/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seisotte siinä lippuluukulla kaksin, niin miksi ihmeessä et sano miehen kuullen, että "yksi aikuinen ja kaksi lasta minulle, ja hän maksaa itse aikuisten lippunsa" ja nyökkäät kohti miestä.

Vierailija
8/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:15"]

Minne vaadittiin pääsylippuja? Johonkin lapsipaikkaan, kuten huvipuistoon? Ehkä mies ajatteli tekevänsä osuutensa, kun hänkin vahti lapsia, eikä olisi ilman lasten läsnäoloa puistoon mennyt?

[/quote]

Joten ei myöskään maksa omaa sisäänpääsyä? Tuollaista miestä en kyllä katselisi. Jättäisi sitten vaikka tulematta kyseiseen paikkaan jos ei omaa sisäänpääsyään viitsi maksaa.

Vierailija
9/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotit siis että mies maksaa?

Pettynyt kun mies ei ala lompakoksi omien haarojen avauksen- tuotoksille?

Mieshän toki mielellään ajelee sinua ja kakaroitasi ympäriinsä,

olisiko miehellä ollut mielessä muutakin tekemistä siksi aikaa?

ai niin, Pyhän Vulvan oikeutus-pätee tähänkin.

Vierailija
10/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:09"]Minusta et voi olettaa, että mies maksaa sun lastesi kuluja. Omat kulunsa voisi maksaakin.

[/quote]

Saiko jostain sen käsityksen että olettaisin hänen maksavan lasteni kuluja!?

Miehellä olisi mennyt enemmän rahaa pelkkiin julkisen liikenteen lippuihin kuin mitä meni kaikenkaikkiiaan bensaan, lyhyitä matkoja kumminkin.

Ei ollut kohteita jonne mentiin vain lasten takia, olisimme voineet olla niissä muutoin myös kahdestaan.

Mutta oma moka kai kun en ole avannut suutani. En tarjoa erikseen bensarahaa jos olen hänen pyynnöstään ja itse hommannut ruuat ensin meidän kahden reissulle + ostanut useamman kympin jutun hänelle hänen pyynnöstään(kun oli minulle helpompi hankkia) ja tosiaan homma jatkunut sillä linjalla että minä olen ainoa joka kaivaa lompakkoa kun missään sitä tarvitsee.

Vierailija
11/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapeli. Ei sen miehen kuulu osallistua sun kersojen kuluihin millään tavalla.

Vierailija
12/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä sinä olet vieraanvarainen ja haluat tarjota. Sen sijaan mies ei. Pahoittelen, mutta tuon luonteen omaavat eivät myöhemminkään tarjoudu maksamaan edes omaa osaansa, mikäli jo viikko on mennyt sinun kestityksissä.

Mielestäni näissä on kyse kotikasvatuksesta. Oma lapsuudenperheesi on varmaan ollut vieraanvarainen, mutta miehesi lapsuudenperhe on ennemminkin mennyt mielellään vieraaksi valmiiseen pöytään.

Mitä itse haluat? Älä enää ainakaan ota kustannettavaksi koko porukan lippuja. Ruokien suhteen voit myös sanoa, että mennäänkö yhdessä kauppaan kun kotona ei nyt ole ruokaa. Kassalla luulisi miehen ymmärtävän osallistua.

Vierailija
13/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näitä syitä, miksi pysyn mieluummin yksin lasten kanssa. Ei tarvii ruveta kustantamaan toisen aikuisen elämää sillä varjolla, että maksan joka tapauskessa ruuat itselleni ja lapsille. Enkä myöskään ota uutta miestä pyörimään nurkkiin ja laskemaan pikku pennosiaan, ettei vahingossakaan maksa kuin oman osuutensa asuinkuluista, bensakuluista, lomakuluista... Joo, ei kuulu miehen kustantaa, mutta aikuinen ajatelkoot sitä toista puoliskoaankin sen verran, että osallistuu oikeasti kuluihin, uusperheessäkään ei mielestäni voi olla kahta eri tulotasoa.

Vierailija
14/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vaimoni kanssa eletty jo yli 10v, siten että molemmila on omat tilit ja kulut jaetaan täysin tasan.

Minä en elättejä katsele.

Vierailija
15/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies ei olisi mennyt kohteisiin ilman sua ja lapsia?

Vierailija
16/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että mies on viettänyt aiemminkin luonani viikonloppuja jolloin olen pitänyt huolen että kaappi on ollut täynnä ruokaa jne. Odotin Jonkinlaista vastavuoroisuutta jossain kohtaa mutta kuten n13 sanoit, ehkä kyse on kasvatuseroista.

Vierailija
17/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:21"]

Mieshän toki mielellään ajelee sinua ja kakaroitasi ympäriinsä,

olisiko miehellä ollut mielessä muutakin tekemistä siksi aikaa?

[/quote]Eiköhän mies tiennyt millaiselle reissulle on lähdössä; yhteisloma lasten kanssa.

Ja ap:lle: Voisit vaikka kysyä mieheltä paljonko reissussa kului bensaan ja mietiskellä siinä samalla ääneen kuluikohan sulla saman verran teidän yhteisiin kuluihin...

Vierailija
18/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa...

Olen joskus tapaillut miestä, joka kävi useamman jonkun kerran luonani syömässä, mutta aina tuli vain "kahta kättä heilutellen". Olin tehnyt ruoat ja varannut juomaa. Aina tuntui maistuvan. Sitten kun oltiin missä tahansa ulkona syömässä, maksettiin aina tasan. Mies ei koskaan pyytänyt kotiinsa syömään.

Lopetin sitten tapailun. Syynä oli pitkälti se, että ystäväpiirissäni vieraanvaraisuus on molemminpuolista. Oltaisiin oltu ihan liian erilaisia. 

Mitä miehesi ystävät ajattelevat hänestä? Pariin otteeseen olin tämän tapailukaverini kanssa kaveriporukalla liikkeellä. Sielläkin tuli ilmi, että hänen omat kaverinsakin pitivät miestä pihinä eli hän ei tarjonnut edes kavereilleen, jotka kuitenkin saattoivat hänelle tarjota. 

Vierailija
19/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten suurin ongelma. MIES=LOMPAKKO.

jospa uusi miehesi onkin vähän fiksumpi kuin palstan mammat joille oma alapää on

maksuväline, ja testaa aloittajaa , onko naisessa ainesta, vai kuten palstan

arvon daamit, jotka näkee miehen LOMAPAKKONA.

Vierailija
20/143 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos miehellä omia lapsia eli tajuaako lapsiperheen elämästä. .?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme