Miksi olen niin ärtyisä koko ajan?
Voiko olla joku fyysinen syy tähän? Olen jatkuvasti ihan räjähtämispisteessä ja räjähdänkin välillä hallitsemattomasti. Tämmöistä on ollut ajoittain ennenkin mutta ei näin pahasti. Yritän muuttaa ajatusmaailmaa mutta vaikka yritän ajatella kuinka positiivisesti niin silti saatan kilahtaa yhtäkkiä.
Voiko joku puutostila aiheuttaa tätä?
Kommentit (22)
Kaikki oikein mitä ehdotettu. Ei seksiä vuosiin, on traumatausta, stressiä toimeentulosta jne. Mutta yleensä olen silti pystynyt olemaan positiivinen edes jollain lailla ja ajatellut että aika aikaa kutakin. Ja ennen kaikkea olen pystynyt nauttimaan elämän pienistä iloista.Nyt en enää edes sitä vaan vtuttaa koko ajan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Peräsuoliongelmia?
No näitä ei ole, ehdin kirjoittaa aiemman vastauksen ennen kuin tää ehdotus tuli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet?
Hormonikorvaushoito käytössä, sopinut ainakin aiemmin hyvin eikä ole aiheuttanut mielialan heittelyitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olet jäänyt lapsen tasolle?
Varmaan jollain tavalla, mutta sehän on vain hyvä asia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sitä se woketus ja feminismi teettää.
En woketa enkä ole feministi. Vähän jopa sovinisti, ainakin on syytetty. Nyt ei kiitos enempää näitä typeriä ehdotuksia. Oikeasti yritän saada selville mikä helvetti mulla on. Koska kohta varmaan tapan jonkun jos tää jatkuu.
ap
Ärtymys, ahdistus ja heikko mieliala voivat olla merkkejä useista vitamiinipuutoksista, erityisesti B-vitamiiniryhmään kuuluvien vitamiinien vajeesta. Puutostilat ilmenevät usein pikkuhiljaa, ja niihin voi liittyä ärtyneisyyden lisäksi väsymystä ja aivosumua.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän unta, kokeile nukkua vähintään 8 tuntia yössä.
No se ei onnistu. Täällä talossa mellastetaan siihen malliin ja ulkoakin kuuluu möykkää. Ei ole varaa muuttaa pois.
B-vitamiinia voisi ottaa, varmaan on puutosta kun tulee syötyä niin vähän ja yksipuolisesti.
Kiitos ajatuksista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä.
Yritin digiklinikan kautta ja sain lähetteet taas samoihin kokeisiin kuin mitkä oli juuri otettu. Ei kai veriarvot nyt muutamassa viikossa niin muutu. Nykyäänhän ei kasvokkainvastaanotolle oikein pääse kun asiat hoidetaan sovelluksella. Sekin vtuttaa ankarasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän unta, kokeile nukkua vähintään 8 tuntia yössä.
No se ei onnistu. Täällä talossa mellastetaan siihen malliin ja ulkoakin kuuluu möykkää. Ei ole varaa muuttaa pois.
B-vitamiinia voisi ottaa, varmaan on puutosta kun tulee syötyä niin vähän ja yksipuolisesti.
Kiitos ajatuksista.
ap
Korvatulpat ja magnesiumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se woketus ja feminismi teettää.
En woketa enkä ole feministi. Vähän jopa sovinisti, ainakin on syytetty. Nyt ei kiitos enempää näitä typeriä ehdotuksia. Oikeasti yritän saada selville mikä helvetti mulla on. Koska kohta varmaan tapan jonkun jos tää jatkuu.
ap
Ei varmaan lohduta, mutta itse ihmettelen ja pelkään ihan samaa. Moni ketjussa ehdotettu asiallinen syy osuu itseenkin ja niiden päälle on nyt uusimpana tullut jonkinsortin unettomuus ja jatkuva väsymys, mutta se siis on seuraus, ei syy.
Tämä raivopäisyys on pelottavaa, kun niin sekunnissa raivostuu nollasta sataan ja sitten hakkaa pulssi hulluna ja oikeasti tuntuu, että kohta katkeaa päästä joku suoni. Sitä tosiaan on kuin räjähdyspisteessä sekä henkisesti että fyysisesti. Sitten se onneksi taas laantuu tullakseen takaisin ihan yhtä yllärinä ja äkkiä.
Tänään yritin nauttia aurinkoisesta ilmasta kävellen ulkona ja sielläkin ilman mitään ärsykettä yhtäkkiä alkoi sydän hakata kauheasti ja olin kiihtynyt ja vihainen. Ei ketään paskapäätä tullut edes vastaan vasenta puolta vängäten että voisi sen syyksi laittaa. Ihan yksin kävelin ja olin täynnä vihaa.
ap