Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkiä naimisiin - avioliitto suojaa syövältä!

Vierailija
19.04.2026 |

Avioliitossa eläminen saattaa liittyä pienempään syöpäriskiin, todetaan amerikkalaistutkimuksessa.

Sen tulokset on julkaistu Cancer Research Communications -lehdessä.

Tutkimuksessa analysoitiin yli neljä miljoonaa syöpätapausta Yhdysvalloissa.

Havaintojen mukaan syövän ilmaantuvuus oli jopa 85 prosenttia korkeampi naimattomilla naisilla ja 68 prosenttia korkeampi naimattomilla miehillä.

Samankaltaisia tuloksia on saatu jo aiemmin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kumma uutinen, yleensähän sanottu, että naiset elää tyytyväisempänä avioliiton ulkopuolella kuin liitossa. Ei pidä paikkaansa? Vai elääkö naimattomat naiset vastuuttomammin, viina ja tupakki kuluu eikä muistakaan terveellisen elämän periaatteista välitetä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan taas tällänen miehet huijaa naisia-uutinen

Vierailija
4/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa itsesi syövältä ja muuta pois Suomesta. Samalla kikalla ehkäiset enneaikaisen kuolemasi sydän- ja verisuonitauteihin.

Vierailija
5/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveempää  näyttää olevan naimatomien naisten elämä

"Tutkijoiden mukaan avioliiton terveysvaikutukset voivat liittyä moneen asiaan. Parisuhde voi merkitä taloudellista vakautta, sosiaalista tukea ja terveellisiä elintapoja.

Ensinnäkin, heidän mukaansa jo alun perin avioliiton saattavat valita terveemmät ihmiset, jotka pitävät parempaa huolta itsestään.

Joidenkin syöpien, kuten kohdunrungon ja munasarjojen syöpien, kohdalla yhteys taas voi liittyä lasten saamiseen. Naisilla, jotka eivät ole koskaan synnyttäneet, on suurempi riski sairastua näihin syöpiin.

Naimisissa olevilla on myös harvemmin samanlaista riskikäyttäytymistä kuin naimattomilla, tutkijat sanovat. He esimerkiksi tupakoivat ja käyttävät alkoholia vähemmän ja heillä on vähemmän irtosuhteita. Nämä tekijät voivat liittyä esimerkiksi keuhko- ja kohdunkaulan syövän riskiin. Esimerkiksi kohdunkaulan syövän esiintyvyys oli lähes kolme kertaa suurempi naimattomilla naisilla."

Vierailija
6/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Lähes kaikki tuntemani syöpään sairastuneet (ja siihen kuolleet) läheiseni ovat olleet naimisissa: isoisäni, isäni, tätini, setäni, tätini, serkkuni, siskoni, minä itse.

Vierailija
7/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty

Vierailija
8/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ainakin minun tuttavapiirissä. Naimisissa olevat naiset syövät paljon terveellisemmin ja käyvät kapakoissa riekkumassa harvemmin kuin ikitenit.

Vierailija
9/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Lähes kaikki tuntemani syöpään sairastuneet (ja siihen kuolleet) läheiseni ovat olleet naimisissa: isoisäni, isäni, tätini, setäni, tätini, serkkuni, siskoni, minä itse.

Yhdysvalloissa?

Vierailija
10/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän avioliitto kokonaan syövältä suojaa. Ja joku suttuhan lopulta hautaan vie. Teillä ei ilmeisesti ole suvussa sydän- ja verisuonitautiriskin suhteen perinnöllistä alttiutta, mutta syöpien suhteen on? Onko joku perinnöllinen ristasyöpäalttius? Osa riskeistä pystymään pienentämään lääkkeillä (sydän- ja verisuonitaudit), syöpiin ei ole samanlaisia estolääkkeitä muuta kuin elintavat. Tupakointi, alkoholi, (molemmat usean syövän riskiä nostavia) rasvainen, lihapitoinen ruoka (suolistosyövät), vauhdikas suku puo lielämä (kohdunkaudansyöpä), tuossa noita riskitekijöitä,,,

Vierailija
11/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa?

Suht samanlaiset elämäntavat Suomessa ja Jenkeissä, varmaan tulokset sovellettavissa Suomeen.

Vierailija
12/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cancel syöpä englanniksi .  Voit hyvin maksaa Syöpäyhdistykseen tukirahaa kuin samoin maksakirroosin parantamiseen.  Mausteet on yksi syy .  Toksiinit.  Sukupuoli tauteja tuo pääosin miehet vaimoille työmatkoilta. Joten avioliittoa paremmin suojaa KONDOMIT ! 

Vierailija
13/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin hammaslääkärit ; likaa se on. 

Vierailija
14/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku yx lapsi kuoli syöpään . Ehkäisy olisi pelastanut kivuista . 

Vierailija
15/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syöpää, mutta silmä mustana tasaisin väliajoin tai vähintään kuunneltava besserwisserpersun paasausta 24/7. Ei kiitos. 

Syöpäriskiä voi penentää itse hankkimalla hyvän ammatin (=vakaa talous, pääset yks.lääkärille tarvittaessa), elämällä terveellisesti ja välttämällä irtosuhteita. Avioliitto on naiselle huono diili.

16/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö pelkkä juridinen paperi vai pitääkö asuakin yhdessä? USAssa kyllä jo ihan taloudellisista syistä monen on järkevämpää olla naimisissa kuin yrittää pärjätä pelkästään omalla palkallaan.  Suomessa on mahdollista asua yksinkin eikä tarvitse edes kämppistä jakamaan asumiskustannuksia.  Rapakon takana pienituloinen joutuu usein tekemään kahta tai jopa kolmea työtä pysyäkseen leivänsyrjässä kiinni.  Lisäksi monesti siellä on pakko olla auto,  josta taas on omat kustannukset.  Toki Suomessakin monissa paikoissa tarvitsee liikkumiseen autoa, mutta ei ehkä ole sellainen välttämättömyys kuin USAssa. Mutta siis parempi elintaso yleensä tarkoittaa parempia valintoja elämäntavoissa.  

Vierailija
17/17 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset tehdään aina jonkun olettamuksen pohjalta, tässä nyt tällainen heitto. 

Otoksella pystytään säätämään tulosta, ja varmaan näin on tehty  tässäkin. Eli, tutkimuksen luotettavuus? 

Eletty elämä minunkin kohdalla näyttää ihan erilaisen tuloksen: syöpään sairastuneet ovat olleet naimisissa, naimattomia on kuollut ihan muuhun kuin syöpään. Otokseni on pieni, ja sangen subjektiivisesti valittu, mutta en sen tulosta lähde tämän laajemmalle edes levittämään. Avioliitossa on muut riskit, itselläni toteutui kohtaamani väkivalta. Henki meinasi lähteä siinäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi