Miten päästä eroon tuttipullosta? vinkkejä
Kyseessä on 2 vuotias tyttö. Juo iltavellin pullosta, muuten juo tavallisesta mukista tai lasista.
Tuttia ei ole koskaan käyttänyt, mut nyt täytyisi päästä eroon pullosta. Iltapullo on kamalan tärkeä tytölle.
Kommentit (5)
jos lapsi ei jätä pulloa toiselle vauvalle/eläinvauvoille tmv niin sitten se vaan kylmästi hävitetään niin että eräänä iltana sitä ei vaan enää löydy. Tai sitten odotat vielä hetken, ja lapsi onkin ykskaks itse valmis pullostaan luopumaan. Ei tuo yksi iltavelli purennalle mitään tee, eri asia on happohyökkäys, jos sen jälkeen ei pestä hampaita. Meillä ei pullosta ole ollut ongelmia, mutta peukalosta oli. 2,5 vuotiaana lapsi itse ymmärsi että peukaloon laitetaan pahanmakuista kynsilakkaa ja lapaset yöksi käteen jotta hampaat ei kasva vinoon. Peukku jäi yhteisymmärryksessä vaikka sitä ennen oli koitettu vaikka millaisia konsteja.
meidän lapsi oli n. 2 vee, havahduin siihen tilanteeseen että meillä oli enää yksi tuttipullon tuttiosa (lapsi joi silloin tällöin pullosta, silloin tällöin mukista). Kun se räsähti rikki, tulin siihen tulokseen että uusia tuttiosia en enää ala ostella kun lapsi pitäisi muutenkin vieroittaa pullosta. Sittenpä vain ilmoitin lapselle, että nyt et voi enää juoda tuttipullosta. Taisinpa sanoa että meillä ei ole enää yhtään tuttipulloja, mikä nyt ei suoranaisesti pitänyt paikkaansa, mutta minkä ajattelin parivuotiaalle helpommin ymmärrettäväksi kuin että viimeinenkin tuttiosa meni ja hajosi.
Muutaman päivän lapsi jaksoi huutaa pullonsa perään, mutta kun itse jaksoin pitää malttini ja joka itkupotkuraivarin yllättäessä tyynesti selittää että nyt ei juoda pullosta vaan mukista, meni aika nopeasti perille.
Ilta/yömaidosta luovuttiin kun lapsi oli ehkä 1,5 v. ihan perustarmokkuudella. Lykkäsin asiaa kun tuntui että olin aivan uuvuksissa enkä olisi jaksanut millään jokailtaista raivarishowta, mutta sitten kun tartuin päättäväisesti toimeen, huomasin että ei siinäkään pitkään mennyt kun lapsi älysi että illalla ja yöllä ei maitoa juoda. Kun vaan jaksoin olla johdonmukainen ja määrätietoinen, lapsi tottui asiaan alle viikossa.
meidän lapset eivät ole koskaan juoneet mitään vellejä
Valaisisiko joku vähän? Olen kolmen lapsen äiti, enkä tiedä, mitä on iltavelli...
pullon,...