Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämmöinen kamala akka minulla on töissä

Vierailija
18.06.2012 |

olen palvelualalla ja nainen on ollut varmaan 30 vuotta tuolla. Hän toki tietää asioista enemmän kuin minä ja on monesti antanut palautetta ihan asiasta. Kuitenkin olen hämmästynyt, kuinka huonosti hän suhtautuu hänelle esitettyihin kysymyksiin. Jos kysyy, kuinka joku asia on tai varsinkin kysyy apua jossain ongelmassa, saa ihmeellisen marisevan vastauksen, josta ei sitten aina välttämättä ole mitään apua.

Tämä nainen marttyyrimaisesti valittaa, kun joutuu tekemään ilmaista työtä, hänellä on hallinnollisia hommia, joita pelkästään hän osaa tehdä, koska on ollut talossa niin kauan.

Ikävä kyllä kommunikointi tämän henkilön kanssa on omiaan tappamaan koko motivaationi ja työssämme kuitenkin tarvittaisiin kärsivälllisyyttä ja sitkeyttä.

Välillä hänen "palautteenantonsa" on sellaista, että hän räksyttää minulle, kuin olisin hänen teini-ikäinen lapsensa. Kun esitän jotain vastaan, hän tokaisee minulle, että "älä huuda mulle". Aina. (Noissa tilanteissa en ole korottanut ääntäni, mutta olen voinut suutahtaa, kun hän on sanonut jotakin, joka ei ole edes pitänyt paikkaansa.) On monia asioita, joita tarvitsisin selvitettäväksi työssäni, mutta en saa käsiteltyä itse asioita tämän vastarannan kiisken kanssa.

Kun olin aloittanut tuolla ja ollut vasta jonkin aikaa työssä ja kysyin eräästä asiasta, että "mitä nuo ovat ja mitä niille tehdään" sain häneltä vastaukseksi että "mitä oikein luulisit, että ne ovat".

Kun kommunikaatio on tuota luokkaa, tulee välillä sellainen fiilis, että en halua enää kuunnella, mitä ko. henkilöllä on sanottavana, vaikka kuinka koskisi työtä.

Eteenpäin valittaminen ei juuri auta. Hänen tylyytensä on kyllä huomattu muuallakin.

Olen päätynyt siihen, että ko. henkilö on hyvin epävarma itsestään ja kompensoi sitä tylyydellä ja muiden vähättelyllä. Kun siis pyytää häneltä neuvoa (=osoittaa olevansa epävarma) hän suhtautuu hyvin epäasiallisesti ja vihamielisesti eikä häneltä saa mitään konkreettista neuvoa, kuinka asiat kannattaisi hoitaa. Räksytys kyllä onnistuu.

Välillä ihmettelen, miten jaksan puolustaa häntä uusille työntekijöille. Yleensä uusille työntekijöille sanon, että "se Mirja ei aina kovin rakentavasti osaa muotoilla palautetta mutta on yleensä oikeassa asioissa". Tuntuu, että ei vaan jaksa itse enää puolustaa koko "Mirjaa", kun raskaassa työssäni häneltä saatava tuki on olematonta tai voi sanoa, että enemmän on haittaa hänen negatiivisuudestaan työlleni kuin hyötyä.

Kiitos, että sain jakaa tämän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sen pitäis neuvoa. Itsekin aikanaan saanut oppia kantapään kautta.

Vierailija
2/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Mirja ei saa palkkaa neuvomisesta niin miksi sen pitäis neuvoa. Itsekin aikanaan saanut oppia kantapään kautta.

kaikkien etu, että työntekijät osaavat työtehtävät ja palvella asiakkaita oikein. Tuo "Mirja" voi myös joutua setvimään sellaisia tapauksia, jos joku ei ole osannut ja tekee virheen. Ei kaikki hänen vastuullaan toki ole, mutta itse ainakin autan uusia työntekijöitä.

Ja tuossa esimerkkitapauksessa siis "Mirja" oli pyytänyt, että "hoidan" ne asiat, joista itse kysyin, että mitä ne ovat ja mitä niille pitää tehdä. Meillä siis ei ole mitenkään hyvä perehdytys, toki sekin kaatuu tuossa juuri "Mirjan" päälle:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yritin aikanaan olla ihan erityisen ystävällinen, jopa mairea, toimiston sietämättömälle ilkeilijälle. Välillä teki tiukkaa mutta nyt jälkeen päin voin vain muistella tyytyväisenä kuinka en alentunut "Mirjan" tasolla vaikka tämä kuinka räksytti. Tietty voit valittaa esimiestasolle jos siitä on hyötyä... Mirjoja tulee ja menee, sinä voit olla fiksumpi ja pidetty :)

Vierailija
4/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti "Mirjan" nimi on Eija ja se on 55- vuotias!!

suomalaisilla työpaikoilla. Jätetäänpä kuitenkin henkilöllisyydet sikseen.:)

ap

Vierailija
5/12 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverina miespuolinen henkilö, jonka mielestä hän joutuu tekemään kaikki hommat itse. Ei näe mitä muut tekevät. Kun häneltä kysyy, vastaus riippuu tilanteesta, jos on hyvällä päällä, voi saada selkeän vastauksen, mutta jos ei ole, olisi ollut parempi olla kysymättä. Muut ovat huomanneet myös tämän, joten en jaksa tästä enää kauheasti ressata, yritän hoitaa asiat mahdollisimman paljon muiden henkilöiden kautta.

Vierailija
6/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä tietoa tällaisissa tapauksissa, kun henkilö myrkyttää työilmapiiriä, mitä voidaan tehdä?

Häntä ei voida kuitenkaan irtisanoa mutta voiko työnantaja siirtää hänet toisiin tehtäviin?

Hänen käytöksestään on nyt valitettu eteenpäin.

Vierailija
7/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin puolet nuorempi.

Lähdin, enkä ole katunut.

Vierailija
8/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpäpaikalla oli oma "Mirja" oli jäämässä eläkkeelle ja minä olin tulossa hänen hommiinsa. On aivan selvä, että jos juku on tehnyt jotain hommaa yli 30v on hän kokenut. Semmoista p:tä sain niskaani halusi ilmeisesti purkaa minuun kaikki vääryydet jotka oli työelämässä kokenut kun vielä johonkin ne kerkesi purkaa. Onneksi on lähtenyt eläkkeelle ja työpaikalla kaikki hyvin ilman häntä.

Vierailija
9/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun mun entisellä työpaikallani :D Onko Tampereella?

Vierailija
10/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, parhaassa lisääntymisiässä oleva nainen, on huomion ja ihailun keskipisteessä. Tarjouksia satelee joka puolelta.

Sitten kun ikää tulee lisää, sitä ihailua ja huomiota ei enää tule. Joidenkin, jopa melko useiden, naisten on vaikea sopeutua uuteen tilanteeseen ja asiaan liittyvät tunteet purkautuvat katkeruutena ja kiukkuna.

Vierailija
11/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti "Mirjan" nimi on Eija ja se on 55 vuotias!!

Samassa työpaikassa kaksi n 55 Eijaa ( oikeasti) ja molemmat just tuon ap:n Mirjan kaltaisia.

Vierailija
12/12 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpäpaikalla oli oma "Mirja" oli jäämässä eläkkeelle ja minä olin tulossa hänen hommiinsa. On aivan selvä, että jos juku on tehnyt jotain hommaa yli 30v on hän kokenut.

kenenkään ei pitäisi tehdä enää nykyään samaa työtä 30 vuotta.