MIKSI ihmiset eivät vastaa tekstiviesteihin eikä sähköposteihin?
Kommentit (32)
näpyttelyä (hidasta), ajattelen palata asiaan myöhemmin..ja unohdan asian. Kun on kulunut turhan monta päivää, en enää kehtaakaan vastata takaisin. Ja unohdan sen taas.
Mulle kannattaa soittaa, vastaus tulee heti.
fb-viestin, eikä toinen vastaa enää ensimmäisen vastauksen jälkeen. Pitäisikö tuota kovinkin kauan pommittaa, vai onko syytä uskoa, että jollei ole kuukauteen vastannut, niin siihen on jokin syy?
Ihanko tosissaan te sanotte "unohtavanne", ja teitä ei sitten hävetä ollenkaan, tai kiinnosta jos vaikka loukkaatte lähettäjää/annatte tällä tavoin ymmärtää ettette halua olla tekemisissä?
Joku tossa sanoi, että entisaikaankin se postin kulku otti aikansa, eikä tarvinnut heti vastata.
Mahdettiinko ennenkin pommittaa sitten kovinkin monella kirjeellä yksipuolisesti, vai oliko se saajan vastuulla huolehtia siitä, että muistaa vastata, tai saattoi varautua siihen, että ystävä on entinen ystävä pian..
miten jotkut kehtaa olla vastaamatta viesteihin viikkotolkulla. Sitten itse he kyllä odottavat että toinen vastaa samantien tai soittaa kun vähän "vinkkaa".
Itse vastaa yleensä aina heti,mutta olen ottanut opikseni näistä "ystävistä"joilla ei ole mitään käytöstapoja.
Saavat painua unholaan.
"Mene tapaamaan?" Hello, 90-luku.
Kuka lukee sähköpostit kerran viikossa? Siis OIKEASTI?
Sun elämäsi täytyy olla todella tähdellistä, kun on noin kiireistä. :) Mahtaako niitä ystäviä tai kavereita tai etäisiä tuttuja olla 10 vuoden kuluttua montakaan?
jos sulla on tärkeää asiaa.
En minä ainakaan päivystä kännykkä kädessä jatkuvasti, sähköpostit saatan lukea kerran viikossa. Mulla on muutakin tekemistä.
Ei ennnenkään ollut pakko olla tavoitettavissa koko ajan ja postit vei aikansa tulla ja mennä. Jos sulla on kiire tai kiirellistä asiaa oikeasti, soita tai mene tapaamaan.
johon siis menee joitain sekunteja, ehtii myös naputella jotain vastaukseksi vaikka sitten "paha paikka, palaan illalla asiaan" tms ettei toinen odottele epätietoisuudessa vittuuntuneena... tähänkin menee vain sekunteja.
nimim soittaako pitää!!!
usein töissä katsoo viestin nopsaan ja jatkaa heti töiden tekoa mielessä vastata kunhan kerkeää.. ja senhän sitten unohtaa. Itsellä kännykkä on työnteon väline, joten viestin saatan huomata kun pitää soittaa jonnekin ja silloin on jo kiire ts haluaa hoitaa sen puhelun mahd nopeasti jotta pääse raportoimaan asiasta eteenpäin. ja kas, ystävän viesti unohtuu!
Meillä ei kyllä ystävien kanssa ole mitään ongelmaa siinä, jos toinen ei vastaa, se ymmärretään. Usein laitetaan, jos on kyseessä tärkeä asia, toinen viesti kun tietää toisen olevan esim pois töistä.. ja jos oikein tärkeä niin soitetaan välittömästi.
Itse ymmärrän myös täysin esim kotiäitejä, joita ystäväpiirissäni on useampia, enkä todellakaan suutu jos jättävät vastaamatta. Ei se ole ilkeyttä vaan oikeasti ajanpuutetta.. jos vaikka lukee viestiäni juuri kun Lenni-Kyllikki 1v on kiipeämässä hyllyä pitkin, niin minulle vastaaminen ei ole prio1.
että, kyllä. Sinun täytyy ihan soittaa kamullesi tai jopa (iik!) käydä oven takana joskus, jos ei vastausta viestillä tule.
(olen muuten huomannut että puolituttuni, jotka eivät muuten ota yhteyttä paitsi silloin kun rahat lopussa "et vois pistää pari kymppii, saat ens viikolla takas", ovat näitä aktiivisimpia viestittäjiä ja märisevät myös eniten siitä ettei viesteihin vastata..)
Suoraan sanottuna suuri osa ihmisistä on itsekkäitä mulkkuja. Ei ole kyse kiireestä, muistamattomuudesta tai poikkeustilanteesta. Oman navan ulkopuolella vaan ei mikään liikauta.
Tuota porukkaa tapaa riittämiin, että viesteihin ei vastata. Eipä tarvitse tulla huutelemaan apuja, kun apua tarvitaan, eikä tarvitse myöskään ihmetellä, kun ei omiin viesteihin vastata... koskaan
Ainoa tapa toimia tuon ihmislajin kanssa.
MIKSI ihmiset eivät vastaa tekstiviesteihin eikä sähköposteihin?
Erittäin epäkohteliasta minusta =(
unohtajille liian vaikeaa opetella käymään ne viestit illalla uudestaan läpi, että kelläs sitä olikaan asiaa?
On vissiin... No, enpä mä teidän tyylisiä kavereita jää kaipaamaan.
Ja koittaa jo vähemmän hienovaraisesti vinkkailla asiasta sinulle.
Montako viestiä oot jo laittanut?
unohtajille liian vaikeaa opetella käymään ne viestit illalla uudestaan läpi, että kelläs sitä olikaan asiaa?
On vissiin... No, enpä mä teidän tyylisiä kavereita jää kaipaamaan.
tuuppaa unohtumaan. Ja edelleen, ei meidän ystäväpiirissä siihen suhde kaadu.
Kannattaa oikeasti miettiä myös sitä vastaanottajaa, tuskin kukaan hyvälle ystävälle jättää tarkoituksetta vastaamatta.
AP:lle kysymys: millaiseen viestiin et saa vastausta? onko kyseessä ystävällinen tervehdys (moi, mitä teet tänään? miten olis kahvit?), avunpyyntö (moi, lainaatko rahaa, tuletko lapsenvahdiksi..) vai esim kysymys viikonlopun vietosta? Lähetätkö usein ko viestejä?
unohtajille liian vaikeaa opetella käymään ne viestit illalla uudestaan läpi, että kelläs sitä olikaan asiaa? On vissiin... No, enpä mä teidän tyylisiä kavereita jää kaipaamaan.
tuuppaa unohtumaan. Ja edelleen, ei meidän ystäväpiirissä siihen suhde kaadu. Kannattaa oikeasti miettiä myös sitä vastaanottajaa, tuskin kukaan hyvälle ystävälle jättää tarkoituksetta vastaamatta. AP:lle kysymys: millaiseen viestiin et saa vastausta? onko kyseessä ystävällinen tervehdys (moi, mitä teet tänään? miten olis kahvit?), avunpyyntö (moi, lainaatko rahaa, tuletko lapsenvahdiksi..) vai esim kysymys viikonlopun vietosta? Lähetätkö usein ko viestejä?
heinäkuun parille ekalle viikolle. Kysyin koska hänelle sopisi, annoin siis viestin muodossa mahdollisuuden tarkistaa allakkaa ja vastata kun ehtii. Eipä ole viikossa ehtinyt, en taida minäkään ehtiä tapaamaan enää.
Te ette nyt kyllä ymmärrä.
Kun kyse ei ole mistään yksittäisestä tilanteesta jolloin ihan ymmärrettävästi voi jäädä vahingossa vastaamatta kiireen vuoksi, vaan kyllä kyse on ihan jatkuvasti toistuvasta, rasittavasta asiasta.
Itse olen törmännyt siihen, että jos esimerkiksi Facebookissa lähettää yksityisviestinä jollekin kysymyksen/muuta asiaa johon ymmärrettävästi odottaa vastausta, ilmoittaa Face ystävällisesti että viesti on "nähty" muttei vastausta ikinä kuulu.
Ja syyt ovat sitten näitä että "oli kiire" tai "blaablaa".
Jos on oikeasti kova kiire niin miten sitä ehtii viestejä edes avaamaan?
Ja miten muka aina voi olla niin kamala kiire kun muille ehtii silti vastailemaan?
Ja miksei kiireessäkin voi muistaa käytöstapoja ja ilmoittaa vaikka, että nyt ei ehdi, sori.
Oudointa on, että kun taas vastaamatta jättäneen ihmisen tapaa niin kaikki on aina ihan ok eikä mitään riitojakaan välillämme ole.
Ainoa syy tuollaiselle TOISTUVALLE vastaamattomuudelle on joko tyhmyys tai se, ettei oikeasti vain pidä sinua tärkeänä.
jos on esim. vaikka just menossa lääkäriin tai kokoukseen ja tsekkaa puhelimen vaan koska odottaa jotain oikeasti tärkeeää (esim. läheinen sairaalassa ja odottaa tietoja tms) niin ei välttämättä ehdi.