Muita, jotka vieroksuu paljasjalkaisia vieraita?
En hirveästi pidä ihmisistä, jotka tulevat kylään paljasjaloin. En tietenkään aja ketään pois kotoani tai paljasjalkaisuus ei vaikuta ystävyyssuhteisiini, mutta kyllä laittaa hieman puistattamaan, kun tullaan likaisilla jaloilla astelemaan matoille tai nostetaan jalat pyllyn alle kun istutaan sohvalle.
Joskus ne kynnet on unohdettu leikata tai jalanpohjat ovat ihan mustat ulkona kävelyn jäljiltä. Yleensä tosin ystävättärilläni on siistit kynnet ja puhtaan näköiset jalat, mutta niille puolisoille usein näyttää olevan tuo puoli sellainen hälläväliä.
Itselläni on aina sukat, tai vähintään laukussa mukana, että voin laittaa ne jalkaan, kun menen kylään. Itselläni ainakin jalka hikoaa sen verran sandaaleissa, että en viitsi avojaloin lätsytellä kylään.
Onneksi tätä ei tapahdu kuin kesäisin :)
Kommentit (28)
mekin kuljimme avojaloin ulkona lapsina, mutta sisälle tultaessa jalanpohjat pestiin suihkussa.
Mitä pahaa on siinä etten pidä paljasjalkaisista vieraista, niin että ihan foobikoksi pitää tituleerata?
Onko paljasjalkaisilla sitten joku fetissi jalkoihin, kun haluavat ne paljaana nähdä ja viedä näytille? :D
Ap
mulla on kanssa sellaset avokassukat mukana jos oon paljasjalkasena liikenteessä. Mut meillä saa kyllä kyläillä paljain jaloin.
Mutta munn jalat ei hikoa, ei edes hellepäivän älkeen haise hiki illalla. Olen tosi pahoillani että sun jalat haisee mutta muista että harvalla sandaalien käyttäällä haisee.
Hiki ei ole = haju. Ja sun jalat taatusti hikoaa, olisit todellinen luonnonoikku jos näin ei kävisi. Jokainen ihminen hikoilee, huomaa sitä tai ei.
Sori nyt ettei ole tollasia estoja.
Itse en tuijota toisten jalkoja ja mieti miksi sillä on sukat jalassa ja onko jollain nyt kynsilakkaa.
Pienet on sun murheesi. Oikeesti; sulje kone ja hanki elämä. Ei millään pahalla mutta tää sun alkuperäinen ongelma taitaa koskea niitä ihmisiä joista nyt kirjoitat, en usko että sinua kiinnostaa vaikka parhaan ystäväsi jalat.
Itse taas tykkään olla ilman sukkia. Mutta varmaan pitäisi sukat laittaa kun joku estoinen narttu tälläin päättää että sukat TÄYTYY olla.
Ei ne sukatkaan aina puhtaita ole, eikö teillä sovi matoilla kävellä? Lattialla kuitenkin voi?
Aina olen kyläänkin mennyt paljain jaloin ja myös meille saa tulla paljain jaloin. Ei ole mitenkään erikoinen juttu minusta.
haittaako se vai laitanko rukkaset
tarkoitan siis, etten pidä siitä, että ihmiset tulevat paljain jaloin. Toki pidän vieraistani ihmisinä :)
Ap
Mä olen aina paljain jaloin :( en käytä sukkia kesällä ikinä. En tiennyt että se jotain häiritsee. Mulla on kyllä aina hyvin hoidetutu jalat, mutta kyllähän ne aina vähän sandaaleissa likastuvat.
jos on kesä ja kuuma, niin silloinhan kuljetaan sandaaleissa ja ilman sukkia. Ja kun mennään kylään niin ne sandaalit otetaan pois. Jäljelle jää paljaat varpaat :(
Mulla vaan korkeintaan palelelee varpaita jos alkaa tuulemaan tai satamaan.
pidä sandaaleita tuulella ja sateella. Ainoastaan silloin, kun on hellettä. Silloin jalkani kyllä hieman hikoavat.
Ap
Sinulla on jokin neuroosi. Siihen saa varmasti apua, kannattaa hakea. On niin naurettavan kuuloinen ongelma.
pitkien housujen ja kävelykenkien kanssa sukkia kesällä kuin syksylläkään?
Sandaaleissa en käytä sukkia, mutta minulla on lyhyt vartiset sukat mukana, jotka voin pökätä jalkaan kun menen kylään.
Ehkä minulla on sitten joku neuroosi, kun en tykkää hikisistä jaloista lattiapintoja vasten :)
En tykkää paljasjaloista minäkään. Meillä on vaaleat matot, ja kyllä näkee jos on likaisilla jaloilla kävelty. Ja vaikka kuinka väittää ettei sandaaleissa hikoa, en usko. Jokaisen jalat hikoavat jonkun verran, sitä ei voi kiistää. Ja hikisistä jaloista jää jälkiä lattiaan ja mattoihin.
Mä tykkään olla paljasjaloin kengissä ja sandaaleissa, mutta aina on mukana matalavartiset sukat jos menen kylään.
(edes juhlissa sukkahousuja) kesäaikaan. Mutta munn jalat ei hikoa, ei edes hellepäivän älkeen haise hiki illalla. Olen tosi pahoillani että sun jalat haisee mutta muista että harvalla sandaalien käyttäällä haisee.
paljasjalkaiset stadilaiset ja avojalakaset oululaiset on pahimpia. Aina kertomassa lapsuudestaan kotipaikkakunnaltaa, missä OVAT SYNTYNEET JA KASVANEET.
jättää kengät eteiseen. Pidetään juhlia ja kengät kuuluu juhla-asuun. Kengät pitää jättää eteiseen ja tassutella sukkasillaan tai sitten paljain varpain sisään.
ne laitan jalkaan kun menen kylään. Itseäni ei muiden tepastelut haittaa, mutta itse en viitsi paljain jaloin kyläillä
En tykkää mistään paljaista jaloista kodissani. En edes omistani. Tai muiden kodeissa. On inhaa jos omilla paljailla jaloilla kävelee vieraassa kodissa ja jalkapohjaan tarttuu lattioilta murusia tai karvoja. Hyi! Koitan tätä vältellä viimeiseen asti.
Ja sama juttu meillä. On inhottavaa esimerkiksi saunanpuhtaana astella lattioilla ja nahkeisiin jalkoihin tarttuu lattioilta jotain (vaikka olisikin suht siistiä). Muutenkin siinä on jotain epämiellyttävää ja kiikutankin miehelle aina sukat jos ne on unohtuneet.
On ihan hirveää katsella vieraita jotka saattavat jopa kaivella likajalkojensa varpaanvälejä meillä vieraillessaan. Eivät pese käsiään tai piittaa mustuneista jalkapohjista olohuoneenpöydälläni.
Saatan olla neuroottinen, mutta siinäpähän sitten olen. En aio kehittää itseäni asian suhteen suvaitsevammaksi esimerkiksi likajalkoja kohtaamalla totutteluterapialla.