Poika ei halua mennä armeijaan ja on mulle kovempi pala
kuin uskoinkaan! Vuosi sitten oli vielä menossa ihan into piukassa ja nyt sitten selitti jotain vapauden riitämisestä. Että sitten osaakin ottaa päähän, tekisi pojalle hyvää käydä se intti!
Kommentit (77)
jotka ei halua mennä armeijaan ja menee sinne siitä huolimatta, on idiootteja! Ei ole pakko mennä armeijaan, ei pakko mennä sivariin eikä vankilaan. Voi vaan lekurissa sanoa kivoja tekosyitä ja saada vapautuksen koko paskasta.
Terveisin intin alottanut ja nopeasti lopettanut
ja se on ihan yhtä kova paikka, vaikka vapaaehtoista onkin.
Vanhempi tytär kävi ja pärjäsi hyvin, kotiutui vänrikkinä ja vaikka pikkusisko arvostaakin tätä, ei hän aio itse käydä armeijaa. Olin niin toivonut kaikkien lasteni käyvän sen, osoittaa mielestäni selkärankaisuutta ja ainakin vanhimman kohdalla huomasin konkreettisen hyödyn paitsi henkisenä kasvuna, niin työelämässä; löysi töitä välittömästi juuri armeijan käymisen ansiosta ja nyt jo tarjottu ylenemismahdollisuutta.
jotka ei halua mennä armeijaan ja menee sinne siitä huolimatta, on idiootteja! Ei ole pakko mennä armeijaan, ei pakko mennä sivariin eikä vankilaan. Voi vaan lekurissa sanoa kivoja tekosyitä ja saada vapautuksen koko paskasta.
Se on joillekkin ilmeisesti vaikea ymmärtää että elämässä täytyy tehdä asioita jotka ei tunnu mukavilta ja joista ei pidä. Ei kaikista epämiellyttävistä asioista voi vain kieltäytyä.
Sinä pidät näitä ihmisiä idiotteina, minä kutsuisin heitä vastuuntuntoisiksi ja periksiantamattomiksi.
Se on joillekkin ilmeisesti vaikea ymmärtää että elämässä täytyy tehdä asioita jotka ei tunnu mukavilta ja joista ei pidä. Ei kaikista epämiellyttävistä asioista voi vain kieltäytyä.
Sinä pidät näitä ihmisiä idiotteina, minä kutsuisin heitä vastuuntuntoisiksi ja periksiantamattomiksi.
Joo-o, onhan se mukava mennä armeijaan jos omistaa auton ja asuu jo omassa asunnossa. Kela maksaa vuokran ja siinä se, intin päivärahoilla pitäs maksaa kaikki laksut (puhelin, netti, autonvakuutukset yms.yms.) ja ehkä jopa välillä syödäkkin jotain! Kyllä, inttiin menevät on idiootteja, itse menin intin sijaan töihin ja tienaan kivasti, rymykööt muut mettässä 4 euron päiväpalkalla :D
Joo-o, onhan se mukava mennä armeijaan jos omistaa auton ja asuu jo omassa asunnossa. Kela maksaa vuokran ja siinä se, intin päivärahoilla pitäs maksaa kaikki laksut (puhelin, netti, autonvakuutukset yms.yms.) ja ehkä jopa välillä syödäkkin jotain! Kyllä, inttiin menevät on idiootteja, itse menin intin sijaan töihin ja tienaan kivasti, rymykööt muut mettässä 4 euron päiväpalkalla :D
Aijjaaaa se menee noin. Kyllä minulla ainakin kyyditys toimi ihan hyvin, ruoka oli ilmaista ja nettiä ja vuokraa ei tarvinnut maksaa kun lopetun vuokrasuhteen ja vein romut vanhempien varastoon. Kyllä niitä uusia asuntoja on varmasti vapaana sen armeijan jälkeenkin. Ja miksi ihmeessä sinulla edes on vuokra-asunto armeijan ajan kun et sielä kuitenkaan öitäsi vietä. Ja eikä armeija aikana tarvitse edes soitella kenellekkään kun sielä on tekemistä muutenkin, ei tule puhelin maksua.
Itse olen nyt töissä ja kun ulos katsoo ikkunasta niin haaveilen kyllä metsässä rymyämisestä...ihan sama vaikka ei palkkaa tulisi ollenkaan. Jos ajattelee että minun pitäisi töitä tehdä vielä 35 vuotta ennen eläkeelle pääsyä niin eiköhän sitä yhden vuoden voi aina metsässä viettää. Jos siitä nyt ei rikastumaan pääse niin oli se ainakin mahtava kokemus
kyllä mun ukolla on aina katsottu nimenomaan eduksi se, että on saanut RUK:n kautta johtajakoulutuksen.
Jossain raksahommissa tai taksikuskina pomo voi arvostaa inttiä, mutta jos vähänkin korkeammin kouluttautuu armeijan käyminen menettää merkitystään. Monissa tapauksissa sivarissa voi saada hyödyllistä työkokemusta, joka auttaa työllistymään.
käyminen tai käymättä jättäminen on oikeastaan yksi ja sama. Työelämässä pärjääminen ei siihen liity kuin joittenkin mielikuvissa.
Itse kävin armeijan ja opin ainakin ampumaan hyvin ja itseluottamusta tuli rutkasti lisää.
Oma kantani on, että asepalveluksen suorittaminen tekee nykynuorille enemmän huonoa kuin hyvää, jos mietitään millä eväillä ihmiset tulevaisuudessa menestyvät elämässään. Nykyään ihmisellä pitäisi olla luovuutta, rohkeutta kyseenalaistaa ja asettua poikkiteloin, ajatella eri tavoin kuin muut ja olla siitä ylpeä, osata käyttää tunneaistimia (intuitio, fiilis, tunteet ja niitä aiheuttavien tekijöiden tunnistaminen) hyväksi päätöksenteossa jne. Armeijassa opetetaan juuri päinvastaista. Se on oikea karhunpalvelus niille, jotka sinne menevät.
Nokian johtajat (nyt jo suurin osa lähtenyt firmasta) olivat juuri tätä menneeseen maailmaan takertunutta, kyynelsilmäisänmaallista ja armeijaa ihannoivaa sakkia. Niillä eväillä Nokia saatiin siihen kuosiin, missä se nyt on. Ei osattu uudistua ja sopeutua nykyajan vaatimuksiin; ei osattu kuunnella ruohonjuuritasolta tulevia totuuksia, vaan kyseenalaistamisesta jaeltiin rangaistuksia ja potkuja. Kaikki voivat ihastella lopputulosta.
Älkää laittako poikianne armeijaan, paitsi jos poika oikeasti sinne sopii (näitäkin on, mutta harvassa)!
Oma kantani on, että asepalveluksen suorittaminen tekee nykynuorille enemmän huonoa kuin hyvää, jos mietitään millä eväillä ihmiset tulevaisuudessa menestyvät elämässään.
Ymmärrätkö miksi armeija ylipäätänsä käydään? Tai miksi puolustusvoimat on olemassa?
Oma kantani on, että asepalveluksen suorittaminen tekee nykynuorille enemmän huonoa kuin hyvää, jos mietitään millä eväillä ihmiset tulevaisuudessa menestyvät elämässään. Nykyään ihmisellä pitäisi olla luovuutta, rohkeutta kyseenalaistaa ja asettua poikkiteloin, ajatella eri tavoin kuin muut ja olla siitä ylpeä, osata käyttää tunneaistimia (intuitio, fiilis, tunteet ja niitä aiheuttavien tekijöiden tunnistaminen) hyväksi päätöksenteossa jne. Armeijassa opetetaan juuri päinvastaista. Se on oikea karhunpalvelus niille, jotka sinne menevät.
Nokian johtajat (nyt jo suurin osa lähtenyt firmasta) olivat juuri tätä menneeseen maailmaan takertunutta, kyynelsilmäisänmaallista ja armeijaa ihannoivaa sakkia. Niillä eväillä Nokia saatiin siihen kuosiin, missä se nyt on. Ei osattu uudistua ja sopeutua nykyajan vaatimuksiin; ei osattu kuunnella ruohonjuuritasolta tulevia totuuksia, vaan kyseenalaistamisesta jaeltiin rangaistuksia ja potkuja. Kaikki voivat ihastella lopputulosta.
Älkää laittako poikianne armeijaan, paitsi jos poika oikeasti sinne sopii (näitäkin on, mutta harvassa)!
Menikö nyt vähän yli :) Ei se armeija nyt kenenkään luovuutta tai ajattelukykyä tuhoa. Tuo on kyllä todella uskomaton ajatusketju syyttää armeijaa Nokian vaikeuksista :) Voi elämä
Ymmärrätkö miksi armeija ylipäätänsä käydään? Tai miksi puolustusvoimat on olemassa?
Maailma muuttuu ja armeijat sen mukana.
Nykyään ihmisellä pitäisi olla luovuutta, rohkeutta kyseenalaistaa ja asettua poikkiteloin, ajatella eri tavoin kuin muut ja olla siitä ylpeä, osata käyttää tunneaistimia (intuitio, fiilis, tunteet ja niitä aiheuttavien tekijöiden tunnistaminen) hyväksi päätöksenteossa jne.
Arvelitko, että jostakin tulee joskus valmista jos kaikki ajattelevat näin ja ennen kaikkea eri tavoin kuin muut? Etenkin nuo poikkiteloin asettuvat ovat niitä jotka jokainen työnantaja tahtoo välittömästi firmaansa.
Menikö nyt vähän yli :) Ei se armeija nyt kenenkään luovuutta tai ajattelukykyä tuhoa. Tuo on kyllä todella uskomaton ajatusketju syyttää armeijaa Nokian vaikeuksista :) Voi elämä
...vaan sitä menneisyyden ajattelumalleihin juuttumista, joka on yhteistä armeijalle ja Nokialle, ja vallalla Suomessa monissa muissakin yhteyksissä.
Itse päästäisin poikani armeijaan, jos tämä sinne tosissaan haluaisi, mutta jos ei haluaisi, en olisi pahoillani. Nykymaailmassa on muitakin tapoja olla arvokas ja hyödyllinen kuin se armeijassa opetettava tapa.
Maailma muuttuu ja armeijat sen mukana.
Mutta naapurusto ei. Helppo se on jossain Ruotsissa karsia armeijaa.
Jossain raksahommissa tai taksikuskina pomo voi arvostaa inttiä, mutta jos vähänkin korkeammin kouluttautuu armeijan käyminen menettää merkitystään. Monissa tapauksissa sivarissa voi saada hyödyllistä työkokemusta, joka auttaa työllistymään.
No, opettajan hommissa on selvää plussaa, jos on käynyt armeijan. Jos samalla valintaviivalla ovat mies, joka on sivari, ja mies, joka on käynyt armeijan, niin voinpa sanoa ihan suoraan, että se armeijan käynyt saa paikan.
Arvelitko, että jostakin tulee joskus valmista jos kaikki ajattelevat näin ja ennen kaikkea eri tavoin kuin muut? Etenkin nuo poikkiteloin asettuvat ovat niitä jotka jokainen työnantaja tahtoo välittömästi firmaansa.
Ei tietenkään ole olennaista, että vain asettuu poikkiteloin, vaan tärkeintä on kyky tunnistaa ne asiat, joissa oikeasti kannattaa olla eri mieltä kuin muut (ja sen lisäksi on sitten tärkeää uskaltaa myös sanoa mielipiteensä ääneen ja puolustaa sitä, tarvittaessa tiukastikin). Näiden tunnistaminen on perusedellytys sille, että yritys voi kehittyä.
Mutta ei riitä, että yrityksessä joku näitä tunnistaa - lisäksi yrityksessä on osattava arvostaa ihmisiä, jotka tunnistavat hyviä kehityskohteita ja uskaltavat ottaa ne myös puheeksi. Nokiassa tätä ei vielä osata. Tiedän monta (liian monta!) arvokasta työntekijää, jotka Nokia menetti juuri tästä yhdestä ja samasta syystä. Ja nyt en puhu niistä rivimiehistä, jotka ovat saaneet potkut ja valittavat julkisuudessa, vaan ihmisistä, joita headhunterit jahtaavat toinen toistaan parempia ehtoja tarjoten, koska he ovat sekä harvinaisia että arvokkaita työntekijöitä. Sellaisia ei Nokia tällä hetkellä pysty pitämään riveissään, ja juuri heitä siellä kuitenkin eniten tarvittaisiin.
joka käy sivarin ja tekee ehkä jopa jotain yhteiskuntaa hyödyttävää työtä (esim. lasten tai vanhusten parissa), kuin nuorta, joka on käynyt intin ja lähinnä siellä raapinut persettä ja syönyt munkkipossuja.
Voi itsekin ajatella, kumpi on nuorelle itselleen kasvattavampi kokemus...
Ja nyt en puhu niistä rivimiehistä, jotka ovat saaneet potkut ja valittavat julkisuudessa, vaan ihmisistä, joita headhunterit jahtaavat toinen toistaan parempia ehtoja tarjoten
Eli koska n. 0,0001 % miespuolisista kansalaisista voisi saada kyseessä olevan kaltaisen rajallisesti tarjolla olevan työpaikan, kannattaa ehdottomasti kaikkien mennä sivariin?
tuntuu taas unohtuvan. Kyseessä on puolustuvoimat ja siellä valmistaudutaan kriisitilanteita varten. Ei se ole ensisjaisesti mikään johtajakoulu. Ei jostain miinojen virittelystä ole hirveästi apua siviilielämässä, mutta rintamalla kylläkin :) Meidän puolustus perustuu yleiseen asepalvelukseen, joten kaikkien (terveiden) olisi syytä intti käydä. Intistä luistaminen on yhteisvastuun pakoilua.
Voidaan tietysti pohtia, onko yleinen asevelvollisuus enää nykypäivänä millään tapaa uskottavan puolustuksen tae, mutta näillä mennään toistaiseksi.