Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kumpi diagnoosi on sinusta leimaavampi, pitkäaikainen masennus vai ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
17.06.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta pitkäaikainen masennus kuulostaa pahemmalta. Se vaikuttaa siltä että elämänhallinta ja toimintakyky on mennyt pidemmäksi aikaa.

Ahdistuneisuushäiriö taas voi olla ihan normaalisti kaikessa mukana olevalla henkilöllä. Esim. mulla on jonkinasteinen ja kukaan ei kyllä sanois mua millään tavalla poikkeavaksi. Silloin tällöin vaan bentsot kehiin ja se siitä.

Monella tunnollisella suorittajatyypillä on ahdistuneisuushäiriö ja mää näkisin sen enemmän sellaisen "kiltin tytön" häiriöksi kuin miksikään vakavaksi mielenterveysongelmaksi. Tietysti näitä voi olla monentasoisia.

Vierailija
22/25 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli ne molemmat eikä ole enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuneisuushäiriö on usein lamauttavampi tila kuin masennus, koska masennus voi olla myös lievä tai vain keskivaikea. Vaikea masennus taas on hankala. En haluaisi sairastaa kumpaakaan, en leimaavuuden takia, vaan siksi, etten ylipäänsä haluaisi olla sairas, jos voisin olla tervekin.

Vierailija
24/25 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lähempänä hulluja ovat ahdistuksesta kärsivät joten se on leimaavampi

(molemmista kärsinyt)

Vierailija
25/25 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen varmasti joskus kärsii ainakin toisesta noista. Skitsofrenia (vaikeana) saattaisi olla leimaava.