Vasta ruokaremontin aloittanut ylipainoinen kysyy: onko ok päivän ateriat?
Aamulla söin täysjyväpaahtoleivän teelusikallisella oliiviöljyä ja tomaatilla + kuppi kahvia.
Lounaaksi söin vähän pastaa lohisoosilla (itsetehty, rasvaton muuten kuin vain kalan oma rasva), paljon salaattia. Rasvaton maito.
Välipalaksi banaani.
Päivälliseksi jauhelihakeittoa (naudan paistijauhelihasta), pala kauraleipää, rasvaton maito.
Iltapalaksi aion syödä veteen keitettyä kaurapuuroa mehukeitolla.
Arveluttaa lähinnä siksi, että yhtään ei ole ollut nälkä... mutta aika hyvin tuo kai on? En ole santsannut.
pituus 170 ja paino kauheat 91kg.
Kommentit (41)
Siis ihan maustamattomia rahkoja. ;) Jos et saa nieltyä tönkköä "perinteistä" rahkaa niin kokeile valion jogurttimaista rahkaa. Jos sekään ei sovi niin rahkan ja raejuuston kanssa samoihin proteiinimääriin pääset oikeastaan vain rasvattomalla lihalla tai kananmunanvalkuaisella.
Rahkassa on proteiineja 10g/100g (noin), raejuustossa 15g/100g (noin) ja rasvattomassa maidossa 3g/100g (noin).
Jos ruokavalioon kuuluu kananmunia, täyslihaa, kalaa ja rasvatonta raejuustoa ja ruokajuomana on rasvaton maito, niin proteinnit saa täyteen helposti ilman rahkaa.
Ei kaikki laihduttajat ole mitään painonnostajia ja sitä paitsi liiallinen proteiinien nauttiminen on pahaksi munuaisille.
Täällä toinen ylipainoinen kommentoi:
Oikein hyvä on. Ihmisillä on nykyään tapana liioitella tuota valkuaisaineiden saannin tarvetta.
"Valkuaisaineiden päivittäinen saanti on riittävä, jos nauttii päivittäin maitoa, piimää, viiliä tai jogurttia (noin) 2–3 lasillista ja syö 1–2 kertaa päivässä liha- tai kalaruokaa. Silloin leivän päällä ei tarvita valkuaisainepitoisia leikkeleitäkään."
rahkaa tarvitse jos proteiinia saa tarpeeksi muutoin. Eikä sitä inhoavan pidä yrittää väkisin suuhunsa työntää. Minä inhoan kanaa ja käytännössä kaikkea lihaa vaikken kasvissyöjä olekaan. Tästä syystä riittävä proteiinin saanti on haaste. Syön maksimissaan kerran viikossa liharuokaa.
Ja useimpien mielestä hyvää, siksi sitä suositellaan.
Ja napostelun himo. Mulle sopii karppaus, ei tule nälkä.
Ja napostelun himo. Mulle sopii karppaus, ei tule nälkä.
Minulle iski ensin kauhea migreeni, sitten niin käsittämätön hiilarihimo, että näin unia pastakattiloista ja tuoreista sämpylöistä... ja itsekuri ei pitänyt.
Olen nyt ollut tämäntyyppisellä ruokavaliolla kolme päivää, eikä nälkä ole kertaakaan vaivannut. En laske kaloreita ja jos on kesken päivän nälkä alkanut hiipiä, niin olen sitten syönyt ylimääräisen välipalan. Esim. hedelmän tai keitetyn kananmunan...
ap
Siis jos 3pv jälkeen tiedät että nykyinen tyyli sopii paremmin...
Siis jos 3pv jälkeen tiedät että nykyinen tyyli sopii paremmin...
Enemmän ja vähemmän onnistuneesti...
ap
Mut jatka tätä nykyistä linjaasi se sama 3kk, tuskin helpompaa on.
Maidossa on tosin turhia kaloreita, joten voit korvata maidon vedellä ja napata kalsiumtabletin perään.
maidossa on niitä proteiineja, joita kai olisi hyvä saada tarpeeksi?
ap
paljon proteiinia ja maistuu todella hyvältä
Mielestä sä syöt ihan hirveän vähän kasviksia. Tomaatti ja banaani ei nyt kovin paljoa ole.
Linssit ja pavut sisältää paljon proteiinia ja ovat kaiken lisäksi halpaa kuin saippua. Opettele käyttämään niitä.
SKYR rahka maistuu kylmälle räälle niinkuin kaikki muutkin maistamani rahkat,viilit ja jogurtit ;)
Mut jatka tätä nykyistä linjaasi se sama 3kk, tuskin helpompaa on.
karppauksessa tässä vaiheessa olin vuoteen omana, koska migreeni ei vaan jättänyt rauhaan.
Nyt ei ole pää kipeä, eikä edes nälkä lainkaan... mistä syystä epäilenkin, etten tee oikein ja mahtaako näin lahtua lainkaan.
Syö joka aamu reilussa oliiviöljyssä paistettu muna. Takuulla terveellistä eikä lihota
Mielestä sä syöt ihan hirveän vähän kasviksia. Tomaatti ja banaani ei nyt kovin paljoa ole.
Linssit ja pavut sisältää paljon proteiinia ja ovat kaiken lisäksi halpaa kuin saippua. Opettele käyttämään niitä.
iso läjä salaattia (jossa oli jäävuorisalaattia, rucolaa, kirsikkatomaatteja, kurkkuja) sekä jauhelihakeitossa keittojuureksia.
Kyllä tosta se puoli kiloa varmaan tulee. =)
Linssejä ja papuja tosiaan voisi lisätä, niistä saisi niitä proteiinejakin.
ap
Syö joka aamu reilussa oliiviöljyssä paistettu muna. Takuulla terveellistä eikä lihota
ehkä juuri ja juuri mahtuisivat päivään. Ongelma on vain siinä, että iso läjä oliiviöljyä sisältää helvetisti kaloreita ja siitä huolimatta yksi vaivainen muna ei nälkää vie.
ap
Se on ketoosin oire ja menee pian ohi, mut pitäis tulla energinen olo, paitsi jos tässä vaiheessa aloit lipsua.
syö järjettömällä tavalla. Eräs sukuaiseni syö aamuisin paketin pekonia ja viisi kananmunaa. Päivän ruokavalioon kuuluu aina myös runsaasti makkaraa ja näin kesäisin kuulema grillikylki aivan ehdoton tuote. Verisuonet tykkäävät varmasti todella hyvää pitemmän päälle. Hän on myös täysin ehdoton kaikkien kasvisten ja hedelmien suhteen eli ei käytä niitä lainkaan.
Paino hänellä on pudonnut mutta miten mahtaa olla terveyden suhteen...
Se on ketoosin oire ja menee pian ohi, mut pitäis tulla energinen olo, paitsi jos tässä vaiheessa aloit lipsua.
päätä vain särki ja särki. Olin päivä- ja viikkokausia oikeasti lopenuupunut ja sairas siitä särystä.
Ei todella ole mua varten karppaus.
ap
Siis ihan maustamattomia rahkoja. ;) Jos et saa nieltyä tönkköä "perinteistä" rahkaa niin kokeile valion jogurttimaista rahkaa. Jos sekään ei sovi niin rahkan ja raejuuston kanssa samoihin proteiinimääriin pääset oikeastaan vain rasvattomalla lihalla tai kananmunanvalkuaisella.