kahden pienen lapsen äidit! pesettekö matot itse?
missä lapset ovat pesun ajan?
Itsellä kk vanha ja 3 vuotias, enkä löydä aikaa ko puuhalle tai millekään muulle. Isä tulee iltaisin viiden jälkeen, ei jaksa enää myöhään lähteä. nyt ehdin palstailla hetken kun imetän.
Kommentit (17)
pesen matot kylppärissä...liotan punkassa swipen aineella, jota ei tarvi hangata juuriharjalla mattoihin ja viruttelen suihkun alla. mikä on hankalaa? mihin tarvii lähteä? Tuo mattojen pesu ei vaadi mitään hehtaarin tilaa, että sen voi suorittaa.
minulla kolme pientä lasta ja kolme kouluikäistä.
yhteen aikaan oli vielä kiva, kun ei ollu ees autoa. matonpesupaikka oli tosin melko lähellä, fillarilla mentiin.
isompi lapsi varmaan nauttisi läiskyttelystä ja apuna olemisesta, pienempi varmaan voi nukkua vaunuissa sen aikaa. näin ainakin meillä.
siihen se liittyy, kuinka monta lasta on? Meillä mies pesee matot painepesurilla pihassa. Lapsista on hauskaa, kun välillä saavat kylmän suihkaisun letkusta. Ei ole mitään ongelmaa. Matot kuivuvat mattotelineellä ja aidan päällä.
Eihän yhden maton pesemiseen mene puolta tuntia kauempaa. Sen verran jaksaa illallakin, ja jos oikein innostuu, niin samalla menee useampikin :).
Mun mielestä kaikki, mitä saa tehdä yksin on rentouttavaa.
laita se lapsi sitteriin tai vaunuihin nukkumaan ja toinen apumieheksi. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa?
Meillä mies pesee matot painepesurilla pihassa. Lapsista on hauskaa, kun välillä saavat kylmän suihkaisun letkusta. Ei ole mitään ongelmaa. Matot kuivuvat mattotelineellä ja aidan päällä.
Pestiin matot lasten kanssa. 3- ja 5-vuotiaat saivat omat harjat ja pesivät mattoja innoissaan. 2-vuotiaalle oli hedelmiä ja mehua mukana, istuskeli vieressä ja herkutteli.
Olen aina ottanut lapset mukaan mattopyykille, muistan itse lapsuudesta suloiset mattopyykkimuistot ja tahdon laittaa ne eteen päin lapsilleni.
Kun joku on ollut vauvaiässä, olen ottanut mukaan kaukalon ja kerran jopa heitin takaluukkuunn turvavyöllisen syöttötuolin, jossa 1-vuotias istui tyytyväisenä katsellen mattojen pesua.
Kyllä se hyvin sujuu, 3-vuotias ainakin on jo mukana pesussa. Valmistaudut vaan hyvin, niin saatte matot pestyä.
Hauskaa pesupäivää teille!
Pienin on istunut vieressä sitterissä, isompi leikkinyt omiaan tai viihdyttänyt vauvaa. Välillä on voitu pitää taukoa, syötetty vauva tai vaihdettu vaippa. Kyllähän nämä asiat saa tehtyä, kun sen ottaa sillä asenteella.
ja lastenhuoneiden ja eteisen matot mies pesee pihalla painepesurilla.
pessyt ihan kylppärissä matto kerrallaan. Liotan ensin pesuainevedessä, ja pesen sitten harjalla + huuhtelen suihkulla. Useimmat matot on kyllä meillä ihan tarkoituksella sellaisia, että mahtuvat pyykinpesukoneeseen.
Ikinä en lähtisi lasteni kanssa (kolmevuotias ja yksivuotias) minnekään matonpesupaikalle. En nauttisi siitä yhtään, ja kivasta hommasta tulisi vaan yksi kotityö lisää.
Tylsää puuhaa. Matot pesulaan vaan, jos on varaa maksaa.
Paitsi isoja villamattoja tai niitä, joiden pesuohjeessa vesipesu on kielletty. Niitä ei onneksi olekaan kuin kaksi, joten säästyy pesulalaskuissa iso siivu. Syy, miksi pesen itse on raha. Ei siinä kauaa aikaa mene, pesen yhden maton kerrallaan ilmojen mukaan. Pesen kylppärin lattialla, en viitsi lasten kanssa mihinkään matonpesupaikalle lähteä. Siellä on aina ruuhkaa ja todennäköisesti villit lapseni juoksisivat siellä suin päin järveen. Kotona ovat missä ovat pesun ajan, toistaiseksi ei ole mitään tapahtunut. Kuivatan matot ulkona terassin kaiteella.
Pesulat ovat törkeän kalliita. Viimeksi kun pesetin kaksi mattoa pesulassa, oli siellä töissä joku virolainen ja homma kesti monta viikkoa. Menin hakemaan mattoa sovittuna päivänä, eikä se ollutkaan valmis, bensaa paloi turhaan ajeluun.
paitsi kaksi pientä räsymattoa tyttöjen huoneessa. Tytöt pesevät ne itse mökillä laiturilla, ennen pesin ne itse.
Sen sijaan pesen mielelläni mökillä lomalla mökkimattoja, joita on sikana, mm. 8 metriä pitkä, kapea käytävämatto. Rakastan sen kuuraamista raita raidalta kun tuloksen näkee heti.
ja huuhtelemme letkulla kuivalla maalla, ihan viimeinen silaus tehdään meressä, kun mäntysuopaa ei enää käytännössä ole, mutta niihin saa sellainen ihanan meren tunnun kun viimeinen huuhtelu on meressä. Omatuntoni on Itämeren puolesta puhdas :)
lapset ovat olleet mukana pesemässä, imeväisikäiset isän tai mummin ja vaarin hoidossa (mökillä ollessamme)
lasta ja mies tekee pitkää päivää kanssa.joten lykkään pesun viikonloppuun.
tai tekee jotain kiellettyä, joten järven rantaan ei ole mitään asiaa sen kanssa tekemään jotain "omaa"
Mitä sitten kun matto on mäntysuovassa ja lapsi karkaa, alkaa raivari ja viivytän muiden pesuvuoroa. En uskalla kokeilla. Pienempi tuurilla nukkuiski sen tunnin.