Laskin aamupalani kaloripitoisuuden Kalorilaskurissa
ja oikein olin arvioinut sen itsekin, 350kcal
1 sämpylä (2 viipalette siis) Fazer Alku-leipää
2 viipaletta Aamupalajuustoa 5%
1 pieni tomaatti
tuorekurkkua viipaleina
punaista paprikaa
salaatinlehtiä
sipulia
pippurirouhetta
100g cantaloupe-melonia
mukillinen teetä, makeutusainetta
Noudatan 1200kcal:n dieettiä, paino 93,6kg
Kommentit (13)
sämpylä ruisleipään.
Sillä saa kalomäärää heti pienemmäksi. Ja ruisleipä myös pitää nälkää paremmin. Mutta toki joskus voi sitä sämpylääkin syödä.
sama aamupala melkein, onko toisaan noin paljon kaloreita? huhhuh. en kyllä erityisesti laihduta mut kamalaa jos jo aamulla noin paljon kaloreita...
sämpylä ruisleipään. Sillä saa kalomäärää heti pienemmäksi. Ja ruisleipä myös pitää nälkää paremmin. Mutta toki joskus voi sitä sämpylääkin syödä.
parempi vaihtoehto on ruisnäkkäri!
Aika paljon kaloreita aamupalalle...
Mulla aamupalan kalorimäärä oli itse arvioituna vajaat 700kcal.
Mä noudatan 1600 kcal diettiä. Tänään tarkotus mennä tunniksi kuntosalille. Aamupalaan meni 400 kcal, koska nälkä oli hirveä! Lounaalla ois tarkotus syödä joku salaatti, jossa kanaa. Iltapäivällä rahkaa. Ja sitten pari hedelmää. Ja illalla jotain, mutta mitä? Oon töissä ja karppauksella. Söisikö illalla tonnikalaa ja rahkaa??? Tsemppiä diettiin! Terv 173 cm 91 kg pudotusta huomat 2 kg.
ihan se ja sama syönkö kuitupitoisen sämpylän vain ruispaloja. Tällä dieetillä on kuitenkin oltava varmaan seuraava vuosi niin vaihtelua tarvitaan.
Koostan ateriani jokseenkin niin, että annoksia on päivän aikana jokaisesta ryhmästä näin:
- kasvikset väh. 3
- hedelmät ja marjat 3
- leipä, viljavalmisteet, peruna 8
- maito ja maitovalmisteet 3
- liha, kala, broileri 3
- ravintorasvat 4
Minulla on erikseen lista, jossa on määritelty mitä on kussakin ryhmässä tuo 1 "annos"
Lounaaksi söin kylläkin valmiin bataatttisosekeiton, sekaan 200g kukkakaalia. Tälle päivälle on koossa nyt 540kcal.
- Välipalaksi otan rasvattoman jogurtin ja sen sekaan mansikoita ja mustikoita.
- Päivällisellä syön varmaan kalaa 100g, 1 kananmunan kokoisen perunan, 200g kukkakaalia... kenties sienikastiketta. Salaattia.
-Iltapalaksi syön taas sämpylän ja teetä kuten aamulla. Lisäksi 50-100g maitojäätelöä ja mansikoita.
Siinä on sitten koossa se 1200 ja kaikki ruokaryhmät tulee muistettua. ap
113 kiloa 3 kk sitten, nyt paino 89
Mahtava suoritus, onneksi olkoon! ap
sämpylä ruisleipään. Sillä saa kalomäärää heti pienemmäksi. Ja ruisleipä myös pitää nälkää paremmin. Mutta toki joskus voi sitä sämpylääkin syödä.
Ei se kyllä kauheasti kalorimäärää pudota. Sadassa grammassa esim. tuota alkuleipää on 270kcal, kun taas esim. Fazer puikula täysjyväruisleivässä on 230kcal. Ei siis järin suuri ero. Kannattaa ennemmin syödä just sitä leipää mistä tykkää, pysyy mielenkiinto yllä laihduttamiseen kun ruoka maistuu hyvältä.
kunhan päivän energian kokonaissaanti on hallinnassa. Vaaleakin leipä käy. Kannattaa kiinnittää huomiota kuitujen määrään, suolaan ja koviin rasvoihin.
ap
Tuossahan on aika vähän kaloreita...
Omassa aamupalassani on vaihdellen juuri tuo 350kcal tai sitten n. 570kcal Kalorilaskurin mukaan, eikä ole paino-ongelmia, mitat 170/55.
sama aamupala melkein, onko toisaan noin paljon kaloreita? huhhuh. en kyllä erityisesti laihduta mut kamalaa jos jo aamulla noin paljon kaloreita...
Päivällinen jäi kiireen takia välistä ja jogurtti-marjamättö oli tosi täyttävä. Illaksi jäi lauantaiherkuttelua tv:n äärellä
1 Alku-sämpylä
2 viipaletta Aamupala-tuorejuustoa
1 tomaatti
150g Florassa paistettuja sieniä
mukillinen teetä
Dippi:
3,5% kermaviiliä
tuorekurkkutikkuja
paprikasuikaleita
Pepsi Max ja sitruunaviipaleita lasiin
Kaloreita 1194 kcal
Laihduttaa noin -1 kg viikossa
(jos tekisi mieli, hyvin voisi vielä syödä ne mansikat ja jäätelön)
Tyytyväinen ap