Ehdotan puhelinmyyjien kiusaksi seuraavaa.
Omistamme yhden päivän vuodessa puhelinmyyjien kiusaamiseksi, sanotaanko nyt vaikka tämän päivän, 17. kesäkuuta, noin viikko ennen juhannusta (siitä sen muistaa). Jokainen joka saa soiton puhelinmyyjältä tuona päivänä, kuuluu pitää myyjää puhelimessa niin kauan kuin mahdollista, leikitellen myyjän myyntivietillä. Näyttelet kiinnostunutta mutta et kuitenkaan tilaa mitään. Sano hänelle ihan mitä haluat, pääasia että myyjä pysyy langalla mahdollisimman kauan.
Visiona tietysti on että kaikki tekisivät noin, vuoden jokaisena päivänä...
Kommentit (39)
kielto pitää uusia kolmen vuoden välein.
Mulla on telemarkkinointikielto, mutta silti Mediapex ja Dna soittelee jatkuvasti. Miten niistä pääsee ihan oikeasti eroon? Markkinointikielto on ollut jo kolmisen vuotta. ap:n ehdotus on mun mielestä loistava.
No mutta kun ne on tämän kolmen vuoden aikana piinanneet mua säännöllisesti joka viikko, eikä nyt vasta kun kolme vuotta on tullut täyteen. No, ehkäpä jatkan edelleen punaisen luurin painelua, kun eivät sanaakaan usko. Mediapex on kyllä kaikkein sinnikkäin pentele.
luurin korvaan. Mulla markkinointikielto ja silti niitä soittelee. Mut ei kukaan oo soittanu toista kertaa kun luurin lyö korvaan.
"se puhelu meni äsken poikki"
oikeastaan pitaisi tehda ilmo sinusta kun ihan maan korkeimmalta taholta on vedottu kiusaamisen kitkemiseksi niin saisi poliisi tutkia touhusi
Faktaa on se, että kukaan ei pidä puhelinmyyjistä. Tai no, heidän puheluistaan ainakaan. Työtä tai ei. Tekeväthän palkkasotilaat ja huoratkin vain työtään. Mikä laki sen sanoo että kaikki työ on eettisesti tasapuolista ja puolustettavissa? Puhelinmyyjät ovat käytännössä spämmäreitä, tosin äänekkäämpiä.
- AP
Sääliksi käy pikemminkin. Ihmisparat, joitten pitää elantonsa eteen yrittää tyrkyttää turhaa tavaraa ihmisille, joita ei voisi vähempää kiinnostaa.
Toivon että saisivat parempaa työtä!
Etkö ymmärrä että myyjillä on valmis puhe mikä pitää puhua loppuun asti pomon seisoessa selän takana ja jos et tee niin kuin on sanottu saa potkut?
Ei se puhelinmyyjä soita sulle kiusatakseen vaan saadakseen leipää perheensä pöytään.
kun aloitin puhelinmyyjänä.
Menin aina koulun jälkeen töihin neljänä päivänä viikossa.
Se oli todella rankkaa..
14 vuotiaille ei ole kauheasti muita töitä paitsi kesäisin ja rahaa piti saada puhelinlaskuun ja vaatteisiin.
Lopetin kyllä heti 16 vuotiaana kun minulle tarjottiin muuta työtä.
En kyllä enää tekisi
Huomatkaa, että joka kerta kun olet ystävällinen puhelinmyyjälle, myötävaikutat siihenkin bisnekseen. Edesautat epäsuorasti mahdollisuutta että pian joku jossain, joka on kurkkua myöten täynnä puhelinmyyjiä, saa soiton sellaiselta. Puhumattakaan sitten että "tilataan se lehti jotta saadaan puhelu lopetettua". Tuollaisiakin ihmisiä on! Puhelinmyynti saadaan kitkettyä yhteiskunnasta kun siitä tehdään bisneksenä kannattamatonta ja työnä keljua. Vain koska olet ystävällinen, ei se tarkoita sitä että vaikutuksesi olisi lopulta positiivinen. Kohtuu kaikessa, jopa ystävällisyydessä. Muuten ollaan huonolla polulla.
Mutta jos vaadit silti olla ystävällinen, niin anna mennä ja ole myyjälle ystävällinen niin kauan kuin mahdollista, jotta minun tai jonkun muun ei tarvitse epäystävällinen. Kunhan et vaan anna rahojasi niille.
Puhelinmyyjän pitäminen luurin päässä on eettisesti hyvä teko. Puhelinmyyjät ovat perinteisesti ihan fiksuja ja hyviä puhujia, joten ei tarvitse tuntea huolta siitä, että ne raukat ajautuisivat pitkäaikaistyöttömyyteen, tai että heidän lapsensa nääntyisivät nälkään. Kyllä puhelinmyyjä puhuu tiensä vaikka minne ja oppii uuden ammatin siinä sivussa. Itse asiassa, juttele puhelinmyyjän kanssa vaikka uuden ammatin hankkimisesta.
- AP
Mulle soitetaan joka viikko ja monta kertaa. Puhelin on ollu viimeset pari vuotta äänettömällä. Puhelinkäyttäytymiseni on muuttunu täysin näiden häiriköiden takia.
joskus kysyn että tunnetaanko me.
Omat keinot ovat näitä
- en tilaa enkä ostaa mitään en halua hukata aikaasi, hei hei ja luuri kiinni
- jotkut ovat kyllä niin hankalia etteivät millään meinaa uskoa kohteliasta kieltäytymistä joten on pitänyt heittää sitä luuria korvaan
- en ymmärrä että työpuhelimeenkin on soitettu ja heille sanon onko tämä työasia vai henkilökohtainen, henkilökohtaisen lähestymisen pyydän jatkossa lopettamaan ja ovat luvanneet poistaa numeron listoiltaan.
tilaa mitään puhelinmyyjiltä??
Faktaa on se, että kukaan ei pidä puhelinmyyjistä. Tai no, heidän puheluistaan ainakaan. Työtä tai ei. Tekeväthän palkkasotilaat ja huoratkin vain työtään. Mikä laki sen sanoo että kaikki työ on eettisesti tasapuolista ja puolustettavissa? Puhelinmyyjät ovat käytännössä spämmäreitä, tosin äänekkäämpiä. - AP
Ensinnäkin itse lyön suoraa luurin korvaan. Näin säästyy kaikkien aikaa ja kummasti ovat puhelujen määrät vähentyneet.
Minuakin ärsyttää puhelinmyyjät, mutta he kuitenkin tekevät työtään. Itselläni ei ole aikaa saati mielenkiintoa alkaa erikseen kiusaamaan myyjiä.
Mutta huvinsa kullakin...
Mä en ymmärrä, miksi mun pitäisi tuhlata mun kallisarvoista aikaani tollaiseen. Toisinaan joku puhelinmyyjä saattaa mulle soittaa, jolloin ilmoitan kohteliaasti, että ei kiinnosta, ja jos haluavat vielä jatkaa juttua, voin vaikkapa kertoa, miksei juuri se heidän tuotteensa kiinnosta. Eivätpä soittele toista kertaa.
pääse eroon puhelinmyjästä. Minun ei tarvitse sanoa kuin kiitos ei ystävällisesti, mutta vakuutavasti, kun ilmenee, että kyseessä on puhelinmarkkinointi. Eikä ne soita uudelleen. Onko teidän vakuuttavuudessa jotain puutosta? Kannattaisi siis panostaa siihen ulosantiin, jottei tarvitse kiusaamaan ryhtyä.
Mä OLISIN uskonut, että ei kiitos = lopeta puhelu, MUTTA pomo hönki koko ajan niskan, että sun pitää olla sinnikkäämpi!!! ÄLÄ lopeta heti.
Joo, yhen kesän kestin, sit riitti. Sen verta paaskaa tuli niskaan mummoilta (ja mä aloin oikeasti karttamaan sellaisia nimiä, jotka olivat ns. mummonimiä).
Kolme myytyä lehteä; yks äidilleni, yks siskolleni + yks jollekkin mummolle. Ja palkka, tadaaaa 5,6 egee!
Et näin.
työ on yksi paskamaisimmista (tiedän kokemuksesta), eikä sitä tee kovinkaan monet joilla olis vaihtoehtoja. Itse tein alaikäisenä, eipä sitä muutakaan työtä silloin löytynyt.
Toki minuakin ärsyttää joskus puhelinmyyjien käyttäytyminen, mutta harvemmin se on heidän oma vikansa. Päinvastoin, aika monessa paikassa myyjille esim. erikseen neuvotaan että ensimmäinen ei asiakkaalta EI ole syy lopettaa tyrkyttämistä.
Miksi kiusaisin provikkapalkalla olevia ihmisiä, joiden työ ei todellakaan muutenkaan ole maailman kivointa? Jos haluat muutosta, ota puhelinmyyntikielto käyttöön ja yritä vaikuttaa näiden yritysten toimintamalleihin.
Puhelinmyyjästä pääsee eroon ostamalla älypuhelimeen suodattimen, joka poistaa kaikki ei-toivotut puhelut
Lisätietoja sivulta http://melonmobile.com/ProductDetailsDownload.aspx?product=214
Puhelin ei soi eikä näytöllä näy mitään, kun esimerkiksi Proveasta soitetaan. Lokista näen Provean soittaneen 26 kertaa. Kerran vastasin, loitoin numeron heti hylkäyslistalle ja olen saanut olla rauhassa.
Toinen keino on sanoa myyjälle, ettei ole kiinnostunut. Jos myyjä tästä huolimatta jatkaa, puhelimen voi mykistää ja laittaa pöydälle. Kaikki puhelinmyyjät ovat sulkeneet ensimmäisenä luurinsa, yksi kaverini kertoi.
Joo. Mutta ei aina tiedä onko soittajalla tärkeää asiaa.
Tuntuvatkin pysyvän linjoilla pitkään, kun kieltäydyn ystävällisesti eivätkä usko--en vaan osaa enkä halua olla tyly. Silti en ala ketään kiusaamaan. Minusta tuo on vaikeimpia ja epäkiitollisimpia töitä tuo puhelinmyynti. Jos itse joutuisin vastaavaa tekemään toivoisin, ettei mullekaan oltaisi tylyjä.