Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini tekee näin ilkeästi?

Vierailija
17.06.2012 |

Tänään taas kerran sama juttu.

Olen viime syksynä muuttanut ensimmäiseen omaan kotiini vajaan 300km päähän lapsuudenkodistani. Äiti tulee aina sillointällöin tänne kyläilemään, mutta mutta..

Nytkin olimme viikon keskivaiheilla sopineet, että äiti ehkä tulee viikonloppuna. Hän käytti puheluissa koko ajan sanamuotoa "minä tulen". Eli puhe on siitä, miten yksinomaan äiti tulee. Nyt hän kuitenkin lähetti viestin: "Olemme matkan keskivaiheilla nyt, tulemme siis muutaman tunnin päästä." Siis hän on TAAS ottanut sisaruksiani mukaan!

Sama toistuu melkein joka kerta, puhumme äidin tännetulosta ja aikaisintaan lähtöä edeltävänä iltana, yleensä kuitenkin kesken matkan, hän ilmoittaa, että joku sisaruksistani, joskus jopa kaikki kolme (vanhin 15v) tulevat mukaan! Miksi hän tekee tällaista kiusaa? Asuntoni on HYVIN pieni, äitini tietää etten nauti suuren ihmisjoukon seurasta ja olen sanonut, etten halua tänne paljoa porukkaa kerralla. Täällä ei edes riitä istumapaikkoja viidelle!

Ja okei, jos sisarukset ovat tulossa, se olisi ok ja järjestäisin jotain, jos asiasta ilmotettaisiin etukäteen. Eli olisin valmis jopa joustamaan asian suhteen. Seuraavan kerran kun äiti alkaa puhua tänne tulemisesta, otan asian puheeksi, mutta ennen sitä haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikänsä siivonnut jälkiäsi eikä osaa lopettaa

Vierailija
2/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä miehen äiti joka ottaa aina haaremin mukaan meille tullessaan, tai no ei siis ole saanut kutsua moneen vuoteen tuon tavan vuoksi. Todella moukkamaista toimintaa, paras että sanot asiasta äidillesi suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok jos sanon, etten halua häntä enää tänne kun hän kutsuu itse lisää vieraita ilmoittamatta? Vai onko se liian ilkeästi sanottu?

ap

Vierailija
4/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse kulkenut äitisi mukana kylässä, kun olit pieni?

Vierailija
5/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tule heidän kanssaan toimeen?

Ehkäpä ovat siinä isässä, että äitisi ei uskalla jättää heitä kotiin ilman hänen valvovaa silmäänsä?

Nautitko perheesi seurasta silloin kun asuit kotonasi?

Vierailija
6/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta os puhe on siitä että ÄITI YKSIN tulee, niin oletan, että muita ei ole tulossa. Ei hänkään varmaan pitäisi siitä, että hänen järjestettyään juhlat soitan että "olen siellä 10 min kuluttua, ja ainiin, mulla on 20 ystävää sitten mukana, ajattelin ilmottaa!" (mittakaava on siis suunnilleen sama, hänen asuntonsa kokoon nähden 20 ylimääräistä on sama kuin 3 ylimääräistä minun asuntooni). Sisarukset ovat 10, 12 ja 15 ja jokainen heistä viettää paljon aikaa kotona yksinään. Kyse ei ole siitä, etteivät sisarukset saisi tulla, muttakun äiti sanoo tulevansa yksin ja sitten ei tulekaan, kuten jo sanoin ensimmäisessä viestissä.

ap

Vierailija
7/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja ongelmia itselleen. Kyllä tulee elämä vaikeaksi tulevaisuudessa!

Vierailija
8/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan , että tulevat vaikka lauantaina. Ja että soittavat ennen kuin lähtöä, niin tiedän, että ovat täällä 1,5 tunnin kuluttua. Käyn kaupassa yms...

Kerran jos toisen ovat soittaneet, että ollaan just täällä. Kiva, kiva, mä taas vielä kaupungilla. Odotakoon sitten oven takana.

Vierailija
9/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok jos sanon, etten halua häntä enää tänne kun hän kutsuu itse lisää vieraita ilmoittamatta? Vai onko se liian ilkeästi sanottu? ap

Vierailija
10/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten huonot välit täytyy olla perheessä, josta juuri pois muutettuaan kokee sisarukset vieraiksi.

Vierailija
11/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun omille siskoillesi? Tosi omituista käytöstä, siis sinulta! Puhut omista siskoistasi kuin vieraista ihmisistä... Miksi et kutsu heitäkin, miksi haluat vain äitisi sinne? Ai niin, taidat olla mustis. Onko sinulla isää, saako hänkään tulla sinulle kylään?

Vierailija
12/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole käsitystäkään siitä mitä on ilkeä äiti...

mulla äiti joka haistattelee mulle, ei halua viettää mun kanssa aikaa. meillä ei ole mitään yhteistä.

sä ap olet lapsellinen, ja ilmeisen katellinen sisaruksillesi.

Vierailija
13/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran haluat sisaruksistasi eroon, niin kajautat sisarustesi läsnäollessa, ettet enää halua nähdä heitä ja että äitisi pitää tulla yksin, jos haluaa nähdä sinua.

Voit myös ohjata sisaruksesi ulos odottamaan, että saat aseurustella äitisi kanssa. Samoin voita laittaa tarjottavia esille vain 2 kpl esim kaksi riisipiirakkaa. Sanot, sitten, että muuta ei ole.

Mutta os puhe on siitä että ÄITI YKSIN tulee, niin oletan, että muita ei ole tulossa. Ei hänkään varmaan pitäisi siitä, että hänen järjestettyään juhlat soitan että "olen siellä 10 min kuluttua, ja ainiin, mulla on 20 ystävää sitten mukana, ajattelin ilmottaa!" (mittakaava on siis suunnilleen sama, hänen asuntonsa kokoon nähden 20 ylimääräistä on sama kuin 3 ylimääräistä minun asuntooni). Sisarukset ovat 10, 12 ja 15 ja jokainen heistä viettää paljon aikaa kotona yksinään. Kyse ei ole siitä, etteivät sisarukset saisi tulla, muttakun äiti sanoo tulevansa yksin ja sitten ei tulekaan, kuten jo sanoin ensimmäisessä viestissä.

ap

Vierailija
14/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16?

Vierailija
15/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sun sisarukset vieraita?

Tämä on minun kotini, ja joka ei täällä asu vaan tulee kylään luokseni, on vieras. Äitinikin vierailee täällä, eli on vieras talossani. Kyse ei ole siitä, ovatko tyypit tuttuja vai eivät, ja kuinka läheisiä he ovat. Täällä ei ole TILAA, ei ole kiva saada tietää vierasmäärän olevan nelinkertainen aikaisemmin sovitusta. Entä jos olisin aloittanut että "Siis äitini suuttui kun toin koko koululuokkani, vaikka hän sanoi että saan tuoda yhden kaverin!" Veikkaisin, että silloin olisitte vastakkaista mieltä ja sanoisitte, että ei henkilöitä saa tulla ainakaan paljoa enempää kuin on kutsuttu. Olenko väärässä?

Vierailija
16/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap haluaisikin viettää kahdenkeskistä aikaa äidin kanssa, kun niin on äidin puheittenmukaan ollut aikomus. Että äiti tulee YKSIN. Missään kohtaa ap ei ole sanonut, etteikö sisarukset ole tervetulleita, jos niin on sovittu. Äiti puhuu yhtä, mutta tekee toista. Kiva siinä sitten tarjota kaikille sitä kahta munkkia, jotka kaupasta on ostanut äitille ja itselle, kun muita ei pitänyt tulla.

Ymmärrän ap oikein hyvin sua. Mua ärsyttää myös ihmiset, jotka tekevät jotain ihan muuta kuin mitä on sovittu.

Vierailija
17/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia lapsiani. Puhun että me tullaan tai minä tulen (me voi olla minä, mieheni ja lapset), mutta minänkin mukana kulkee aina ne lapset. NÄin kaikki muutkin puhuu ja jos pidetään jotain lapsivapaata iltaa niin se sovitaan erikseen.

Vierailija
18/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin neljä vierasta yhden sijaan, mutta äitisi ei varmaankaan ajattele olevansa vieras tai että sisaruksesi ovat vieraita luonasi. Useissa perheissä saatetaan tulla kylään vaikka ilmoittamatta, koska odotukset vierailulle eivät ole samanlaiset kuin vieraammille.

Keskustele äitisi kanssa, minusta kuulostaa siltä että haluaisit viettää aikaa hänen kanssaan kahden. Äitisi varmasti ilahtuu kuullessaan sen.

Vierailija
19/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aina kavereille mennessä luettele kaikkia lapsiani. Puhun että me tullaan tai minä tulen (me voi olla minä, mieheni ja lapset), mutta minänkin mukana kulkee aina ne lapset. NÄin kaikki muutkin puhuu ja jos pidetään jotain lapsivapaata iltaa niin se sovitaan erikseen.

jos sanotaan että "minä", se tarkoittaa yhtä ihmistä, eli henkilöä joka sanoo sanan "minä". Jos taas kysyn, että ketkä kaikki ovat tulossa, oletan, että kaikki seuraavaksi kuulemani henkilöt ovat tulossa, ei sen enempää eikä vähempää. Eli jos äiti vastaa kysymykseeni, että "minä tulen", en oleta hänen tarkoittavan myös sisaruksiani.

Vierailija
20/29 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vielä pidä sisaruksiani vieraina. Ne voi yhtä hyvin keittää kahvit täällä ja laittaa tarjottavat pöytään kuin minäkin. Nytkin vanhempani ja sisarukseni puolisoineen auttaneet meitä pihahommissa, viettäneet aikaa isompien kanssa jne. ihan omasta halustaan, jotta saamme aikaa vauvan kanssa. Ja sama apu menee toisinpäin. Edelleen ollaan samaa perhettä. Mulle siis toi sun ajattelu on vieras. On me ennenkin mahduttu yhdessä samaan huoneeseen, eikä kaiken tarvitse olla niin muodollista "päiväkahvikyläilyä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan