Miksi äitini tekee näin ilkeästi?
Tänään taas kerran sama juttu.
Olen viime syksynä muuttanut ensimmäiseen omaan kotiini vajaan 300km päähän lapsuudenkodistani. Äiti tulee aina sillointällöin tänne kyläilemään, mutta mutta..
Nytkin olimme viikon keskivaiheilla sopineet, että äiti ehkä tulee viikonloppuna. Hän käytti puheluissa koko ajan sanamuotoa "minä tulen". Eli puhe on siitä, miten yksinomaan äiti tulee. Nyt hän kuitenkin lähetti viestin: "Olemme matkan keskivaiheilla nyt, tulemme siis muutaman tunnin päästä." Siis hän on TAAS ottanut sisaruksiani mukaan!
Sama toistuu melkein joka kerta, puhumme äidin tännetulosta ja aikaisintaan lähtöä edeltävänä iltana, yleensä kuitenkin kesken matkan, hän ilmoittaa, että joku sisaruksistani, joskus jopa kaikki kolme (vanhin 15v) tulevat mukaan! Miksi hän tekee tällaista kiusaa? Asuntoni on HYVIN pieni, äitini tietää etten nauti suuren ihmisjoukon seurasta ja olen sanonut, etten halua tänne paljoa porukkaa kerralla. Täällä ei edes riitä istumapaikkoja viidelle!
Ja okei, jos sisarukset ovat tulossa, se olisi ok ja järjestäisin jotain, jos asiasta ilmotettaisiin etukäteen. Eli olisin valmis jopa joustamaan asian suhteen. Seuraavan kerran kun äiti alkaa puhua tänne tulemisesta, otan asian puheeksi, mutta ennen sitä haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta.
Kommentit (29)
Sisälukutaitoa?
Kyllä aloittajaa tuntuu häiritsevän enempi se ettei HÄNEN KOTIIN MAHDU!
Sellaista vaan mietin että jos sinne asuntoon MAHTUU vaan yksi henkilö kerrallaan VIERAAKSI niin ei taida ne sisarukset olla tervetulleita, koska sinne HÄNEN KOTIIN 300 kilsan päähän tulla vaan yksi kerrallaan..
Paska olet. Huonosti äitis on saanut taottua päähäsi että olisit reilu toisille.
Jos sä ostat kaksi munkkia niin mikä vamma sun päässä on ettei niitä munkkeja voisi joko kipasta ostamassa lisää tai jakaa?
Jos taas joku tulee ilmoittamatta ennenaikojaan niin joutuu odottamaan jos et ole kotona tai jos tiedät että jotkut tekee näin niin miksei voisi käydä asioillaan muuna päivänä? Mikä pakko juosta viimehetkillä kaupungilla?
Te teette elämästänne todella vaikeaa. TEISSÄ on joustamattomuuden vammaa. En minä itseäni puolusta mutta en ymmärrä TEITÄ.
Mun äiti saa tulla koska vaan sisarusten kaa tai ilman.
Neliöitä on 22.
ettei HÄNEN KOTIIN MAHDU! Sellaista vaan mietin että jos sinne asuntoon MAHTUU vaan yksi henkilö kerrallaan VIERAAKSI
Peseekö äiti pyykit, tekeekö ruuan käykö kaupassa?
Niin oksettaa tämä suomalainen perhe-elämä kun sisarukset ja äiditkin on niin ilkeitä. Missään muualla törmää tälläiseen kuvottavaa ilmapiiriin.
Minun kodissani kaikki ne ovat vieraita, jotka eivät asu siellä. Vieraat eivät kutsu omatoimisesti sinne vieraita, vaan kylään tulevat vain ne, jotka on kutsuttu. Pidän tuota itsestäänselvyytenä.
Sano äidillesi asiasta. Ei tosiaan ole kiva jos yksiöön pölähtää neljä yhden sijaan, etenkään kun todennäköisesti tarjoiluja ei ole mietitty kuin yhdelle.
Äidistä on tärkeää, että sisarukset tapaavat toisiaan, ja äiti yrittää järjestää tapaamisia vastustelustasi huolimatta. Vanhemmilla on joskus tällaisia ärsyttäviä pakkomielteitä, eikä niitä ole helppo muuttaa. Tarkoitus on kuitenkin hyvä.
Koeta keksiä joku luova ratkaisu: pyydä vaikka sisaruksia soittamaan itse, kun ovat tulossa, jotta tiedät, paljonko kahvia ja pullaa pitää varata.
kuin 14.
Ei mitään käsitystä siitä, mikä on ilkeä äiti.
Äitini terrorisoi elämääni siihen asti, kun muutin pois kotoa ( = heitettiin pois kotoa) ja itse asiassa terrorisoi yhä. Olen jo yli 30 v...
Ehkä on tarkoittanut tulla yksin, mutta sitten on pienemmät sisarukset halunneetkin lähteä mukaan eikä äiti ole kieltänyt. Ehkä äiti ajattelee, että ei se nyt perheen kesken ole niin nuukaa kuinka moni sieltä loppujen lopuksi sua tapaamaan lähtee.
Toki ymmärrän että ap:tä se harmittaa, mutta kyllä sopu sijaa antaa. Sä en voi äitiäsi muuttaa, voit vaan valita miten itse suhtaudut asiaan: vedät herneen nenään joka kerta, vai annat olla ja nautit yhteisistä hetkistä äitisi ja sisarustesi kanssa.