Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden ulkona nukkuvat lapset ovat hyttysten jäljiltä kuin rupikonnia?

Vierailija
17.06.2012 |

Meidän 9-kk vauva on aivan paukamilla. Onneksi ne eivät kuntise! Mielestäni tontillamme ei ole aiempina kesinä ollut hyttysiä kuin jokunen iltaisin, mutta nyt niitä piisaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala virittelemään mitään lakanoita vaunujen päälle, tulee melko hikiset oltavat vauvalle, kun jo harson ja hyttysverkon yhdistelmällä vaunuissa on tosi kuuma, jos ei tuule.

Mä oon yrittänyt laittaa sitä verkkoa kuomun alapuolelle, mutta ei sitä saa tiiviisti, koska tietenkin se vaunun runko on tiellä.

Ap

lakana menisi vaunujen ALTA!!! peittäen kuomun ALLA olevan raon.

Mutta enikeis, jos haluat että hyttyset syö niin anna syödä.

hyttysverkon, mutta kun sitä ei saa tiiviisti, kun ne rungon osa on tiellä, usko nyt jo! Hyttyset menee todella pienistä rakosista, niin tiiviiksi sitä kuomun alaosaa ei voi saada, eikä sitä voi mitenkään tiivistää, koska muuten kuomua ei voi nostaa ylös tai laskea alas.

Jumalauta näitä besserwissereitä.

Ap

Vierailija
22/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuo Free aiheutti astmakohtauksen 6 vuotiaalle ja äitini koki että siitä tulee hengenahdistusta moneksi päiväksi, miettisin todella laittaisinko vauvalle.

Ap:lle vielä kukaan ei suositellut lakanaa vaunujen päälle vaan alle tilkitsemään se hyttysten tulo sieltä alakautta.

Poltako tupakkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala virittelemään mitään lakanoita vaunujen päälle, tulee melko hikiset oltavat vauvalle, kun jo harson ja hyttysverkon yhdistelmällä vaunuissa on tosi kuuma, jos ei tuule.

Mä oon yrittänyt laittaa sitä verkkoa kuomun alapuolelle, mutta ei sitä saa tiiviisti, koska tietenkin se vaunun runko on tiellä.

Ap

hyttysverkon, mutta kun sitä ei saa tiiviisti, kun ne rungon osa on tiellä, usko nyt jo! Hyttyset menee todella pienistä rakosista, niin tiiviiksi sitä kuomun alaosaa ei voi saada, eikä sitä voi mitenkään tiivistää, koska muuten kuomua ei voi nostaa ylös tai laskea alas.

Ap

nuppi tai hakaneuloilla taiteiltua sinne alle niin, että se peittyisi kunnolla? Mahtaa olla iso este siellä alla.. hohhoijjaa

Ehkä kannattaisi opettaa lapsi nukkumaan sisällä, jos ei pysty vaunujen takia suojata lastaan hyttysenpuremilta.. Mutta hei, sitten varmaan ongelmana on se, että et saa tarpeeksi peittävää hyttysverkkoa ikkunoihin joita pidät auki kesällä ja jos ne laittaa kiinni niin tuleehan sitten liian kuuma.

Vierailija
24/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko harsoa käyttää, laita se harso tai useampi niihin kohtiin, mistä hyttyset pääsee vaunuihin. Sun tehtävä lapsen äitinä on huolehtia, että vauva ei ole hyttysten syötävänä. Sun pitää keksiä keinot. Tässä on jo monta keinoa kerrottu, mutta sä vaan kettuilet takaisin. Täällä ihmiset yrittää auttaa sua ja sun vauvaa, ymmärrätkö?

Jos kertakaikkiaan et saa vaunuja tilkittyä, on sun hankittava toisenlaiset vaunut. Tuskin niin äärimmäisyyksiin tarvii kuitenkaan mennä, etköhän sä keksi miten ne vaunut peität.

Yksi keino muuten, jos vaunun runko on tiellä, on verhoilla koppa hyttysverkolla alapuolelta, ja sit vasta laittaa se runko-osaan kiinni.

Vierailija
25/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ap

nuppi tai hakaneuloilla taiteiltua sinne alle niin, että se peittyisi kunnolla? Mahtaa olla iso este siellä alla.. hohhoijjaa

Ehkä kannattaisi opettaa lapsi nukkumaan sisällä, jos ei pysty vaunujen takia suojata lastaan hyttysenpuremilta.. Mutta hei, sitten varmaan ongelmana on se, että et saa tarpeeksi peittävää hyttysverkkoa ikkunoihin joita pidät auki kesällä ja jos ne laittaa kiinni niin tuleehan sitten liian kuuma.

sä osaat vaunuja näkemättä sanoa paremmin, saako ne tiivisteettyä vai ei? Mä kävin oikein katsomassa tässä välissä, ja edelleen ainoa keino saada ne sieltä alta tiivistettyä on viritellä se toinen hyttysverkko kuomun sisäpuolelle, ja tätä on kokeiltukin, ja arvaas mitä oli tuloksena? Hyttysverkkoon sotkeutunut vauva.

Vauva nukkuu välillä sisällä, mutta tosi lyhyitä unia. Onneksi, kuten jo avauksessani sanoin, nuo puremat eivät kutise.

Onko tämä sun normaali tapa kommunikoida? Alatko aina päteä ja huutaa oikeassa elämässäkin käydyissä keskusteluissa, vai ootko vaan sitä mieltä, että netissä saa sanoa toiselle miten rumasti vain?

Ap, joka lähtee nyt laittamaan ruokaa

Vierailija
26/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä enää vaununkoppaa, koska vauva ei sinne mahdu, ja siinä tulisi tosi kuuma. Ei ole varaa ostaa uusia vaunuja.

Ap

Vierailija
27/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ap

sä osaat vaunuja näkemättä sanoa paremmin, saako ne tiivisteettyä vai ei? Mä kävin oikein katsomassa tässä välissä, ja edelleen ainoa keino saada ne sieltä alta tiivistettyä on viritellä se toinen hyttysverkko kuomun sisäpuolelle, ja tätä on kokeiltukin, ja arvaas mitä oli tuloksena? Hyttysverkkoon sotkeutunut vauva.

Vauva nukkuu välillä sisällä, mutta tosi lyhyitä unia. Onneksi, kuten jo avauksessani sanoin, nuo puremat eivät kutise.

Onko tämä sun normaali tapa kommunikoida? Alatko aina päteä ja huutaa oikeassa elämässäkin käydyissä keskusteluissa, vai ootko vaan sitä mieltä, että netissä saa sanoa toiselle miten rumasti vain?

Ap, joka lähtee nyt laittamaan ruokaa

hälläväliä vaikka lastani syö hyttyset, heti alusta saakka. Sua on yritetty neuvoa, mutta sä et millään saa niitä vaunuja nyt tilkittyä. Vaikka oot kuinka yrittänyt.. jepjep.

Mutta hei, nukuta lapsi sisällä vaunuissa niin ei tarvi laittaa hyttysten armoille. Avaat vaan vähän hyttysverkollisia ikkunoita niin lapsi tuntee olevansa ulkona. Näin mä tein, kun parvekkeella oli liian kuuma nukkua.

Ja joo, kyllä mä hieman saatan ääntäni korotaan ihan irl, jos joku on oikeesti niin neuvoton yksien vaunujen kanssa ja inttää ja väittää vielä päälle.

Vierailija
28/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tätäkin olet varmasti kokeillut?=)))))))))

Vierailija
29/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:ta sekä syytetään siitä, että hän ei ole yrittänyt estää hyttysiä tulemasta sisään sekä siitä, että ei ole... kumpi nyt sitten oli pahempi juttu?

Mulla on myös tuommoiset vaunut, ja sitä alaosaa ei todella saa mitenkään järkevästi tukittua. Onneksi meillä ei ole hyttysiä. Joku jesari voi auttaa siinä tapauksessa, että ei aio ollenkaan liikuttaa kuomuo eikä nostaa selkänojaa, mutta ei se kovin järkevää ole.

Vierailija
30/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:ta sekä syytetään siitä, että hän ei ole yrittänyt estää hyttysiä tulemasta sisään sekä siitä, että ei ole... kumpi nyt sitten oli pahempi juttu?

Mulla on myös tuommoiset vaunut, ja sitä alaosaa ei todella saa mitenkään järkevästi tukittua. Onneksi meillä ei ole hyttysiä. Joku jesari voi auttaa siinä tapauksessa, että ei aio ollenkaan liikuttaa kuomuo eikä nostaa selkänojaa, mutta ei se kovin järkevää ole.

kävi antamassa itselleen vähän rohkaisua muka eri henkilönä, kun tajusi, että kukaan ei ole sanonut, että heilläkin lapset on hyttysen puremien jälkeen rupikonnan näköisiä, kun "niitä hyttysiä nyt vaan tulee, vaikka kaikki keinot on käytetty" :DD

Olisi ehkä kannattanut aloittaa aloitus vähän huolestuneempaan tyyliin, eikä naureskellen rupikonnista. Kirpputorilta saa parillakympillä vanhoja 90-luvun brioja, ovat tilavia ja niissä ei ainakaan ole tuollaista kuomuongelmaa, ettei saisi vaunuja hyttysvapaiksi.

Vierailija
31/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä haiskahtaa niin provolta ettei mikään.

Oli miten oli, niin voihan puremia tulla myös muista kuin hyttysistä. Itse olen pk-seudulta enkä tunne kovin hyvin "maaseudun" ongelmia, mutta eikös ole jotain pistiäisiä ja mäkäräisiäkin, joita hyttysverkko ei välttis pysäytyä?

Ja siis jos ongelma on vaunujen epämääräiset aukot, niin ei kai se tarkoita, että vaunujen ns. suuaukkoon pitää laittaa joku täkki. Laita sinne, missä ongelma on, eli kietaiset lakana alhaalta söpöön rusettiin kuomun päälle. Ei kai sitä kuomua tarvise nostaa ja laskea lapsen nukkuessa??

Vierailija
32/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa hyvinkin olla tyhmä kysymys kun en itse ole lasta ulkona ikinä nukuttanut...

Jos lapsi on päikkäreille totunut nukahtamaan vaunuihin niin mistä se tietää onko niissä vaunuissa nukkumassa ulkona vai sisällä?

Jos nyt on paljon hyttysiä niin eikö vaunuja voisi pitää sisällä? laitat sitten ulos taas kun hyttystilanne helpottaa.

Vai onko tässä kyse että saa ulkoilmaa paremmin?

Vierailija
33/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihan pienillä ole minkäänlaista koordinaatiokykyä. Kädet sutii ihan miten sattuu. Eivät todellakaan osaa kohdistaa käsiään jonkun tietyn paukaman kohdalle.

Vierailija
34/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hyttysverkkoa!

Mene ap itse sinne ulos nukkumaan ja hyttysten syötäväksi.

Vierailija
35/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin jeesusteippiä ulkopuolella ja piilotin hyttysraot

Vierailija
36/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sitruunan mehua vaunuihin niihin kohtiin, mistä itikat pyrkivät sisälle. Eivät tykkää yhtään sitruunan hajusta ja pysyvät poissa. Kannattaa myös lapsille laittaa vaatteisiin sitruunaa, niin ei itikat kiusaa!

Vierailija
38/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leveällä teipillä tuuletusikkunoihin allergiakankaat. Takaovessa, jota pidetään auki on oviverkko.

Vierailija
39/54 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot irl ihan yhtä ärsyttävä. :)

Vierailija
40/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun avauksen, että sais kuulla lisää haukkuja. No, niitä eittämättä tulee.

Sen verran sanon, että mun tutulla on lähes samanlaiset vaunut, ja ihmettelin, että miten niitä muka ei voi tiivistää täysin hyttysiltä. Selvisi sitten, kun sain omaan käyttöön. Ei sinne todellakaan isoa rakoa jää, mutta sen kokoiset kuitenkin, että joku hyttynen eksyy sisään. Ja kun vauva nukkuu kolmet päikkärit ja sen lisäksi oleilee muutenkin paljon ulkona, kertyyhän niitä puremia.

Joten kyllä, intän päälle, kun joku luulee kuvittelevansa, että tietää sieltä kotikoneensa äärestä kaiken.

Onneksi paukamat ei kutise, joten varsinaisesti niistä ei ole mitään haittaa. Itse en saa mitään oireita (paukamia, kutinaa) puremista, joten toivon, että lapseni on perinyt tämän ominaisuuteni.

Mutta väistyn nyt tästä koneen äärestä, että voitte haukkua oikein kunnolla mua ja kuvitella tietävänne paremmin, miten mun tulisi toimia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi