Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden ulkona nukkuvat lapset ovat hyttysten jäljiltä kuin rupikonnia?

Vierailija
17.06.2012 |

Meidän 9-kk vauva on aivan paukamilla. Onneksi ne eivät kuntise! Mielestäni tontillamme ei ole aiempina kesinä ollut hyttysiä kuin jokunen iltaisin, mutta nyt niitä piisaa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole normaalia, että vaunujen sisään pääsee hyttysiä. Vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsi ei turhaan joudu hyttysten piståmäksi. Jos vaunujen eristämiseen ei ole halua/kykyä/rahaa/aikaa tms., sitten lapsi nukkuu sisällä. Tässä ketjussa on tullut monia hyviä ehdotuksia, mutta niihin on vastannut tylysti ja kiroillen. Jos mikään näistä keinoista ei käy ap:lle, hänen täytyy sitten vain keksiä uusia, parempia keinoja, eikä tyytyä tilanteeseen.

Meillä on mökillä tosi paljon hyttysiä, varsinkin tänä vuonna. Emmaljungien integroitu hyttyverkko eri riitä, siitä jää kuomun alareunaan kummallekin puolelle pienet raot. Mulla on lisänä iso Pikku-Piian hyttyverkko, joka on viritetty vaunujen päälle. Matkarattaissa olen joutunut käyttämään lhyttysverkon lisäksi lisäsuojana ap:n tyrmäämää lakanaa. Ison lakanan tai pöytäliinan saa viritettyä matkarattaiden pohjaosan suojaksi. Ei tarvitse edes pyykkipoikia, lakanan pingottaminen kuomun ja työntöaisan väliin on riittänyt, solmut työntöaisan kummallekin puolella (kokeilemalla löytänyt toimivan ja tiiviin mallin). Ei kovin nätin näköistä, mutta omassa pihassahan se vain on käytössä.

Eihän se sitä paitsi ole tarkoitus, että kuomua pitäisi saada liikuteltua edes takaisin hyttyssuojan ollessa paikallaan. Suojaa käytetään päiväuniaikaan vauvan nukkuessa.

Vierailija
42/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä avausta, että joku antaa hyttysten syödä vauvansa rupikonnaksi!!! Äly hoi ymmärrys älä jätä!!

Osta sellainen kattoon kiinnitettävä hyttysverkko, ripusta ulkona johonkin ylös roikkumaan, vaikka ylös seinään, ja viritä kopan päälle tai vaikka koko vaunujen päälle niin, että helmat roikkuvat maassa. Laita vaikka kiviä helmojen päälle, ettei hyttyset pääse tuulen heilutellessa verkkoa.

Ihan oikeesti, itkettää ihan miten uusavuttomia äitejä voi löytyä, en kestä!!!

Vanha sanontakin sanoo "kyllä hätä keinot keksii"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä avausta, että joku antaa hyttysten syödä vauvansa rupikonnaksi!!! Äly hoi ymmärrys älä jätä!!

Osta sellainen kattoon kiinnitettävä hyttysverkko, ripusta ulkona johonkin ylös roikkumaan, vaikka ylös seinään, ja viritä kopan päälle tai vaikka koko vaunujen päälle niin, että helmat roikkuvat maassa. Laita vaikka kiviä helmojen päälle, ettei hyttyset pääse tuulen heilutellessa verkkoa.

Ihan oikeesti, itkettää ihan miten uusavuttomia äitejä voi löytyä, en kestä!!!

Vanha sanontakin sanoo "kyllä hätä keinot keksii"!

koska "paukamat eivät kutise"

Vierailija
44/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verran kommentoin, että verkon saa napakasti kiinni pyykkipojilla. Meilläkin maalla gessleinin vanhemmat yhdistelmät ja niissä on tosiaan aika isoja aukkoja kuomun ja ratasosan välissä. Sen sijaan en kyllä usko, että vaalea kangas, harsot tms. kuumentavat vaunuja. Eihän se kuomukaan mitään hengitä? Päinvastoin, jos on tummat vaunut, niin lämpötila on todella korkea.

Itse en antaisi vapaaehtoisesti yhdenkään hyttysen syödä vauvaani.

Vierailija
45/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sen hyttysverkon saa päältä tiukasti kiinni pyykkipojilla, mutta jotta saisi sen kuomun alapuolella olevan aukon tukittua, hyttysverkko pitäisi saada rungon ja vaunuosan väliin, tai sitten kuomu pitäisi liimata alapuolelta kiinni, ja se taas ei käy, koska muuten kuomua ei voi nostaa tai laskea, eikä myöskään selkänojan mekanismiin pääse käsiksi.

Niitä sängyn päälle laitettavia hyttysverkkoja on kokeiltu, eivät toimi käytännössä.

Mä en usko, että kukaan teistä on oikeasti huolissaan vauvastani, on vaan niin kivaa jeesustella ja esittää nokkelaa. On niin kiva sanoa, että ap suhtautuu neuvoihin kiroillen tylysti, kun ap on kirjoittanut sen yhden kirosanan johonkin viestiin. On niin kiva sanoa, että ap on uusavuton, vaikkei näköjään edes tiedetä, mitä koko sana tarkoittaa.

Mä kävin muuten perjantaina neuvolassa, eikä th sanonut hyttysenpuremista mitään. Sanoin terkalle, että on tullut muutama hyttysenpurema, johon th totesi, että joo, niitä tulee näin kesäisin.

Ja mitä tulee siihen, kutisevatko paukamat vai ei, niin aika yksinkertaisesti sen kutinan tietää siitä, raapiiko vauva itseään vai ei. Ei raavi.

Sanon muuten tuohon viimeiseen viestiin vielä sen, että kun tässä yks päivä oli kuumempi ja vielä oli harso aukon edessä, kyllä todellakin pöllähti sieltä alta sellainen kuuma ilma, kun kävin kurkkaamassa vauvaa. En enää laita harsoa kuumana ja tuulettomana päivänä. Totta kai vähemmän ilmaa pääsee vaihtumaan, kun aukon suulla on sekä harso että verkko.

No niin, voitte nyt ottaa yhteyttä ylläpitoon ja tehdä lastensuojeluilmoituksen sitä kautta. Mä aion vastakin nukuttaa lasta pihalla ja myös antaa hänen olla muutenkin ulkona. Tai sitten voitte haukkua ja jeesustella lisää, sehän on niin mukavaa!

Ap

Vierailija
46/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli aikoinaan rattaat, joissa oli sama ongelma. Mutta en tosiaan antanut asian olla, vaan tein rattaiden alaosan ympärille viritelmän lakanasta. Solmin sen paikoilleen nukuttaessani vauvaa hyttysaikana pihassamme. Toinen ratkaisu olisi ollut hankkia jätti-iso hyttyverkko, johon vaunut kokonaan, siis ihan kokonaan renkaineen päivineen olisivat mahtuneet. Varmaan vielä muitakin keinoja olisin tarvittaessa keksinyt.

Olen todella ihmeissäni ap:n viesteistä. Eikö hän ymmärrä, että monilla on ollut vastaava ongelma vaunuissaan, mutta kukaan ei ole (tietystikään!) antanut asian olla. Ap:lle on täällä ehdotettu useita erilaisia tapoja ratkaista ongelma, mutta hän vain keskittyy haukkumaan avun tarjoajia ja puolustelemaan välinpitämättömyyttään.

Vierailija
47/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saisi hyttysiä pysymään poissa vaunuista, niin nukuttaisin sisällä. Omissa emmaljungissa saa kyllä suojattua kopan irtoverkolla. Ehkä kannattaa ostaa vaikka kirpparilta jotku nukkumavaunut erikseen, joissa ei ole noita rakoja. Vanhat emmaljungat vaikka. Jotku 90-luvun vaunut saa varmaan parillakympillä.

Vierailija
48/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli aikoinaan rattaat, joissa oli sama ongelma. Mutta en tosiaan antanut asian olla, vaan tein rattaiden alaosan ympärille viritelmän lakanasta. Solmin sen paikoilleen nukuttaessani vauvaa hyttysaikana pihassamme. Toinen ratkaisu olisi ollut hankkia jätti-iso hyttyverkko, johon vaunut kokonaan, siis ihan kokonaan renkaineen päivineen olisivat mahtuneet. Varmaan vielä muitakin keinoja olisin tarvittaessa keksinyt.

Olen todella ihmeissäni ap:n viesteistä. Eikö hän ymmärrä, että monilla on ollut vastaava ongelma vaunuissaan, mutta kukaan ei ole (tietystikään!) antanut asian olla. Ap:lle on täällä ehdotettu useita erilaisia tapoja ratkaista ongelma, mutta hän vain keskittyy haukkumaan avun tarjoajia ja puolustelemaan välinpitämättömyyttään.

ei toimi, sinne ison verkon alle pääsee itikoita. Mä oon laittanut sinne vaunun sisäpuolelle verkon, jotta sieltä alta ei pääsisi hyttysiä, ei toimi, koska vauva kiskoo sen pois.

Jos "apua" tarjotaan "haista vittu, olet typerä kusipää" -mentaliteetillä, sitä on hieman vaikea ottaa kiitollisena vastaan.

Ap

Vierailija
49/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyttyset ei pida tuulesta. Lisaksi lapsen uloshengittama hiilidioksidi ei jaa lapsen lahelle houkuttelemaan hyttysia.

Ainakin silloin kun vaunut on paikallaan tuota voisi kokeilla.

Vierailija
50/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toimi, sinne ison verkon alle pääsee itikoita. Mä oon laittanut sinne vaunun sisäpuolelle verkon, jotta sieltä alta ei pääsisi hyttysiä, ei toimi, koska vauva kiskoo sen pois.

Jos "apua" tarjotaan "haista vittu, olet typerä kusipää" -mentaliteetillä, sitä on hieman vaikea ottaa kiitollisena vastaan.

Ap

Sen saa ihan varmasti viriteltyä tiukasti rattaiden alapuolelle. Lakana tulee ikään kuin veneen tai ammeen muotoon tiukasti kiristettynä vaunun alaosan päälle. Jos yksi ei riitä, käytä kahta. En minäkään vaunun sisäpuolelle laitetun verkon toimivuuteen usko, voi olla jopa vaarallinen, jos vauva onnistuu kietomaan sen ympärilleen.

Sun kannattaisi muutenkin rauhoittua ja lukea ketju uudelleen. Aika moni on sinua yrittänyt neuvoa, mutta vastaat vain tylysti takaisin ihan kuin et edes yrittäisi tehdä tilanteelle mitään.

Itse uskon, että saamasi negatiiviseksi mieltämäsi vastaukset johtuvat siitä, että ongelma hyttysverkkojen kanssa on yleinen, aika moni meistä on joutunut sen kanssa painimaan, mutta kukaan meistä ei ole antanut asian vain olla, sillä se on ratkkaistavissa.

39

Vierailija
51/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä verkkokangasta myydään varmasti kangaskaupassa. Ompele itse tai pyydä jotain ompelemaan siitä sen kokoinen verkko kuminauhalla että se riittää sen kuomunkin alle. Ei ole vaikea tehdä tuollaista.

Vierailija
52/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun "huntu" menee vaunujen päältä maahan asti, ei hyttyset pääse vaunun raoista sisään. Meillä on Brion vanhat yhdistelmät, eikä niihinkään saanut tavallista hyttysverkkoa kovin tiivisti.

Vierailija
53/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilkittyä niin ettei niihin pääse hyttysiä. Kaikki keinot on kokeiltu mutta mikään ei auta. Jos mulla olis tollaset paskavaunut niin hommaisin uudet vaikka olis rahat kuinka vähissä.

Vierailija
54/54 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun "huntu" menee vaunujen päältä maahan asti, ei hyttyset pääse vaunun raoista sisään. Meillä on Brion vanhat yhdistelmät, eikä niihinkään saanut tavallista hyttysverkkoa kovin tiivisti.

Mutta usko vaan, niin ne hyttyset on niin ovelia että ne ryömii silti sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi