Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekis mieli irtisanoa lasten hoitopaikat heinakuuksi ja hakea uusiksi elokuulle

Vierailija
15.06.2012 |

Mitenkähän suhtautuisivat? Tympii maksaa heinäkuulta, kun lapset ei ole edes hoidossa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yrittäjä jonka pitäisi tulla sillä työllään toimeen. Mietipä nyt ite jos sulta jäisi parin kk palkat kesältä saamatta. Tietty voi nostaa sitten muiden kk hoitomaksuja ja kattaa sillä nuo temppuilut..

lapsille ei ole hoitotarvetta, niin miksi sitä kutsutaan temppuiluksi, jos vanhempi ei halua tyhjää maksaa hoitomaksuja kesästä?

Vierailija
22/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja touko-syyskuu muutenkin varattujen päivien mukaan maksut. Ja kukaan ei sano kesäksi irti hoitopaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todennäköisesti et saa enää samaa paikkaa elokuussa.

Itse olen yksityinen pph. ja tulijoita hoitoon kyllä riittää. Jos minulle sanottaisiin ,että paikka irtisanotaan kesäkuun loppuun (minulla 30 päivän irtisanomisaika) niin ottaisin kyllä tasan uuden lapsen sille paikalle,eikä lapsesi enää elokuussa pääsisi hoitoon vaan joutuisit etsimään uuden paikan.

Vierailija
24/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos nyt irtisanot paikan niin et elokuulle varmasti saa sitä paikkaa enää samasta paikasta. Mutta jos se ei haittaa niin anna mennä vain.

Vierailija
25/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä naapurina perhe, jossa lapset koko kesän hoidossa vanhempien lomaillessa ja äitikin jää äitiyslomalle, mutta lapset jatkavat edelleen hoidossa 5pv/vk :( Sääliksi käy lapset.

Vierailija
26/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kuvottavia! Eikö teillä ole mitään käsitystä siitä miten tämä meidän yhteiskunta toimii? Ne henkilöt, jotka lastanne hoitavat saavat palkkaa myös kesäkaudella! Ei ne henkilökustannukset katoa, vaikka lapsenne lomailee! Ja niistä henkilökustannuksista suurin osa kustannuksista syntyy. Sitä paitsi Suomessa maksamme vain murto-osan todellisista kustannuksista hoitomaksuna muutenkin. Että mua ällöttää tuommoiset lusmuilijat!

Mä maksan mielelläni ne päivähoitomaksut, mitä laskutetaan ja olen kiitollinen tästä meidän maamme systeemistä, missä mahdollistetaan molempien vanhempien työssäkäynti!

Vierailija
27/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä naapurina perhe, jossa lapset koko kesän hoidossa vanhempien lomaillessa ja äitikin jää äitiyslomalle, mutta lapset jatkavat edelleen hoidossa 5pv/vk :( Sääliksi käy lapset.

Vierailija
28/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan teidän paikkanne jonossa olevalle ja sijoitan teidät toiseen päiväkotiin.

Vierailija
29/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen töissä. Heinäkuussa lapsilla on lomaa koko kuukausi. Enkä tietenkään miettisi tällaista, jos lomakuukausi olisi minulle maksuton. ap

Tuo 3 viikon "pikapaikkasääntö" koskee vain äkillistä, yllättävää työllistymistä, opiskelemaan pääsemistä tai muuta muutosta. Jos olet nyt töissä ja lapsilla on hoitopaikka, niin teihin sovelletaan 3 KUUKAUDEN sääntöä. Eli jos olisit TÄNÄÄN 15.6. irtisanonut lasten hoitopaikan ja heti myös HAKENUT uutta paikkaa, saisit paikan 15.9. alkaen. Ei auta, vaikka kuinka kirjoittaisit hakemukseen, että "olen töissä, pitää saada hoitopaikka elokuun alusta alkaen". Siinähän kärvistelet.

Vierailija
30/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta muutenkin patistavat kaikki pois heinäkuuksi. Ei ole pois kenenkään yksityisistä rahoista.

Jaa, mun mielestä minä maksan ihan tarpeeksi hoitomaksuja. Samaan aikaan siellä on hoidossa kotiäitien ja työttömien lapsia, joista ei mene mitään maksua. Ei tosiaankaan minkään yhteiskunnan takia huvita maksaa mitään ylimääräistä. Minä olen "kikkaillut" erittäin vähän verrattuna moneen muuhun.

En minä todennäköisesti uskalla irtisanoa hoitopaikkaa, siinä on kumminkin se riski että päivähoitotoimistossa on töissä joku veemäinen av-mamma, joka "kostoksi" sijoittaa lapset jonnekin nevadaan.

Harmittaa kyllä, että menee ne hoitomaksut ihan turhaan. Olisi ollut kiva tehdä jotain kesälomalla. ap

Vierailija
31/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen töissä. Heinäkuussa lapsilla on lomaa koko kuukausi. Enkä tietenkään miettisi tällaista, jos lomakuukausi olisi minulle maksuton. ap

Tuo 3 viikon "pikapaikkasääntö" koskee vain äkillistä, yllättävää työllistymistä, opiskelemaan pääsemistä tai muuta muutosta. Jos olet nyt töissä ja lapsilla on hoitopaikka, niin teihin sovelletaan 3 KUUKAUDEN sääntöä. Eli jos olisit TÄNÄÄN 15.6. irtisanonut lasten hoitopaikan ja heti myös HAKENUT uutta paikkaa, saisit paikan 15.9. alkaen. Ei auta, vaikka kuinka kirjoittaisit hakemukseen, että "olen töissä, pitää saada hoitopaikka elokuun alusta alkaen". Siinähän kärvistelet.

Jos olisit nätimmin kirjoittanut, olisin voinut myös kiittää tiedosta.

Vierailija
32/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rulettia, et ehkä ssaa takasin paikkaa.... eikö lapset ole tärkeämmät?

Vierailija
33/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aloittanut edellesenä vuonna vasta syyskuussa tai sen jälkeen.

Meillä kunta kokeilee että, jos on 8 viiikkoa poisa kesä-heinäkuussa saa myös kesäkuun ilmaiseksi.

Vierailija
34/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tehtäisiin jo monenlaista kivaa kesälomalla.

Vierailija
35/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinäpähän hoidat elo- ja syyskuunkin kotona.

Vierailija
36/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti hoidon alkaa edellisen vuoden elokuussa, että saa seuraavana vuonna maksuttoman kesäkuukauden/kuukaudet. Niinpä mekin haimme paikkaa 31.8. alkaen ja nyt sitten tänä kesänä on 8 viikkoa lomalla ja maksutoomalla kaudella

Vierailija
37/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen 1.8. Alkaen töiden takia. Kolme viikkoa etukäteen oitää hakemus olla ja vielä ehtisi. Tuskin sinne kesäksi on tubkua, riski on että ovat vain ilkeitä ja tekrvät asioista vaikeita.

Vierailija
38/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen 1.8. Alkaen töiden takia. Kolme viikkoa etukäteen oitää hakemus olla ja vielä ehtisi. Tuskin sinne kesäksi on tubkua, riski on että ovat vain ilkeitä ja tekrvät asioista vaikeita.

Jos saat yllättäen töitä, pitää hoitopaikan järjestyä 1-3 viikossa, riippuen työn alkamispäivästä. Jos tiedät jo nyt meneväsi töihin 1.8., niin tuota pikahakumahdollisuutta ei ole.

Vierailija
39/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis vanhempi tietysti. Irtisanoo toukokuun lopussa ja toivoo pääsevänsä takaisin elokuussa. Heinäkuun (lomakuukauteni) palkat maksetaan etukäteen, joten oikeasti tekee tätä noin 250 euron takia.

Tänä keväänä sain kesäkuun alusta uuden pysyvän hoitolapsen ja tietysti otin. Ottaa päähän tuommoinen temppuilu.

t. pph

Vierailija
40/42 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei ole hoidossa :D Helppoa opetusalalla oleville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi