Miksi jotkut helsinkiläiset puhuvat aina että "maalaiset" eivät osaa kulkea liukuportaissa
tai ajaa liikenneympyrässä, ja pian paljastuu että ovat sitä mieltä että kaikki kehä 3:n ulkopuolella on maaseutua. Eli liikenneympyröitä ja liukuportaita on vain Helsingissä?
Joskus naurattaa tuo Helsinki-sokeus. Kannattaisiko ITSE joskus poistua sieltä niin voisi maailma avartua? : )
Kommentit (121)
Kävelen päivässä useammat pitkät liukuportaat ylös ja alas. Kävelen ne aina, jos en ole lasten kanssa liikkeellä, vaikkei ole kiirekään.
Ja miksi en kävelisi? Terveellisempää se on ne kävellä kuin seistä paikallaan. Lisäksi se on ihan sallittua ja metrojen liukuportaissa nimenomaan toinen puoli on tarkoitettu kävelijöille ja toinen seisojille.
ole ikinä ymmärtänyt, miksi kenelläkään on niin kiire, että pitää liukuportaissa ohitella. Nuijaa ja moukkamaista. En tykkää käydä Helsingissä, koska siellä haisee ihmisen kusi. T: Maalainen
Siksi, että
- myöhästyy junasta, jos ei juokse
- siksi, että myöhästyy töistä jos ei juokse
- siksi, että myöhästyy vaikka hammaslääkäristä jos ei juokse- laittaisivat sen herätyskellon ajoissa soittamaan NIIN EI TARVITSE JUOSTA.
Yksinkertaista jopa yksinkertaisille Hesalaisille?
Opetelkaa lähtemään joka paikkaan ajoissa. Turha siitä junasta myöhästymisestä on syyttää muita kuin itseä.
Mutta kyse on vaihtoajoista. Työmatka-aika lyhenee huomattavasti, jos vaihdot suorittaa rivakasti, verrattuna siihen, jos lompsii välineeltä toiselle ja sitten vielä odottaa sitä seuraavaa liikennevälinettä, kun edellinen missattiin sen liukuportaissa seisoskelun vuoksi.Kun tätä tekee vuodesta toiseen, kuluu aika iso osa elämästä siihen liukuportaissa seisomiseen. Eikö sinulla olisi parempaa tekemistä elämällesi?
Kun minä tulen joskus käymään Helsingissä, miksi minun pitäisi seistä liukuportaissa niin kuin te haluatte, teidän elämäänne helpottaakseni?
Ei minulla ole kiire minnekään ; )
Elämä on täynnä valintoja.
laittaisivat sen herätyskellon ajoissa soittamaan NIIN EI TARVITSE JUOSTA. Yksinkertaista jopa yksinkertaisille Hesalaisille?
Opetelkaa lähtemään joka paikkaan ajoissa. Turha siitä junasta myöhästymisestä on syyttää muita kuin itseä.ainakaan mulla, ettenkö ymmärtäisi että heräämällä ja lähtemällä aikaisemmin ei tarvisi kiirehtiä. Vaan henkilökohtaisesta valinnasta, että vietän mieluummin enemmän aikaa kotona kuin työmatkoilla. Eli tietoisesti valitsen mieluummin kiirehtiä Kiirehdin siis mieluummin niillä kuin käytän niihin enemmän aikaa. Ihan tarpeeksi menee niinkin, 10 km vain työmatkaa mutta lähes tunti siihen kuluu erinäisissä kulkuvälineissä ja niiden välillä odottaessa tai pysäkiltä toiselle siirtyessä.
myöhästyt siksi että minä teen tietoisen valinnan seistä vasemmalla liukuportaissa.
Mutta mähän en sun vuoksesi myöhästy, vaan teen tietoisen valinnan pyytää sinua siirtymään, ja ellei se sinun lahjoillasi onnistu, siirryn ohitsesi kuitenkin.
Kun minä tulen joskus käymään Helsingissä, miksi minun pitäisi seistä liukuportaissa niin kuin te haluatte, teidän elämäänne helpottaakseni?
Toki saat seistä missä huvittaa, mutta ethän sitten itse itke tylyjä kaupunkilaisia. ;) Elämä kun on niitä valintoja...
ole ikinä ymmärtänyt, miksi kenelläkään on niin kiire, että pitää liukuportaissa ohitella. Nuijaa ja moukkamaista. En tykkää käydä Helsingissä, koska siellä haisee ihmisen kusi. T: Maalainen
Siksi, että
- myöhästyy junasta, jos ei juokse
- siksi, että myöhästyy töistä jos ei juokse
- siksi, että myöhästyy vaikka hammaslääkäristä jos ei juokse- laittaisivat sen herätyskellon ajoissa soittamaan NIIN EI TARVITSE JUOSTA.
Yksinkertaista jopa yksinkertaisille Hesalaisille?
Opetelkaa lähtemään joka paikkaan ajoissa. Turha siitä junasta myöhästymisestä on syyttää muita kuin itseä.
Joo, mitään muuta viivyttäviä tekijöitähän ei elämässä koskaan ole kuin herätyskellon virittäminen! Ja kun on myöhässä ei saa juosta, mitä hittoa? Äläs nyt jaksa provota.
Itse olen lähes aina 15-20 minuuttia etuajassa paikalla, koska varaan ainakin sen verran ylimääräistä aikaa, koska aina ei voi tietää mitä viivytyksiä matkalla tulee (tietyö, puhallutus tms.). Mikä tässä on niin vaikeaa?
Koska tuo pieni ele tuskin häiritsee sinun käyntiäsi, ja olet fiksu ja hyväkäytöksinen ihminen?
laittaisivat sen herätyskellon ajoissa soittamaan NIIN EI TARVITSE JUOSTA. Yksinkertaista jopa yksinkertaisille Hesalaisille?
Opetelkaa lähtemään joka paikkaan ajoissa. Turha siitä junasta myöhästymisestä on syyttää muita kuin itseä.ainakaan mulla, ettenkö ymmärtäisi että heräämällä ja lähtemällä aikaisemmin ei tarvisi kiirehtiä. Vaan henkilökohtaisesta valinnasta, että vietän mieluummin enemmän aikaa kotona kuin työmatkoilla. Eli tietoisesti valitsen mieluummin kiirehtiä Kiirehdin siis mieluummin niillä kuin käytän niihin enemmän aikaa. Ihan tarpeeksi menee niinkin, 10 km vain työmatkaa mutta lähes tunti siihen kuluu erinäisissä kulkuvälineissä ja niiden välillä odottaessa tai pysäkiltä toiselle siirtyessä.
myöhästyt siksi että minä teen tietoisen valinnan seistä vasemmalla liukuportaissa.
Mutta mähän en sun vuoksesi myöhästy, vaan teen tietoisen valinnan pyytää sinua siirtymään, ja ellei se sinun lahjoillasi onnistu, siirryn ohitsesi kuitenkin.
Tuo valinta voi johtaa helposti siihen että joku työntää sinut väkisin pois tieltä, jos et siitäkään ymmärrä siirtyä että ohitse haluava ensin yleensä kohteliaasti pyytää päästä ohi.
Elämä on täynnä valintoja.Toki saat seistä missä huvittaa, mutta ethän sitten itse itke tylyjä kaupunkilaisia. ;) Elämä kun on niitä valintoja...
Elämä on täynnä valintoja.Tuo valinta voi johtaa helposti siihen että joku työntää sinut väkisin pois tieltä, jos et siitäkään ymmärrä siirtyä että ohitse haluava ensin yleensä kohteliaasti pyytää päästä ohi.
Yritä työntää niin saat nyrkistä nekkuusi. : )
Itse olen lähes aina 15-20 minuuttia etuajassa paikalla, koska varaan ainakin sen verran ylimääräistä aikaa, koska aina ei voi tietää mitä viivytyksiä matkalla tulee (tietyö, puhallutus tms.). Mikä tässä on niin vaikeaa?
ymmärtää, että ihmiset mieluummin viettävät vähemmän kuin enemmän aikaa liikennevälineissä. Eli juoksevat jos huomaavat että juuri on bussi lähdössä pysäkiltä tai kävelevät liukuportaissa. Mikä tässä on niin kamalaa?
Itse olen hyvin pieneltä paikkakunnalta kotoisin Hämeestä, mutta asunut Helsingissä reilut viisi vuotta. Mun mielestä on täysin ymmärrettävää, että metron rapuissa seisotaan toisessa reunassa, että nopeimmat pääsevät ohi, koska metron raput ovat sen verran pitkät, että niiden kävelemisessä säästää jo aikaa ja toisekseen itsekin kävelen usein kunnon nostamiseksi ja siksi, että mieluummin teen jotain kuin olen paikallani.
Helsinkiläisiä väitetään kauhean kiireisiksi ja nopeiksi kävelijöiksi. Itse en tuota allekirjoita, koska olen yleensä muita nopeampi, koska olen tottunut pienestä saakka kävelemään/pyöräilemään paljon, koska kotipaikkakunnallani julkista liikennettä ei ollut ja koulumatkat piti kulkea itse.
Lisäksi, mun mielestä Helsinki ei kyllä edes ole kovin kaupunkinmainen kaikin osin. Siitä tulee vähänkin pidemmälle keskustasta mennessä mieleen jonkin pienemmän paikkakunnan keskusta. Että se siitä urbaanista ympäristöstä.
Itse viihdyn oikein hyvin sekä Helsingissä että myös muissa Suomen kaupungeissa ja maaseutupaikoissa, enkä ota kauheasti itseeni jos joku nyt vaikuttaa muita kiireisemmältä tai tärkeämmältä. :)
Yritä työntää niin saat nyrkistä nekkuusi. : )
Can't we all just get along!
Kun minä tulen joskus käymään Helsingissä, miksi minun pitäisi seistä liukuportaissa niin kuin te haluatte, teidän elämäänne helpottaakseni?Koska tuo pieni ele tuskin häiritsee sinun käyntiäsi, ja olet fiksu ja hyväkäytöksinen ihminen?
en ole koskaan seissyt liukuportaissa kuin siinä oikeassa reunassa. Ja kyllä Tampereellakin kulkee porukkaa siitä vasemmalta ohi.
En siis oikein allekirjoita väitettä jonka mukaan vain ja ainoastaan Helsingissä tiedetään miten liukuportaissa kuljetaan.
Olisikohan asia niin, että muista ihmisistä piittaamattomia yksilöitä on kaikissa kaupungeissa ja maallakin, ja he varmaan seisovat leveästi toisten tiellä?
Veikkaan, ettet mahdu. Olen jättilihava. Siinähän yrität ; ))
Onneksi olen ketterä ja urheilullinen, vuosien liukuporrasjuoksun tulos. Vuorikiipeily ei ole siis ongelma. ;)
Veikkaan, ettet mahdu. Olen jättilihava. Siinähän yrität ; ))
Onneksi olen ketterä ja urheilullinen, vuosien liukuporrasjuoksun tulos. Vuorikiipeily ei ole siis ongelma. ;)
Pitää myöntää että hieman kieli poskessa itsekin olen provonnut täällä. Hauska ketju, ei voi mitään. : ))) T: Läskivuori
Vaan metronkäyttösäännöistä, jotka on kerrottu kuvallisin ohjein liukuportaiden päässä. Ko. ohjeiden noudattaminen kuuluu tavallisiin käytöstapoihin. Jos ihminen ei ymmärrä noudattaa tavallisia käytöstapoja, metron liukuportaissa kulkeminen ei varmaankaan ole hänen ongelmistaan suurin.
Laukusta saat äkäisesti niskaasi jos tolvailet vasemmassa reunassa. Ihmisillä on kiire töihin tai hakemaan lapsia hoidosta, ei siihen tarvita ketään idioottia tukkimaan tietä.
Liukuportaissa juokseminen on vaarallista, minulle ainakin opetettiin se jo lapsena. En ole myöskään Hesassakaan nähnyt niin leveitä liukuportaita että niissä ohittaminen kävisi kätevästi. Liukuportaissa ei kuulu ohitella. Tavalliset portaat ovat niitä varten jotka haluavat KIIVETÄ.
muka kiireisiä, ja kerkiätte tällä palstalla viettää aikaanne. Sitten taas kauhea "kiire" kun ootte sielä rullaportaissa. Sydänkohtaus vie tuollaiset stressaajat. Rauhoittukaa hyvät ihmiset.