Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut helsinkiläiset puhuvat aina että "maalaiset" eivät osaa kulkea liukuportaissa

Vierailija
15.06.2012 |

tai ajaa liikenneympyrässä, ja pian paljastuu että ovat sitä mieltä että kaikki kehä 3:n ulkopuolella on maaseutua. Eli liikenneympyröitä ja liukuportaita on vain Helsingissä?

Joskus naurattaa tuo Helsinki-sokeus. Kannattaisiko ITSE joskus poistua sieltä niin voisi maailma avartua? : )

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähes aina 15-20 minuuttia etuajassa paikalla, koska varaan ainakin sen verran ylimääräistä aikaa, koska aina ei voi tietää mitä viivytyksiä matkalla tulee (tietyö, puhallutus tms.). Mikä tässä on niin vaikeaa?

Tietyö ja puhallutus? Liikut siis henkilöautolla. Toivottavasti kuulut niihin harvoihin autoilijoihin, jotka pysähtyvät liikennevaloissa jo keltaisella, kuten laki sanoo ja väistät aina suojatielle astumassa olevia jalankulkijoita. Etkä aja ylinopeutta, vaikka olisit myöhässä.

Et ilmeisesti ymmärrä, että joukkoliikenteessä ihmiset vaihtavat kulkuvälineestä toiseen ja reipas liikkuminen vaihtopaikalla saattaa nopeuttaa matkaa merkittävästi. ESimerkiksi minun työmatkani kestäisi hitaasti 70m/min kävelemällä 39 minuuttia. Jos kävelen 100m/min ja varaan vaihtomarginaalia yhden minuutin, matka-aika putoaa 29 minuuttiin. Ja sama töistä kotiin. Säästän siis päivässä 20 minuuttia kävelemällä reippaasti myös liukuportaissa.

Toivottavasti ymmärrät myös sen, että ihmiset eivät voi lähteä töistä etuajassa, mutta päiväkodissa pitää silti olla ajoissa lasta hakemassa. Se voi tarkoittaa sitä, että töistä lähdettäessä on ehdittävä juuri siihen tiettyyn metroon, jotta ehtii viimeiseen bussiin, jolla ehtii ajoissa päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme