Ratkaiskaa riitamme mieheni kanssa liittyen liikenneympyrän sääntöihin!
Eli tuli kiistaa siitä miten ne säännöt meneekään. Tyhmäähän tää on, varsinkin kun oon niin hemmetin itsepäinen ja itsevarma tästä tiedosta vaikka sekuntiakaan en ole autokoulun penkkiä kuluttanut, eli en omista korttia. Mieheltä taas kortti löytyy, mutta tuntuu olevan tyhmä. Vai minäkö se tyhmä olenkin?
Väitän siis että aina kun poistut liikenneympyrästä, pitää laittaa vilkku. Siis ihan aina. Mies väittää että jos ajat "suoraan", esim. pohjoisesta etelään, et vilkkua tarvitse. Kysyn sitten mieheltä että mistä takana tuleva tietää että minne sä oot ajamassa, mies vastaa tyhmänä että jos hän ei vilkkua laita päälle niin siitä se takantuleva tietää että mies on vain läpikulkumatkalla.
Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (65)
Mutta poistuessa kyllä vilkkua näytetään. Poistuipa sitten mistä kohdasta tahansa :)
Tunnetteko Haagan liikenneympyrän Helsingissä? Se on sen verran iso, että oikelata tulija ei todellakaan tiedä, mistä olet ympyrään tullut ja oletko menossa "suoraan" vai kääntymässä.
mistähän ne seuraavassa ympyrän liittymässä ympyrään pääsyä odottavat voisivat muuten tietää että sinne voi nyt ajaa kun tuo toinen kääntyy ympyrästä pois - silloinhan he eivät voisi tietää jatkaako vilkuttamaton ympyrässä ajoa vai aikooko mennä "suoraan". Eihän ne muut autoilijat sitä edes tiedä mistä liittymästä se suoraanmenijä on ympyrään tullut eli eivät voi tietää että hän nyt menee "suoraan". Tuo koko suoraan on ihan hassu käsite tuossa, ainakin liikenneympyröissä joissa on monia liittymiä.
LOL miehelles.
Vilkku aina oikealle kun poistutaan liikenneympyrästä.
jos olen kaistalla, jossa on selkeästi näytetty, että siitä mennään pois, eli siinä ulommalla kaistalla.
Sehän on ihan selviö - ja liikennesääntö! Miten sitä muuten muut autoilijat tajuais, että tuo on kääntymässä?!?!??
Kysyppä mieheltäs, että onko muut autoilijat jotain ajatuksenlukijoita, jotka osaavat ajatuksen voimalla nähdä,. että "tuo ajaa ihan selvästi pohjoisesta etelään"
Maalaiset ei osaa ajaa liikenenympyrässä, se on nähty monta kertaa...
Ja tämä ei ole millään pahalla maalaisia kohtaan. En mäkään osaa lypsää tai ajaa puimuria.
vastanneille. Ihan mulla rupes veret suonissa kohisemaan kun mies kivenkovaan väittää että ei tarvi jos ajaa "suoraan". Haukuin miestä lyttyyn että et voi olla noin saatanan tyhmä. Ollaan siis ennenkin tästä tapeltu ja edelleen väittää tuota samaa.
Pitää näyttää tää miehelle kun herää. Terkuin ap
jos olen kaistalla, jossa on selkeästi näytetty, että siitä mennään pois, eli siinä ulommalla kaistalla.
että jos on liikenneympyrä jossa uloimmat kaistat eivät jatku vaan kääntyvät liittymään ei siinä ole pakko vilkuttaa siinä loppuvalal kaistalla toki. Esim. Helsingin Pitäjänmäessä on tällainen liikenneympyrä jossa itse ajan päivittiän työmatkallani, jossa on näitä loppuvia kääntymiskaistoja. Itse tulen Pasilan suunnasta ja käännyn Konalan liittymään, ja sitä varten ajan sinne ko. liittymään johtavalle päättyvälle ulkokaistalle ja ympyrässä jatkavat ajavat sisempiä kaistoja.
Niin, kai jokainen on siellä liikenneympyrässä vain läpikulkumatkalla, ei kai sinne huvikseen pyörimään jäädä..:))
Juu ja vilkku aina poistuttaessa.
En käytä vilkkia poistuessa,jos olen kaistalla, jossa on selkeästi näytetty, että siitä mennään pois, eli siinä ulommalla kaistalla.
vähän parempi lähde kuin av-mammat: http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvatieto/saantopakki/risteysajoIII…
Maalaiset ei osaa ajaa liikenenympyrässä, se on nähty monta kertaa...
Ja tämä ei ole millään pahalla maalaisia kohtaan. En mäkään osaa lypsää tai ajaa puimuria.
Ihan kuin kaikki maalaisetkaan osaa lypsää tai ajaa puimuria :D
Ei kaikilla nimittäin ole maatilaa ;)
Aika moni maalainenkin osaa ajaa liikenneympyrässä :)
Varmaan samallalailla on niitä idiootti kuskeja kaupungissakin kuten maalla :) Eli niitä jotka eivät osaa ajaa. Se on huomattu kun Helsingissä on käynyt :)
myös moni muu liikeenteessä on tyhmä. Näytän keskisormea aina, kun joku poistuu ympyrästä, eikä vilkuta. Siinä minä venailen vuoroani. prkl.
Sinä olet oikeassa. Vilkku päälle, KUN poistut liikenneympyrästä. Mikä tässä on oikeasti niin vaikeaa?
että jos on liikenneympyrä jossa uloimmat kaistat eivät jatku vaan kääntyvät liittymään ei siinä ole pakko vilkuttaa siinä loppuvalal kaistalla toki. Esim. Helsingin Pitäjänmäessä on tällainen liikenneympyrä jossa itse ajan päivittiän työmatkallani, jossa on näitä loppuvia kääntymiskaistoja. Itse tulen Pasilan suunnasta ja käännyn Konalan liittymään, ja sitä varten ajan sinne ko. liittymään johtavalle päättyvälle ulkokaistalle ja ympyrässä jatkavat ajavat sisempiä kaistoja.
mutt aolet oikeassa, aina, aia pitää vilkuttaa poistuessaan ympyrästä!