Ratkaiskaa riitamme mieheni kanssa liittyen liikenneympyrän sääntöihin!
Eli tuli kiistaa siitä miten ne säännöt meneekään. Tyhmäähän tää on, varsinkin kun oon niin hemmetin itsepäinen ja itsevarma tästä tiedosta vaikka sekuntiakaan en ole autokoulun penkkiä kuluttanut, eli en omista korttia. Mieheltä taas kortti löytyy, mutta tuntuu olevan tyhmä. Vai minäkö se tyhmä olenkin?
Väitän siis että aina kun poistut liikenneympyrästä, pitää laittaa vilkku. Siis ihan aina. Mies väittää että jos ajat "suoraan", esim. pohjoisesta etelään, et vilkkua tarvitse. Kysyn sitten mieheltä että mistä takana tuleva tietää että minne sä oot ajamassa, mies vastaa tyhmänä että jos hän ei vilkkua laita päälle niin siitä se takantuleva tietää että mies on vain läpikulkumatkalla.
Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (65)
Minä olen maalta, mutten osaa lypsää, niittää, enkä ajaa puimuria :( Mutta liikenneympyrässä (ja kiertoliittymässä) osaan ajaa. Kaappikaupunkilainen?
Ja poistuessa käytetään vilkkua aina.
Maalaiset ei osaa ajaa liikenenympyrässä, se on nähty monta kertaa...
Ja tämä ei ole millään pahalla maalaisia kohtaan. En mäkään osaa lypsää tai ajaa puimuria.
Ihan kuin kaikki maalaisetkaan osaa lypsää tai ajaa puimuria :D
Ei kaikilla nimittäin ole maatilaa ;)Aika moni maalainenkin osaa ajaa liikenneympyrässä :)
Varmaan samallalailla on niitä idiootti kuskeja kaupungissakin kuten maalla :) Eli niitä jotka eivät osaa ajaa. Se on huomattu kun Helsingissä on käynyt :)
Niin varmasti, mutta aika moni ei osaa. Itse en kyllä asu edes maalla, mutta kaupungissa, jonne ensimmäiset kiertoliittymät rakennettiin ihan lähivuosina. Kyllä tuntuu vieläkin olevan aika vaikeeta monille..
En mä ainakaan vilkuta eikä täällä Helsingissä useimmat muutkaan. Tiedän että sääntöjen mukaan kuuluisi mutta on niin typerä sääntö ettei viitsi noudattaa.
Toivottavasti poistumisliittymäsi yli ei kulje suojatietä, sillä mistä se jalankulkija tietää varoa sinua, jos et kerro, että olet poistumassa kiertoliittymästä. Tokihan autoilijan kuuluisi väistää jalankulkijoita suojatiellä, mutta tuskinpa sellainen, joka vähän välittää vilkuista, viitsii jalankulkijoitakaan väistää.
Vaikka sinä ehkä olet ajatustenlukija, me muut emme ole. Käytä sitä vilkkua.
Liikenneympyrästä poistuttaessa pitää AINA käyttää vilkkua.
kuin me muut? On siinä näkynyt useinkin poliiseja matkaamassa, mutta ei ole ketään sakottaneet. Suom.huom. eivät nekään vilkuta, kun kerran ovat sillä kaistalla, josta vain ulos mennään.