Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten pitkä matka sinulla on töihin? Erityisesti pienten lasten vanhemmat hoi

Vierailija
14.06.2012 |

Kauanko matka kestää ja kuljetko omalla autolla vai julkisilla. Kuka vie lapsen hoitoon?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain nimenomaan töitä jotka lähempänä kotia ja kävi todella tuuri kun sopiva paikka löytyikin näin läheltä.

Matkan kuljen omalla autolla 5min tai pyörällä 15min

Minä vien lapsen hoitoon ja mioes yleensä hakee. Lapsen hoitopäivä on maksimissaan 8 tuntia, mutta usein jää 6 tuntiin.

Aiempaan työhön oli matkaa n. 50min suuntaansa ja lapsen saatua totesin että se on aivan liikaa. '

Vierailija
22/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minå vien lapsen aaumlla ja mies hakee ajoissa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa menee suunnilleen sama minuutteina, suurin osa matkasta moottoritietä, autolla siis kuljen. Mies vie lapsen ja minä haen, takaisin menee enemmän aikaa, kun päiväkoti ei ole moottoritien varressa, tulisiko itse ajoaikaa iltapäivällä 10 minuuttia enemmän.

Tampereella asutaan ja asutaan tavallaan vielä kaukana mun työpaikastani. Ei käy kateeksi pk-seudulla asuvia.

Vierailija
24/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin se siellä käy, ennemminkin tärkeämpää on että lentokentälle ei ole pitkästi. Kun lapset olivat hoidossa niin mies vei ja minä hain: meinin seitsemään ja lähdin klo 15. Nyt lapset koulussa, mutta teen paljon etätöitä, jotta ei tarvitse olla joka aamu/iltapäivä keskenään. Työn perässä muuttaminen ihmetyttää: onko teillä pariskunnilla sama työpaikka vai kenen työn perässä muutatte? Ja kenellä nyt on koko ikänsä ja ainako pitäisi muuttaa kun työpaikka vaihtuu, ei kiitos.

Vierailija
25/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä julkisia, kaikkea muuta kyllä potkulaudasta traktoriin.

Vierailija
26/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä julkisia, kaikkea muuta kyllä potkulaudasta traktoriin.

Ne on kotona, hoitaa kuka ehtii eli isä, mummo tai mummi, pikkutöihin otan lapset mukaan.

Vierailija
27/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi hoitoon vietävä lapsi, toiset jo koulussa. Mies vie lapsen aina aamulla ja minä haen iltapäivällä. Minulla on lyhyempi työpäivä.

Vierailija
28/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien jos olen iltavuorossa muuten mies vie, hänellä säännöllinen päivätyö. Samoin minä haen jos olen aamuvuorossa, muuten mies hakee.

Vierailija
29/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työmatka on 20 km, mutta aikaa menee 30 minuuttia, kun joutuu ruuhkaan.

Meillä päiväkoti on 3 km päässä, ja mies vie aamuisin. Päiväkoti ei ole miehen työmatkan varrella, joten miehelle tulee 6 km lenkki aamuisin. Kun vie lapset noin klo 8.10 aamupalalle, niin mies on töissä sopivasti yhdeksäksi tai hiukan ennen, joskus jälkeen ruuhkasta johtuen.

Minulla ei ole koskaan ruuhkaa kuin vain oman tiemme varrella. Lähden aamuisin klo 7.20 eli yleensä silloin kun mies ja lapset heräävät. Iltapäivisin minä haen lapset. Päiväkoti on lähes työmatkan varrella, vajaan kilsan lenkki. Haen lapset yleensä klo 15.30, mutta aika vaihtelee töistä johtuen klo 15-16.30 välillä. Lapsille ei onneksi tule koskaan pidempää päivää kuin 8h20min ja tämäkin vain pari kertaa vuodessa. Yleensä lapset ovat päivähoidossa reilu 7 tuntia.

Asutaan lähellä pääkaupunkiseutua mutta ei pääkaupunkiseudulla. MIes käy Espoossa töissä. Minusta meidän työmatkamme ovat aika inhimilliset. Kun asuttiin Espoossa, ajoin päivittäin 130 km. Miehellä tietysti oli vain 15-20 minuutin työmatka (15 km). Nyt meillä on yhteensä työmatka vähemmän kuin minun työmatkani ennen ja aikaa säästyy valtavasti. Mutta vaatihan tämä kaksi autoa toimiakseen. Meiltä on bussiliikenne Helsinkiin, mutta matka kestää yli tunnin ja mies pääsisi työpaikalleen Espooseen reilussa kahdessa tunnissa. MInun työpaikalleni ei bussiliikennettä edes ole.

Vierailija
30/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka bussilla noin 20 minuuttia (odotusaika huomioiden) eli matkaa 6 km ja useampi bussi vie suoraan ;)

Minulla on onneksi myös mahdollisuus tehdä töitä kotoa käsin useina päivinä kuukaudessa. Silloin siis vain lapsen vienti päiväkotiin, matka sinne noin 100 metriä.

Vierailija
31/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen kävellen tai pyörällä. Minä vien lapsen päiväkotiin, päiväkoti on kodin ja työpaikan välissä.

Vierailija
32/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuopuksen päiväkoti on siinä puolivälissä. Minä vien ja haen, koska teen 6 h päivää. Autolla kuljen, koska joudun ajamaan useimmiten työpäivä aikana palavereihin.

Kun lähdemme kotoa 8.45 olen töissä klo 9 ja lapsukainen on siinä välissä jo viety päiväkotiin :)

Vierailija
33/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen verran, että joudun käyttämään omaa autoa työmatkoihin. Minä siis vien ja haen lapsen miehen vuorotyön vuoksi. Pyörällä tai julkisilla menee sen verran kauemmin, ettei hoitopäivä mahdu tuohon max 9 tuntiin kun työpaikalla pitää olla 8 tuntia :(

Vierailija
34/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhaan n 2 km. Ja asutaan Helsingissä.

Teimme ihan tietoisen päätöksen, kun ystävämme valitti kuinka paljon aikaa päivässä menee matkoihin.

Kun poika syntyi, vertailimme hoitopaikkoja ja tietty miellytti tosi paljon. Laitoimme lapsemme sinne jonoon alle kk ikäisenä, vuoden sisällä löysimme läheisyydestä asunnon.

Kun oli töihin palaamisen aika , menin vanhaan työhöni, mutta aloin etsimään uutta työpaikkaa kotimme läheisyydestä.

3 v sisällä kaikki tapahtui.

Uudella työpaikalla muut äidit ovat suorastaan tästä kateellisia, mutta nämähän on valintakysymyksiä.

Lapseni tulee ykkösenä elämässäni, on tärkeämpi kuin vanha koti tai edellinen työpaikka.

Vierailija
35/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä fillarilla 35 min + suihku ja vaatteiden vaihto töissä. Suihku eri rakennuksessa. :(

Muutoin autolla 15 min.

Julkisilla (kävely+juna+bussi) menisi 45-55 min joten käytän harvoin.

Vierailija
36/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa on 12km. Lasten hoitopaikka matkan varrella. Aika lailla puoliksi viedään mieheni kanssa. Hänellä työmatka samaan suuntaan vaikkakin hiukan pidempi.

Ja omilla autoilla ajellaan.

Vierailija
37/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin on 600 metriä, niin minulla kuin miehelläkin. Mies vie aamulla lapset hoitoon 4 km päähän ja sitten nappaa minut kotoa kyytiin ja ajamme töihin. Iltapäivällä minä haen autolla lapset ja mies kävelee kotiin. Tarkoitus on hakea lapsille päivähoitopaikkaa lähipäiväkodista työmatkareitin varrelta. Matkaan autolla menee 10 minuuttia.

miksi sinä et kävele aamuisin töihin? et olisi riippuvainen muiden aikataulusta ja 600m nyt ei ole kuin mukava happihyppely.

Vierailija
38/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhaan n 2 km. Ja asutaan Helsingissä. Teimme ihan tietoisen päätöksen, kun ystävämme valitti kuinka paljon aikaa päivässä menee matkoihin. Kun poika syntyi, vertailimme hoitopaikkoja ja tietty miellytti tosi paljon. Laitoimme lapsemme sinne jonoon alle kk ikäisenä, vuoden sisällä löysimme läheisyydestä asunnon. Kun oli töihin palaamisen aika , menin vanhaan työhöni, mutta aloin etsimään uutta työpaikkaa kotimme läheisyydestä. 3 v sisällä kaikki tapahtui. Uudella työpaikalla muut äidit ovat suorastaan tästä kateellisia, mutta nämähän on valintakysymyksiä. Lapseni tulee ykkösenä elämässäni, on tärkeämpi kuin vanha koti tai edellinen työpaikka.

Mietn voi kumpikin olla töissä kodin lähellä, kai tässä pitää alkaa ammattia vaihtamaan, ettei työmatka vaan ole liian pitkä ;)

Vierailija
39/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan päiväkotiin on kävelee n. 11 minuuttia - ihan eri suunnassa kuin työpaikkani - töihin kävelee kotoolta n. 25 minuuttia. Päivä ja iltavuoroon mennessäni minä vien pojan, mies hakee, aamun kun menen, mies vie ja minä haen :) Miehellä melkein koko ajan 8 aamuja, minä jos menen aamuun, menen 6 jolloin päiväkoti on vielä kiinni :)

Kävellen menee reippaasti ja mukavaa kun on Aurinkoista :)

Vierailija
40/44 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km. Lauttasaari-Leppävaara. 10-15 minsaa. Omalla autolla. Mies vie hoitoon. Minä haen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä