Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka monta kirjaa luet vuodessa?

Vierailija
14.06.2012 |

Törmäsin kirjablogiin, jonka pitäjä näyttää lukevan kirjan päivässä / kahdessa. Itse kolmen lapsen äitinä ehdin tätä nykyä lukemaan vain n. 2 kirjaa kuukaudessa, kesällä vähän enemmän. Vuodessa kirjoja tulee luettua noin 30.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mutta minulla ei ole puolisoa tai lapsia. Rakastan lukemista, minulla on noin 10 kirjaa kesken koko ajan, luen niitä vuorotellen. Viikonlopun aikana voi hyvin mennä kolme kirjaa. Luen englanniksi, suomeksi ja ruotsiksi. Olen lukenut aina paljon, teen töitä viestinnän alalla ja olen kehittänyt todella nopean lukukyvyn.

Mutta mitäs tästä, helppo lukea kun on aikaa ja kyseessä rakas harrastus.

Vierailija
22/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lukumäärä riippuu kirjan vahvuudesta.

Nyt ehdin lukea noin 2-5 sivua päivässä ja sit uni voittaa.

Vähiin jää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen töiden taustoitukseen, toinen kaunokirjallisuutta yöpöydällä. Olen hyvin nopea lukemaan ja lukenut aiemmin paljon enemmän. Siksi nyt tuntuu vähäiseltä tuo 2/vko. Ymmärrän silti, että se voi jonkun mielestä olla paljon. Jos ei itse lue, voi pitää jo kahta kirjaa ajanhaaskuuna.

Kuitenkin sellaiselle, joka on tottunut lukemaan paljon, lukeminen on päinvastoin ajan lataamista, voimakas rentoutuskeino. Jotkut lukee viihdettä, toiset raskaampaa, mutta yhteistä on se, että on tuo taito keskittyä voimakkaasti, nauttia ja levätä lukien. Se on kuin lomamatka, vaikka menisi yöunet, on aamulla hyvä mieli, koska on käynyt jossain.

Netissä roikkuminen ei koskaan virkistä sillä tavalla. Pitää olla kirja - mielikuvitus pääsee töihin.

Kaikille, jotka kadehtivat lukijoita, sanon tämän:

Aloittakaa mistä tahansa kirjasta. Älkää seuratko naistenlehtien suosituksia, älkää väkisin lukeko palkittuja kirjoja, jos ei kiinnosta. Arvostettu, paljon myyty kirja ei välttämättä ole se sinulle arvokkain. Lukemisen tarkoitus on lukunautinto ja myötäelämisen taito, ei kahvipöytäkeskustelu.

Elämme maassa, jonka kirjallista kulttuuria pidetään nuorena ja suppeana: ensimmäinen kotimainen romaani tuskin 200-vuotias. Kuitenkin meillä on eniten maailmassa lukutoukkia, pöytälaatikkokirjailijoita, kirjastonkäyttäjiä. Lukutaito on itsestäänselvyys. Moni ei tiedä, miten paljon täällä on ollut vanhastaan itseoppineita, ihmisiä, jotka vain jossain korvessa kirjoittivat ja lukivat. Arvostan huomattavasti enemmän kaikkea tällaista pitkää hiljaista elämäntyötä kuin jotain tähdenlentoa, joka kirjoittaa yhden ohuen romaanin itsestään ja myy sen skandaaleillaan. Toki kirjabisnes on kirjabisnestä ja kaupoista saa vain näitä kasvoilla myyviä ohuita teoksia.

Hyvää lukukesää kaikille mammoille!

Vierailija
24/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kirjaa luen joka vuosi uudelleen, liittyvät vuodenajan muistoihin. Muuten aina uusia. Kirjoja julkaistaan PALJON enemmän kuin ikinä ehtii lukea.

Vierailija
25/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen satakunta vuodessa,ehkä pari viikossa siis.

Vierailija
26/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla menee kirja päivässä, jos ollaan kotosalla, mutta talvella pitkiä aikoja etten juuri lue, koska olen sellanen on/off lukija. jos on hyvä kirja niin kaikki muut hommat jää (=lapset saa rauhassa huutaa korvan juuressa "kuurolle" äidille).

Joku kysyi että lukeeko joku samoja kirjoja. Mulla on ainakin ns turvakirjoja, eli kirjoja joita luen jos on huonouninen jakso elämässä tai muuten masentaa. Turvakirjoina Anni Swanin ikiihanat klassikot ja LM Montgomeryn Anna-sarja.

;) Kahden lapsen (8v ja 4v)työssä käyvä äiti

Vierailija
27/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kirjoja ehtii lastenhoidon lomassa lukea jopa 2/pv? Kuinka kauan sinulla menee yhden . 200 sivuisen romaanin lukemiseen?

Itsekin olen suht kova lukemaan, päivittäin luen ja vuositasolla noin 20-30 kirjaa. Lapseni ovat iältään 5,7 ja 9. Lisäksi käyn täysipäiväisesti töissä. Uskallan väittää, ettei normaalin sosiaalisen elämän, lastenhoidon ja kodinhoidon ohella pysty lukemaan tahdilla kirja/pv..

Vierailija
28/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sellaiselle, joka on tottunut lukemaan paljon, lukeminen on päinvastoin ajan lataamista, voimakas rentoutuskeino. Jotkut lukee viihdettä, toiset raskaampaa, mutta yhteistä on se, että on tuo taito keskittyä voimakkaasti, nauttia ja levätä lukien. Se on kuin lomamatka, vaikka menisi yöunet, on aamulla hyvä mieli, koska on käynyt jossain.

Vierailija
29/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kirjoitin kirjan nimen ja milloin olin aloittanut ja lopettantu lukemisen. Jos muistan oikein, luin 40-50 kirjaa vuodessa. Tuo oli minulla opiskeluaikaa, mutta lapsia ei ollut.

Nyt on kaksi alle kouluikäistä. Edelleen luen oikeastaan joka ilta, mutta lukumäärät on 2-20 sivua/ilta. Joskus lomalla sitten kirja pari putkeen. Vuodessa kirjoja tulee ehkä 10-15.

Nautin lukemisesta, mutta sen pitää olla hauskaa ja rentouttavaa. Kovin vakavaa en jaksa lukea tällä hetkellä. Olen erittäin hidas lukija. Minulla on selvästi jokin lukihäiriö, muttei sitä ole koskaan diagnosoitu (lapsen puheterapeutti tosin ihmetteli asiaa).

Vierailija
30/31 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei vain jostain syystä nykyään kiinnosta kirjojen lukeminen eikä minulla ole siihen aikaakaan. Joskus teininä luin helposti kahta tai kolmea kirjaa samaan aikaan ja luin helposti 10 kirjaa viikossa, mutta silloin minulla ei ollutkaan muuta elämää kuin koulu ja lukeminen.

Vierailija
31/31 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-100 / vuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi