Mitä maksaa oikomishoito yksityisellä?
Olen aikuinen ja kunnan hammaslääkäri suositteli hammasrautoja, mutta vaiva ei ole niin paha, että kunta sitä maksaisi. Aiheuttaa päänsärkyä ja ei ole kovin kaunista katseltavaa... :) Mulla ei vaan ole minkäänlaista käsitystä millaisista summista puhutaan. Ei kauheesti ole ylimääräistä, joten mietin viitsinkö edes mennä konsultaatioon. Onko kokemuksia?
Kommentit (73)
Moi,
Kävin juuri itse tänään arvioinnissa ja kokonaiskesto olisi noin vuosi raudat suussa ja sen jälkeen jatketaan kevyemmällä hoidolla vuosi. Minulla ei ole mitään terveydellisiä syitä hampaiden oikomiseen, joten en saa mitään tukea kelalta.
Kokonaiskustannusarvio oli noin 5 000 - 6 000€ ja tämä siis yksityisellä Tampereella.
Tuntuu, että minun hoitoni sai kalleimman kustannusarvion kaikista täällä olleista.
Aion ehdottomasti käydä konsultaatiossa myös muualla.
Haaveilee suorasta hammasrivistä kirjoitti:
Moi,
Kävin juuri itse tänään arvioinnissa ja kokonaiskesto olisi noin vuosi raudat suussa ja sen jälkeen jatketaan kevyemmällä hoidolla vuosi. Minulla ei ole mitään terveydellisiä syitä hampaiden oikomiseen, joten en saa mitään tukea kelalta.
Kokonaiskustannusarvio oli noin 5 000 - 6 000€ ja tämä siis yksityisellä Tampereella.
Tuntuu, että minun hoitoni sai kalleimman kustannusarvion kaikista täällä olleista.
Aion ehdottomasti käydä konsultaatiossa myös muualla.
Voitko tässä sanoa missä paikassa kävit? Itse asun tampereella ja olen harkinnut mennä yhteen paikkaan. Kunhan kerään rohkeutta.
Oralissa Helsingissä maksoi ylärivin oikaisu n. 3000 euroa.
Up. Kokemuksia Tampereen oikomishoidoista?
Hymyklinikalla oli hinta-arvio 5000€ tosi isolle purentavialle, 1,5v kesti. En tosin käynyt hoitoa loppuun, siihen asti että tuli siedettävät hampaat. Maksoi loppujen lopuksi +-4000€? Lopuksi sain sen kitalaki vekottimen ja alahampaisiin läpinäkyvän muotin. Välissä oli suuhygienistin käyntejä, missä tehtiin kevytvalkaisu, puhdistettiin jne. Paikkasin myös muutamat reiät. Kojeet maksoi 200-400€ /per muistaakseni, tarkistuskäynti 100€?
Olen harkinnut itse konsultaatiota ja rautojen asentamista saksalaisella yksityisklinikalla, jossa valkoiset/läpinäkyvät raudat maksavat molempiin riveihin yhteensä tonnin. Kiristelyn ja irrottamisen ajattelin hoitaa Suomessa, kuulemma onnistuu. Olisi kiva tietää, mitä se kiristely yksistään maksaa? Entä irrottaminen? En ole saanut suomalaisilta klinikoilta mitään hinta-arviota tästä, vain toteamuksen että hoitoa voidaan jatkaa Suomessa. Ei kai se niin mahdottomasti erilaista voi olla, etteikö about viidenkymmenen euron heitolla voisi arvioida.. Minkä hintaisia teidän kiristysreissut on olleet? Entä rautojen poistaminen?
Itsellänihän tulee operaatio kasvojen alueella maksamaan sellaiset 20k koska olen kuninkaallista sukua.
Mulla 1,5 vuoden hoito loppusuoralla, maksetaan tasaerissä muutaman kuukauden välein. Kustannusarvio 4000. Hinta kirpaisee, mutta silti sanon, että kyllä kannattaa. Ainoa mikä harmittaa, on, että en aloittanu aikaisemmin!
Mä teetin esteettisistä syistä oikomishoidon kymmenisen vuotta sitten. Valitettavasti lopputulos on rumempi kuin ennen. Silloin ennen oli ainoa itse havaitsemani ongelma että yksi alahammas oli selvästi muita taempana joten näytti sopivassa valossa siltä että siitä puuttuu hammas kokonaan.
Mutta eipä sitä sitten voinutkaan oikaista vaan sitä kohtaa, kuten olin luullut, vaan sekä ylä- että alahampaita täytyi jotenkin vetää "taaksepäin" raudoilla ja liian syvä purenta korjattiin samalla. Mutta juuri se liian syvän purennan korjaus teki minusta ruman töröhampaan. Mulla on tosi isot etuhampaat, mutta ei se ennen niin haitannut kun sekä ala-että ylähampaat olivat suorat. Ilmeisesti se on jokin purentaongelma ettei ne osuneet yhteen, mutta eipä haitannut mitään, ei ulkoisesti eikä muuten.
No, oikomishoidon myötä mun isoista etuhampaista väännettiin ulospäin sojottavat oravahampaat. Nyt joo on teknisesti oikeanlainen purenta, alahampaiden kärjet ottaa kiinni yläetuhampaiden taakse, mutta hyh kun on pahan näköinen kun on niin ulkonevat ne hampaat. Usein tuntuu ettei huuletkaan mahdu oikein kiinni hampaiden töröttävyyden takia.
Oletko saanut tietoa rautojen kiristely- tai poistohinnoista? Mua kiinnostais tämä sun idea valtavasti sen edullisuuden takia! Pitäis omatkin legot lähitulevasuudessa laittaa kunnolla riviin :D..
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut itse konsultaatiota ja rautojen asentamista saksalaisella yksityisklinikalla, jossa valkoiset/läpinäkyvät raudat maksavat molempiin riveihin yhteensä tonnin. Kiristelyn ja irrottamisen ajattelin hoitaa Suomessa, kuulemma onnistuu. Olisi kiva tietää, mitä se kiristely yksistään maksaa? Entä irrottaminen? En ole saanut suomalaisilta klinikoilta mitään hinta-arviota tästä, vain toteamuksen että hoitoa voidaan jatkaa Suomessa. Ei kai se niin mahdottomasti erilaista voi olla, etteikö about viidenkymmenen euron heitolla voisi arvioida.. Minkä hintaisia teidän kiristysreissut on olleet? Entä rautojen poistaminen?
Oletko saanut tietoa rautojen kiristely- tai poistohinnoista? Mua kiinnostais tämä sun idea valtavasti sen edullisuuden takia! Pitäis omatkin legot lähitulevasuudessa laittaa kunnolla riviin :D..
Minä olen nyt käynyt muutamassa paikassa konsultaatiossa treella. Yhdessä kiinteillä kojeilla 7000-8000 e kaksi vuotta, toisessa noin 1.5v-2v noin 5000e. Invisalignmetodilla noin vuosi 4000-4500. vaikeaa on valita.
onko kustannusarvio sitova? Sain arvion joka vaikutti hyvältä. Ekalla käyntikerralla (lääkärin tutkittua kuvat) hinta nousikin liki 15%. Oletin että kokenut lääkäri osaa jo ilman kuviakin nähdä mitä suurinpiirteim pitää tehdä ja paljonkomaksaa.
Missä Saksalaisessa firmassa tuo onnistuisi parhaiten?
Itse päädyin tänä syksynä oikomaan hampaani. Opiskelija kun olen, niin kilpailutin 12 pääkaupunkiseudulla toimivaa oikomishoitoa tarjoavaa yksityistä. Voin vaan todeta että tulen säätämään parhaimmillani useamman tonnin, joten kehoitan kaikkia kilpailutamaan eikä valitsemaan esim. googlen ekaa hakutulosta, sillä eniten raudoista veloittavilla tahoilla on myös eniten rahaa laittaa netin hakukoneoptimointiin.
Ja mitä tulee täällä aiemmin jo mainittuun Hymyklnikkaan, niin kävin myös heillä konsultaatiossa ja voin kertoa että kilpailutuksessa ko. mesta oli kallein!!! Ja jos googlaatte esim. "aikuisten oikomishoito", niin KAS Hymyklinikka on ekana! Joten hyvät ihmiset kilpailuttakaa! En viitsi tänne laittaa kuinka paljon säästin kun ei heitä valinnut, vaan otin halvimman minkä löysin ja se oli muuten ORAL, uskokaa tai älkää!
Itselläni on invisaling ja olen ollut todella tytyväinen! Helppo, nopea ja vaivaton! Ja mikä parhainta lähes huomaamaton. Suosittelen ehdottomasti. Itse meinasin ottaa puoli vuotta sitten kiinteät raudat, mutta invisaling tuli halvemmaksi ja nopeammaksi joten valitsin sen!
Oikomishoito kesti itselläni 1,5 vuotta ja makso noin 3500€. Kallis mutta omapa valintani. Ulkonäkösyistä kävi laitattaa, ei harmita jälkeenpäin yhtään.
Kiristysreissut oli mulla kk välein ja makso 55€ (nopea kiristys 5 min) tai 110€ (kiristys ja tekee muutakin, en tiedä mitä, tarkastus tjn...10-15min). Silloin kun kiinteät raudat laitettiin ylähampaisiin tuli 950€ lasku ja saman verran kun alahampaisiin laitettiin...