Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyäidit haluavat tuhlata tolkuttomia rahasummia lasten merkkivaatteisiin

Vierailija
12.06.2012 |

tarkoitan nyt näitä Me&I, Polarn O. Pyret, Metsola, Småfolk, Albababy, MoloKids, Moonkids... lista on loputon

Ymmärrän kyllä, että halutaan satsata laatuun, kun ostetaan ne välttämättömät lasten tarvitsemat vaatteet. Laadukkaat vaatteet kestävät kulutusta ja ne kestävät myös tulevien sisarusten käytön, MUTTA nettipalstoja jo tovin seuranneena ihmettelen sitä sulaa hulluutta, kun vaatteita ostetaan ostamisen ilosta.. Äidit suorastaan kilpailevat siitä, kenen lapsella on eniten näitä merkkivaatteita ja mitään muita vaatteita ei enää käytetä lainkaan.

Ajatelkaa kuinka paljon tuhlaatte ylimääräistä rahaa vain saadaksenne ihailevia katseita kanssasisariltanne? Hyväksyvätkö miehenne tämän järjettömän tuhlaamisen?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteet ja tarvikkeet ovat iso rahakas bisnes.

Vanhemmille uskotellaan, että sinun pilttisi tarvitsee tätä ja et ole hyvä vanhempi, jos lapsellasi ei ole merkkivaatteita. Nykyään vanhemmuus on yhtä materiaa ja pätemistä.

Kelle on kelle ei. Ei kaikki äidit ole samasta muotista nykyäänkään. 

Totta. Valitettavasti vaan monilla on tätä.

Vierailija
62/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän mieluummin rahaa suomalaisen yrityksen tuotteisiin kun siihen on mahdollisuus. Jos tuote on vielä valmistettu Suomessa olen valmis maksamaan hieman enemmän. Yleensä vaatteista saa myös paremman hinnan kun myy eteenpäin, joten vaatteen käyttöhinta jää hyvinkin kohtuulliseksi suhteessa esim. markettien ja tukkuliikkeiden vaatteisiin. Rahaa ei edes kulu välttämättä enemmän kun suosii käytettyä, laittaa vaatteet edelleen kiertoo ja hankinnat on oikeasti harkittuja.

Kerrotko vielä, mitä lastenvaatteita valmistetaan Suomessa?

MelliEcodesig, Gugguu, Paapero, Sampsukka, Blaa.... Lisää löytänet googlaamalla "kotimainen lastenvaate". 

Pikaisesti katsoin Gugguun tiedot. Vaatteet valmistetaan pääasiassa Baltian maissa ja Puolassa. Sama tilanne taitaa olla muillakin "kotimaisilla" merkeillä useimmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän mieluummin rahaa suomalaisen yrityksen tuotteisiin kun siihen on mahdollisuus. Jos tuote on vielä valmistettu Suomessa olen valmis maksamaan hieman enemmän. Yleensä vaatteista saa myös paremman hinnan kun myy eteenpäin, joten vaatteen käyttöhinta jää hyvinkin kohtuulliseksi suhteessa esim. markettien ja tukkuliikkeiden vaatteisiin. Rahaa ei edes kulu välttämättä enemmän kun suosii käytettyä, laittaa vaatteet edelleen kiertoo ja hankinnat on oikeasti harkittuja.

MelliEcodesig, Gugguu, Paapero, Sampsukka, Blaa.... Lisää löytänet googlaamalla "kotimainen lastenvaate". 

Pikaisesti katsoin Gugguun tiedot. Vaatteet valmistetaan pääasiassa Baltian maissa ja Puolassa. Sama tilanne taitaa olla muillakin "kotimaisilla" merkeillä useimmiten.

Ei edes ole. Googlaa lisää ja opi. 

Vierailija
64/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa googlea käyttää?

Vierailija
65/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se pelottava lause joka kummittelee lähes joka naisen mielessä, mitähän muutkin ajattelee kun minä/lapseni/kotini näyttää tuolta

Vierailija
66/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en viitsinyt laiskaa palstalaista varten ihan jokaista merkkiä erikseen tarkistaa. Satuit tarttumaan juuri siihen, joka noista ei valmista tuotteita Suomessa. Moni muu kyllä. Asioista saa tietoa, kun viitsii katsoa enemmän kuin yhden merkin ennen vastaansanomista. 

Vierailija
67/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 2017 lähtien kaikki PaaPiin vaatteet ovat ommeltu omassa ompelimossamme Kokkolassa.

MELLI ECODESIGN ON VASTUULLINEN LASTEN- JA NAISTENVAATEMERKKI, JOKA PANOSTAA VAHVASTI KOTIMAISUUTEEN. VAATTEET SUUNNITELLAAN JA OMMELLAAN SUOMESSA PÄÄOSIN KOTIMAISIA MATERIAALEJA KÄYTTÄEN.

Lapissa vuodesta 1990 valmistetut Paapero-vaatteet tarjoavat sinulle aidosti kotimaisen vaihtoehdon. Paaperon arvoihin kuuluvat lapsen huomioiminen, kotiseudun arvostaminen ja suomalainen työ. Paapero on lappilainen vaatemerkki ja vaatteilla on Design From Finland ja Avainlippu -merkit. Valitsemalla Paapero-vaatteen ostat työtä Suomeen ja tuet suomalaista vaatealan osaamista.

Sampsukka on kotimainen yritys. Kaikki Sampsukan vaatteet suunnitellaan ja valmistetaan laadukkasti Suomessa

Niin, että mikä olikaan se valmistuspaikka useimmilla mainituilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä