Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en kestä! Mun lapsi on paksu!

Vierailija
12.06.2012 |

Lapsi painaa 31 kg ja on 128cm pitkä. Kaverinsa on pieniä ja laihoja, tämä puolta siompi kuin muut. Syödään normaalia kotiruokaa, herkkuja silloin tällöin ja vettä juomana.

Ei syö kuin palan leipää päivässä, limsoja ei ollenkaan.

Meillä on paljon kasviksia, salaatteja ja hedelmiä. Mitä teen??? Annoskootkin on mielestäni kodillaan, en leivo.

Auttakaa! Lapsi 7v

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim käy saman ikäisiä lapsia kylässä.

Osa syö meillä ihan oikein ruokaakin välillä, osa välipalaa ja pikku naposteltavaa.

Jos meillä on esim vieraita käymässä joille varattu "herkkuja", saavat lapsetkin tietysti niitä

Oudolta tuntuisi että lapset näkisivät aikuisten syövän esim pullaa ja keksejä muttahe jäisivät ilman.?

Ja meillä kyllä niin moni juo myös limsaa...

Nakkeja menee,piirakoita, keksejä...

kyselepäs oman lapsesi kyläpaikoista

Vierailija
2/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sintti, mutta ei isokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sintti, mutta ei isokaan.

meillä 6v. poika on 26kg/116cm (näin vertailuna kun painoeroa ei ole kuin viisi kiloa) ja hänestäkään ei saa paksua tekemälläkään. On toki isomman kokoinen kuin monet ikäisensä mutta ei silti ylipainoinen (ja tämä on ihan lääkärin mielipide, ei omani).

Vierailija
4/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

siellä sanotaan, että ikäisekseen pitkien ja lihaksikkaiden lapsien ppainoindeksi saattaa olla korkeampi.

Lapset ovat erilaisia! Älä liikaa vahdi syömistä ja älä ainakaan huomauttele siitä. Älä kiellä kaikkia herkkuja tms. Lähde lapsen kanssa pyöräilemään, uimaan, kävelyretkille ja vaikka piknikille.

Vierailija
5/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis se bmi...

en ymmärrä, liikuntaa harrastaa 2 kertaa viikossa ohjattuna, muuten juoksee, pyöräilee, ui monta kertaa viikossa, ei oelaa mitään konsolipelejä tms. Jatkuvasti nyt kesälläkin ulkona aamusta iltaan.

Olen ihan hukassa... täytyy tarkistaa tosiaan mitä syö muualla kuin kotona, voisko siitä tulla noin monta kiloa ylimääräistä??

Vierailija
6/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaa tilalle

Vierailija
7/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis se bmi...

en ymmärrä, liikuntaa harrastaa 2 kertaa viikossa ohjattuna, muuten juoksee, pyöräilee, ui monta kertaa viikossa, ei oelaa mitään konsolipelejä tms. Jatkuvasti nyt kesälläkin ulkona aamusta iltaan.

Olen ihan hukassa... täytyy tarkistaa tosiaan mitä syö muualla kuin kotona, voisko siitä tulla noin monta kiloa ylimääräistä??

Se ei kuitenkaan kerro koko totuutta. os lapsi kerran liikkuu paljon, voi lihas olla se, joka painaa, ei läski.

Mä en kyllä enää ihmettele, miksi anoreksia yleistyy aina vain nuoremmilla. Kun ei enää käytetä maalaisjärkeä.

Vierailija
8/8 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali se on nettilaskurin mukaan.

Miten ihmeessä sen lapsen kuuluu olla hoikempi?

Riutunut se voi olla jos ei syö ja olisi lauta.

Ihan OK tuo on.