Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla ensimäinen äitiysneuvolakäynti? ov

Vierailija
12.06.2012 |

Odotan nyt siis toista lasta ja omien laskujen mukaan nyt olisi viikko 4 menossa.(Ovulaatio oli 14.5. joten eikös nyt siis ole neljäs viikko? En ole oikein ikinä ollut perillä tuon viikkojen laskemisen kanssa =) )

Esikoisen kanssa tein testin vasta joskus 7. viikon kieppeillä, ja silloin taisin soittaa samana päivänä ajan.

No kuitenkin. Mitä olen lukenut, ensimäinen neuvolakäynti menisi viikoille 7-10. Eli ei kai minun vielä kannata sitä aikaa soittaa?

Ei kai niillä ole aikojakaan kolmen viikon päähän, eli ensi kuulle?

Toivottavasti saitte selvän tästä. =D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata aika jo nyt. Voi olla ettei kolmen viikon päähän saa aikaa, koska kaikki ajat ovat voineet mennä. Neuvolat voivat olla hyvin ruuhkaisia ja mulle ainettiin aina jo seuraava aika (alkuraskaudessa) kuukauden päähän.

Vierailija
2/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata aika jo nyt. Voi olla ettei kolmen viikon päähän saa aikaa, koska kaikki ajat ovat voineet mennä. Neuvolat voivat olla hyvin ruuhkaisia ja mulle ainettiin aina jo seuraava aika (alkuraskaudessa) kuukauden päähän.

Mietin vain että näinköhän niillä on ensi kuulle kuitenkaan vielä edes varauslistoja.

Varmasti olisi helpointa soittaa sinne nyt, mutta ainakin kun lapsen neuvola-aikaa olen varannut niin siellä on tosi tympeä nainen aina sanomassa että olen liian aikaisin liikkeellä, jos siis aika pitäisi varata vaikka kahden viikon päähän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekat neuvolakäynnit on olleet rv 5-10...

Vierailija
4/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eli esim. mulla alko viimeiset kuukautiset 3.5. ja raskausviikot on siis 5+6, et siis laske raskauden kestoa ovulaatiosta, vaan viimeisistä kuukautisista..

mulla on mahdollisesti eka neuvola jo ens vkolla, mutta käytännön syistä, koska täällä harrastetaan kesäsulkua ja joudun 40km päähän eka neuvolaan, jos en saa aikaa ens viikolle...

Vierailija
5/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sulla oli ovulaatio 14.5., niin eikös sulla ole jo rv 6+1?! :)

Minä odotan nyt esikoistani, ja nyt on meneillään rv 6+4. Eka neuvolakäynti on ensi viikon keskiviikkona eli rv 7+5. Varasin tuon ajan jo pari viikkoa sitten, ja neuvolatäti olisi halunnut varata mulle ajan jo tälle viikolle. Näin siis ainakin Helsingissä.

Vierailija
6/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sinne raskaana ollessa ajan aina kuukaudenkin päähän, joten luulisi olevan kalenteria sinne asti. Ja nyt kesäaikaan on monessa paikassa supistettu toiminta, joten senkin takia kannattaa varata ajoissa

Vierailija
7/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika käydä ensimmäinen neuvolakäynti on raskausviikoilla 7-9, siitä jää vielä sairaalalle aikaa lähettää kutsu ultraääneen joka tapahtuu viikolla 11.

Mutta kannattaa soittaa nyt heti, niin sopiva aika löytyy helpommin. Ensimmäiseen käyntiin kuluu paljon aikaa, asiakkaalta noin tunti ja terveydenhoitaja tarvitsee vielä lisää aikaa paperitöiden ja lähetteiden tekemiseen. Kesällä on kiirus kun puolet väestä puuttuu, aikoja on vaikea löytää.

Näin ainakin Helsingissä.

t. neuvolantäti

Vierailija
8/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sulla oli ovulaatio 14.5., niin eikös sulla ole jo rv 6+1?! :)

Minä odotan nyt esikoistani, ja nyt on meneillään rv 6+4. Eka neuvolakäynti on ensi viikon keskiviikkona eli rv 7+5. Varasin tuon ajan jo pari viikkoa sitten, ja neuvolatäti olisi halunnut varata mulle ajan jo tälle viikolle. Näin siis ainakin Helsingissä.

Ja tosiaan, nuo viikot ovat totaalista hepreaa minulle. Kun omasta mielestä on typerää laskea kiertopäivien mukaan, kun se hedelmöittyminen tapahtuu kuitenkin silloin ovulaatiossa, eikä ensimäisessä kiertopäivässä. =D

No, nämä raskausjutut on muutenkin jotain salatieteitä minulle, en jaksanut ensimäisen raskauden aikana hirveästi kiinnostua noista viikkojen laskemisista ja muista, oli kaikessa muussa ihmettelemistä. =)

Kai se sitten pitää nyt jo varata.

ap

Vierailija
9/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eli esim. mulla alko viimeiset kuukautiset 3.5. ja raskausviikot on siis 5+6, et siis laske raskauden kestoa ovulaatiosta, vaan viimeisistä kuukautisista..

mulla on mahdollisesti eka neuvola jo ens vkolla, mutta käytännön syistä, koska täällä harrastetaan kesäsulkua ja joudun 40km päähän eka neuvolaan, jos en saa aikaa ens viikolle...

Niin omasta mielestä tuo kiertopäivistä laskeminen on hölmöä kun silloin LA menee 2 viikkoa aikaiseksi jne. ja kun se hedelmöitys tapahtuu kuitenkin ovulaation aikana, niin siksi lasken siitä. En minä ennen sitä ovulaatiota ole ollut raskaana. =DD

ap

Vierailija
10/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin omasta mielestä tuo kiertopäivistä laskeminen on hölmöä kun silloin LA menee 2 viikkoa aikaiseksi jne. ja kun se hedelmöitys tapahtuu kuitenkin ovulaation aikana, niin siksi lasken siitä. En minä ennen sitä ovulaatiota ole ollut raskaana. =DD

ap

Neuvolassa/synnytyssairaaloissa lasketaan kuukautisten ekan päivän mukaan ja on ihan vakiintunut käytäntö. Sikiön ikä vahvistetaan sitten np-ultrassa/varhaisultrassa.

Ja ovulaatio ei ole sama kuin hedelmöittyminen.

Vierailija
11/11 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Neuvolassa/synnytyssairaaloissa lasketaan kuukautisten ekan päivän mukaan ja on ihan vakiintunut käytäntö. Sikiön ikä vahvistetaan sitten np-ultrassa/varhaisultrassa.

Ja ovulaatio ei ole sama kuin hedelmöittyminen.

Älä ota tätä niin vakavasti, en minäkään ota. =D

Kuitenkin olen aikalailla 99% varma että hedelmöittyminen on tapahtunut suunnilleen 14.-15. päivä, koska tuolloin olen viimeksi harrastanut seksiä mieheni kanssa, sen jälkeen hän lähti sairaan sukulaisensa luokse Englantiin. =)

No kuitenkin. Ei tässä nyt tarvitse noista viikoista tapella. Ei se ollut tämän jutun pääpointtikaan. =)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi