Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee supistuksia säännöllisesti mutta ne ei oo kipeitä niin onko ok olla vaan kotona?

Vierailija
11.06.2012 |

RV 36+6, tai että miten pitkään odotan että tuleeko niistä kipeitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä odotin myös sitä kipua. Sitten tuli verta ja lähdin äkkiä sairaalaan. Olin jo 8 cm auki.

Eli minulla on kivuton avautumisvaihe. Kätilö sanoi, että olen yksi miljoonasta. Mutta tiedä, että tämäkin on mahdollista.

Vierailija
2/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille ja kysy sieltä ohjeet.

Ainakin jos välit tihenee, kantsii kysäistä neuvoa.

Onko eka lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonakin. Minulla ainakin on ollut säännöllisiä suppareita molemmissa raskauksissa raskauden keskivälistä loppuväliin. Niitä on voinut tulla koko illan muutaman minuutin välein, ja kuitenkin ne on loppuneet.Lapset on syntyneet täysiaikaisina, toinen 40+1 ja toinen 41+3

Vierailija
4/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin etuajassa kun mulla oli raskausmyrkytys, toinen meni pari päivää yli ajan ja silloin alkoi heti kovat supistukset.

Nyt on muutenkin ollut välillä supistuksia koko raskauden ajan mutta viime lääkäri käynnillä viikko sitten ainakin oli kohdunsuu vielä kiinni että ne siihen asti tulleet supistukset ovat olleet ihan harmittomia.

PElottaa vaan kun on kuitenkin matkaa sairaalaan ja äitini aina pelottelee kun minä olen syntynyt syöksysynnytyksenä että lähde sitten ajoissa sairaalaan...

ap

Vierailija
5/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla mua ei sattunut ollenkaan vaikka supisteli jo 3 min välein. Pikkuhiljaa ne muuttuivat napakoiksi mutta ei vielä kivuliaiksi ja lähdin sairaalaan. Vauvan syntymään meni 4h.

Kolmannella kerralla suht säännöllisiä (n.5min välein) supistuksia tuli 9h kun lähdin sairaalaan näytille, silloinkin tiesin että menen liian aikaisin mutta kulkemisen kannalta oli helpointa mennä silloin . Eli mielestäni kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Ei kannata odotella niin kauan ettei kotona enää kestä vaan näytille jos siltä tuntuu, vaikkei suuria kipuja olisikaan!

Vierailija
6/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todnäk käskevät olla kotona vaan.

Synnytyssupistukset tunnistat siitä että ne voimistuu ja tihenee koko ajan, välttämättä kakki ei ainakaan hirveän kovaa kipua tunne (varmasti tosi harva kyllä ei tunne, kipeitä ne on) mut toi voimistuminen ja tiheneminen on merkki. Ja alle 5 min ensisyttäjällä väli.

Vierailija
7/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todnäk käskevät olla kotona vaan.

Synnytyssupistukset tunnistat siitä että ne voimistuu ja tihenee koko ajan, välttämättä kakki ei ainakaan hirveän kovaa kipua tunne (varmasti tosi harva kyllä ei tunne, kipeitä ne on) mut toi voimistuminen ja tiheneminen on merkki. Ja alle 5 min ensisyttäjällä väli.

ap

Vierailija
8/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös.. Menin sairaalaan vain sen takia, että oltiin sovittu käynnistysaika parinpäivän päästä...

Vierailija
9/9 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan se, jos en alkaa ylipäänsä tihentyä. Mulla kolme ekaa alkanut niin, että eka minkäänlainen supistus jo ollut tosi kipeä. Neljännen kanssa niitä tuli jonkin verran ennen ja sen n. 5min välein tuli varmaan tunnin ennen kuin lähdettiin - kaikki kun on tullut alle 4 h ekasta supistuksesta. Oli vaan fiilis, kun oli jo kellokin kohta 12 yöllä, että lähdetään nyt varmuuden vuoksi, halusin kuitenkin ehtiä sairaalaan... meinasivat jo lähettää kotiin kun reilu 2 h niitä yhteensä oli tullut aika tiheästi, mutta suht kivuttomasti. Mutta sitten ne yhtäkkiä tulikin tosi kipeiksi ja alle tunti siitä oli vauva ulkona - eli jos niitä kipeitä olisin odottanut, ei oltais ehditty sairaalaan...