Onko ketään käynyt nenäleikkauksessa
Olen menossa ensi kuussa, ja mietin että onko jotain vitamiineja joita kannattaa syödä tai välttää tai jotain muuta vinkkiä arpien paranemisen nopeuttamiseksi jne. Minun pitäisi olla kuukausi leikkauksen jälkeen sen näköinen että voisin mennä häihin. Hyvän ystävän häät.
Sekä luuta että rustoa leikataan, eli nenä pienennetään.
Kommentit (12)
lisäyksenä edelliseen: käytin muistaakseni jotain nenän limakalvoille tarkoitettua öljysuihketta (myydään apteekissa, olisiko ollut ihan seesamöljyä tai vastaavaa). Se tuntui nopeuttavan havojen paranemista ja ainakin vähensi kutinaa.
lisäyksenä edelliseen: käytin muistaakseni jotain nenän limakalvoille tarkoitettua öljysuihketta (myydään apteekissa, olisiko ollut ihan seesamöljyä tai vastaavaa). Se tuntui nopeuttavan havojen paranemista ja ainakin vähensi kutinaa.
Kiitos vastauksesta. Olitko tyytyväinen tulokseen ja olitko normaalin näköinen noin kk kuluttua leikkauksesta
Onko nenäsi oikeasti suuri, ts. oletko kuullut siitä huomautteluja tai kokenut kiusaamista? Vai onko se suuri vain omasta mielestäsi?
Onko nenäsi oikeasti suuri, ts. oletko kuullut siitä huomautteluja tai kokenut kiusaamista? Vai onko se suuri vain omasta mielestäsi?
Minulle on sanottu noin 4 kertaa että minulla on iso nenä. Olen kreikkalaista sukua, joten tämäkin nenä sopii minulle, mutta haluan siitä vähän pienemmän koska tämä koko häiritsee minua ja täytyy aina pitää tuuheaa tukkaa ym. että nenäni ei näytä tuhottoman isolta. En missään nimessä kuitenkaan halua pientä siroa possu tai nykerö nenää, vaan sellaisen kauniin suoran ja sopivan kokoisen :)
Kaunis muutenkin
Oma nenäni tulee maksamaan 6100e
mutta mahdollisesti käyn vielä joskus pienennyttämässä nenänpäätä (siihen ei tuossa leikkauksessa koskettu), jos joskus on ylimääräistä. Mustelmat ja turvotus muistaakseni hävisivät kuukaudessa, mutta lopulliseen muotoutumiseen meni mielestäni ehkä puoli vuotta - vuosi.
Kiitos vastauksesta. Olitko tyytyväinen tulokseen ja olitko normaalin näköinen noin kk kuluttua leikkauksesta
älä syö omegoita nyt ainakaa, koska ne lisää verenvuotoa ja siten mustelmia.
Itse käytin ns. rupien lähdettyä silikoniteippiä haavoilla ja myös sellaista silikoni voidetta, joka estää keloidi arpien syntymisen. Vältä ja vältä aurinkoa tosissaan, jättää arvet varmasti pysyvästi näkyviin.
Laitoin arpiin myös jotakin suht kallista silmänympärysvoidetta.. joku apteekista saatavan sarjan tuote. Sitä suositeltiin arpiin.
Tosi hyvin. 1,5 viikon kuluttua olin töissä eikä mustelmista ollut tietoakaan.
niin en muista kovin hyvin. Kävin kuitenkin leikkauksessa kahden viikon loman aikana ja kun palasin töihin oli nenä jo hyvän näköinen.
Harmittaa, että otin myöhemmin väkivaltaisen miehen, joka tinttas nenän vähän vinoon. Tekisi mieli käydä korjauttamassa se.
En syönyt mitään erityisiä vitamiineja tms, mulla yleensä häviää arvet aika näkymättömiksi ihan itsestään. Ihon kosteudesta kannattaa varmaan huolehtia sekä sisäisesti että ulkoisesti (perusvoide + paljon hyviä kasviöljyjä), ainakin parantaa ihon kuntoa muuten. Silmien alle tuli ainakin ihan kamalat mustelmat, näytin siltä että olin saanut kunnolla turpaan, mutta kyllä ne muutamassa viikossa hävisivät.