Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viides lapsi tulossa, en meinaa jaksaa aiempienkaan kanssa, mitä teen...?

Vierailija
11.06.2012 |

Meillä on neljä lasta, kaksoset ovat nyt 8-vuotiaita he syntyivät pieninä keskosina ja tämän takia heistä toinen on paljon ikäistään jäljessä kehityksessä, ei juuri puhu, käyttää vaippaa, ei kävele jne. ja toinen on aivan normaali ja terve. Kaksosten lisäksi on vielä kohta 5-vuotias ja 2-vuotias. Olimme ajatelleet, että ehkä joskus 10v päästä hankkisimme "iltatähden", mutta tähän tilanteeseen ei ollut tarkoitus tehdä lisää lapsia, kun on jo muutenkin raskasta.

Tai nyt on alkanut siinä mielessä helpottaa, että nuorin on melko omatoiminen jo eikä tarvitse häntä kaikessa auttaa ja nyt sitten pitäisi aloittaa alusta sama rumba.

Ehkäisy on luonnollisesti ollut käytössä, mutta siitä huolimatta tein pari viikkoa sitten positiivisen raskaustestin. Mieskään ei ollut innoissaan kun sai tietää raskaudestani ja olen pohtinut niin aborttia kuin myös adoptiotakin. Adoptiossa mietityttää, että pystyykö sitä oikeasti luopumaan lapsestaan ja aborttikin tuntuu vaikealta enkä tiedä pystyisinkö sitäkään tekemään. Mies on luvannut olla tukenani päätän mitä tahansa, mutta on sanonut, että minä saan päättää, koska lapsen tulisin kantamaankin. Myös lapsen pitämistä olen miettinyt, mutta se tuntuu vaan täydeltä mahdottomuudelta.

Aiempia lapsia olemme jokaista tehneet noin vuoden verran ennen kuin raskaus sai alkunsa. Minulla kun on ollut kasvain munasarjoissa ja munasarjoista on toisesta vain osa jäljellä ja tämä on vaikeuttanut raskaaksi tuloani.

Kaipailisin kokemuksia abortista, pääseekö siitä yli tai adoptiosta, miten siitä selviää? Ahdistaa niin paljon molemmat vaihtoehdot, mutta siltikään en ole varma, että voisimme pitää vauvan, koska sekin olisi raskasta...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulipa tehtyä se iltatähtikin vähän aiemmin:)

Jos teillä kerran on vielä ollut haaveissa saada yksi lapsi nii tämä lapsi on juuri se, joka teille haluaa syntyä:)

Olisi todella inhottaaa, jos nyt teet abortin ja parin vuoden päästä päätätte hankkia sen iltatähden.. ei se tilanne niin eri ole silloinkaan silloin on teinien murheet yms.

Ja se vasta kurjaa olisikin, että annat tämän lapsen adoptioon, mutta teette myöhemmin vielä yhden lapsen. Mikä trauma sille adoptio-lapselle!! Hän ei kelvannut teille, mutta hankitte myöhemmin uuden!!

Ihan eriasia olisi, jos teidän lapsiluku on jo aikoja sitten päätetty ja sen tässä, eikä muita lapsia enää koskaan tulisi..mutta olette itse toivoneet, että yhden lapsen joskus vielä saisitte..

Tässähän se nyt on!! Hieman aiemmin, mutta mitä sitten!!?? Ei täydellistä ajankohtaa olekaan!!Päätös on mielestäni täysin selkeä ja yksinkertainen!

Vierailija
42/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulipa tehtyä se iltatähtikin vähän aiemmin:)

Jos teillä kerran on vielä ollut haaveissa saada yksi lapsi nii tämä lapsi on juuri se, joka teille haluaa syntyä:)

Olisi todella inhottaaa, jos nyt teet abortin ja parin vuoden päästä päätätte hankkia sen iltatähden.. ei se tilanne niin eri ole silloinkaan silloin on teinien murheet yms.

Ja se vasta kurjaa olisikin, että annat tämän lapsen adoptioon, mutta teette myöhemmin vielä yhden lapsen. Mikä trauma sille adoptio-lapselle!! Hän ei kelvannut teille, mutta hankitte myöhemmin uuden!!

Ihan eriasia olisi, jos teidän lapsiluku on jo aikoja sitten päätetty ja sen tässä, eikä muita lapsia enää koskaan tulisi..mutta olette itse toivoneet, että yhden lapsen joskus vielä saisitte..

Tässähän se nyt on!! Hieman aiemmin, mutta mitä sitten!!?? Ei täydellistä ajankohtaa olekaan!!Päätös on mielestäni täysin selkeä ja yksinkertainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä varaa palkata apua säännöllisesti ensimmäisen vuoden ajaksi tms.?

Vierailija
44/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vain hankkia lapsen kymmenen vuotta nykyistä vanhempana. Tuossahan nyt ei mitään tolkkua ole. Jos kerran aiot vielä yhden lapsen saada, niin tee nyt kun kerran on tullakseen. Samalla rysäyksellä kaikki ja sitten vietät tulevaisuudessa helpompia aikoja, kun saat pesueen kasvatettua.

Vierailija
45/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yhden abortin (syynä lapsen vakava sairaus), enkä ole katunut. Haikeutta toki ollut. Nyt odotan kolmatta, ja miehen kanssa mennyt huonosti. Kaikin puolin elämä ollut raskasta viime aikoina. Myös nyt raskaaksi tultuani harkitsin aborttia, jos olisimme silloin eronneet. Minusta keskeytys on järkevä asia joissain olosuhteissa. Jos jaksamisesi on tiukilla, niin se voisi olla järkevä juttu. Mutta jokainen tekee oman ratkaisunsa näissä asioissa. Itse olen toiminut todella vastuullisesti ehkäisyn suhteen nuorena, enkä koskaan olisi uskonut että abortti tulisi kohdallani kyseeseeen, mutta niin se vain sitten tuli. Tsemppiä ratkaisuusi!

Vierailija
46/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vain hankkia lapsen kymmenen vuotta nykyistä vanhempana. Tuossahan nyt ei mitään tolkkua ole. Jos kerran aiot vielä yhden lapsen saada, niin tee nyt kun kerran on tullakseen. Samalla rysäyksellä kaikki ja sitten vietät tulevaisuudessa helpompia aikoja, kun saat pesueen kasvatettua.

Vierailija
47/47 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa luonto olikin viisaampi? Kymmenessä vuodessa ehtii tapahtua mitä vain ja ikääkin 10 vuotta enemmän ja iän myötä muutenkn vaikeampi tulla raskaaksi ja ei pahalla, mutta mistä tietää parisuhteestakaan tai luoja tiest mistä vaan, miten maailma silloin makaa.