Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisen naisen on niin vaikea keksiä juhliin muuta päällepantava kuin FARKUT?

Vierailija
11.06.2012 |

Tai jos ei farkut, niin jotkut kamalat kalsarilegginsit ja tunika.

Onkohan tämä erityisesti suomalainen piirre?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää 20 vuotta juhlissa samaa mekkoa, vaikka se olisi kuinka istuva ja juhlava. Kun juhlissa tuppaa olemaan aina ne samat ihmisetkin (sukulaiset) ja sitten kaikissa valokuvissa olisi aina sama vaate :( Minusta tuntuu myös älyttömältä makassa kauheasti vaatteista, joita tulee pidettyä vain muutaman kerran. Mieluummin senkin rahan laittaa kunnon arki-/työvaatteisiin.

No just tätä mäkin oon miettinyt! En oikeasti tunne ketään, jolla olis joka juhlissa sama vaate, vaikka aina väitetään että niin muka voisi tehdä, että ostaa vaan yhden tyylikkään vaatteen ja asustaa eri lailla. Siis tottakai sitä samaa vaatetta voi useaan kertaan käyttää, mutta kyllä ihmiset yleensä siinä välissä olevissa juhlissa käyttää paljon muitakin vaatteita.

Vierailija
22/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitättömiäkään juhlia, joissa naiset olisi olleet farkuissa. Kyllä naisilla on hameita, mekkoja ja muita housuja enemmän. Miehillähän niitä farkkuja on joka tilaisuudessa. Ellei sitten ole jotkut häät, että on musta puku. Mutta miehille toivoisin jotain vaatteita siitä mustan puvun ja farkkujen väliltäkin. Naisilla kyllä on aina jotain tilanteeseen sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää 20 vuotta juhlissa samaa mekkoa, vaikka se olisi kuinka istuva ja juhlava. Kun juhlissa tuppaa olemaan aina ne samat ihmisetkin (sukulaiset) ja sitten kaikissa valokuvissa olisi aina sama vaate :( Minusta tuntuu myös älyttömältä makassa kauheasti vaatteista, joita tulee pidettyä vain muutaman kerran. Mieluummin senkin rahan laittaa kunnon arki-/työvaatteisiin.

No just tätä mäkin oon miettinyt! En oikeasti tunne ketään, jolla olis joka juhlissa sama vaate, vaikka aina väitetään että niin muka voisi tehdä, että ostaa vaan yhden tyylikkään vaatteen ja asustaa eri lailla. Siis tottakai sitä samaa vaatetta voi useaan kertaan käyttää, mutta kyllä ihmiset yleensä siinä välissä olevissa juhlissa käyttää paljon muitakin vaatteita.

Mulla on itsellä kaapissa yhteensä 10 juhlamekkoa, joita vaihtelen. Vanhin taitaa olla 13 vuotta vanha. OStan aina klassista ja laadukasta. Meidän "piireissä", joissa liikumme miehen työn vuoksi (diplomaatteja, poliitikkoja, päättäjiä) on kyllä aika monella se hyvin klassinen linja, ja samoja vaatteita kierrätetään.

Vierailija
24/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka monta kertaa samat pari vaatetta mutta en todellakaan usko että kukaan on niihin huomiota kiinnittänyt. Idea on, jos haluaa käyttää samoja, että ostaa neutraaleja vaatteita jotka ei ime huomiota itseensä. Esim. mun kaksi perus-juhlavaatetta on erittäin hyvin leikattu musta kotelopuku joka istuu kuin unelma päälläni, ja tummansininen neutraali takkimekko joka myös istuu vartaloani myötäilevästi hyvin. Niiden idea on että vaate ei niinkään näytä hyvältä vaan minä niissä vaatteissa ;) Sitten asustan tietysti koruilla, laukuilla, kengillä ja hiustyyleillä erilaisesti eri juhliin.

Vierailija
25/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä kaapissa yhteensä 10 juhlamekkoa, joita vaihtelen. Vanhin taitaa olla 13 vuotta vanha. OStan aina klassista ja laadukasta. Meidän "piireissä", joissa liikumme miehen työn vuoksi (diplomaatteja, poliitikkoja, päättäjiä) on kyllä aika monella se hyvin klassinen linja, ja samoja vaatteita kierrätetään.

No varmaan joo kierrätetään, mut 10 juhlamekkoa on kuitenkin täysin eri asia kuin 2, jolloin kaikissa kesä- tai talvijuhlissa on ihan aina se sama vaate. Etenkin jos käytännössä aina ne samat ihmiset on kaikissa juhlissa, joissa käy.

Tosin toistaiseksi en ole löytänyt yhtä ainutta sellaista mekkoa, jota voisin kuvitella käyttäväni vielä 13 vuoden kuluttua tai edes sen jälkeen kun löydän mitä tahansa edes vähän parempaa, joten koko ajatus on kannaltani aika hypoteettinen.

Luojan kiitos mulla ei ole miestä, jonka puolisoudesta seuraisi minkäänlaista edustusvelvoitetta. Voin sanoa, että mulle se olisi kaikinpuolin maanpäällinen helvetti.

Vierailija
26/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on, jos haluaa käyttää samoja, että ostaa neutraaleja vaatteita jotka ei ime huomiota itseensä. Esim. mun kaksi perus-juhlavaatetta on erittäin hyvin leikattu musta kotelopuku joka istuu kuin unelma päälläni, ja tummansininen neutraali takkimekko joka myös istuu vartaloani myötäilevästi hyvin. Niiden idea on että vaate ei niinkään näytä hyvältä vaan minä niissä vaatteissa ;)

Just tuollaista olen yrittänyt löytää, toistaiseksi turhaan :(

Vierailija
27/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tuo farkkutyyli juhliin, joku nuorten, menevien ja muotitietoisten juttu. Itse en muista sitten parinkympin jälkeen olleeni missään farkkujuhlissa.

Vierailija
28/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan joo kierrätetään, mut 10 juhlamekkoa on kuitenkin täysin eri asia kuin 2, jolloin kaikissa kesä- tai talvijuhlissa on ihan aina se sama vaate. Etenkin jos käytännössä aina ne samat ihmiset on kaikissa juhlissa, joissa käy.

Tosin toistaiseksi en ole löytänyt yhtä ainutta sellaista mekkoa, jota voisin kuvitella käyttäväni vielä 13 vuoden kuluttua tai edes sen jälkeen kun löydän mitä tahansa edes vähän parempaa, joten koko ajatus on kannaltani aika hypoteettinen.

Luojan kiitos mulla ei ole miestä, jonka puolisoudesta seuraisi minkäänlaista edustusvelvoitetta. Voin sanoa, että mulle se olisi kaikinpuolin maanpäällinen helvetti.

Ostin pikkuhiljaa lisää. Samoin nykyään, jos esimerkiksi alessa tulee joku todella hieno mekko (jollaista en vielä omista) vastaan, ostan sen. En koskaan joudu viime hetkellä juoksemaan ympäri kaupunkia itku kurkussa sopivaa juhlavaatetta etsien.

Niin, me ihmiset ollaan varmaan erilaisia? Jos sinulle ei vinkit kelpaa, niin miksi valitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän