Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisen naisen on niin vaikea keksiä juhliin muuta päällepantava kuin FARKUT?

Vierailija
11.06.2012 |

Tai jos ei farkut, niin jotkut kamalat kalsarilegginsit ja tunika.

Onkohan tämä erityisesti suomalainen piirre?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva laittaa juhliin farkkuja ja onneksi leggarit on jo aika totaalisen pois muodista

Vierailija
2/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kuule suurinta huutoa täällä meidän rivitaloasunnossa vapaapäivinä ja siivousasuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi vuotta sitten vanhoissa vaatteissa, joita olisi siis pitänyt käyttää viisi vuotta sitten.

Leggingsit oli tosiaan muotia ja sopikin oikean pituisena osalle käyttäjistä viisi vuotta sitten. Esim. nuorilla tytöillä ne oli oikein pirtsakat, kun eivät muuten käyttäneet hametta.

Se, että ylipainoinen 45-vuotias laittaa ne jalkaansa ei ole mitään kaunista. Muodista pitää ostata poimia oikeat itselleen sopivat asiat eikä käyttää vaan siksi että on muotia

Vierailija
4/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kuule suurinta huutoa täällä meidän rivitaloasunnossa vapaapäivinä ja siivousasuna.

Vierailija
5/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin juhlilla lähinnä alempana ketjussa olleita puutarhakutsuja tms., eli ei ihan niin "juhlallista" kuin vaikkapa häät. Minusta niihinkään ei farkut kuulu enkä tajua, eikö laittautuminen ja pukeutuminen arjesta poikkeavasti ole itsestäkin hauskaa?!

Vierailija
6/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö puutarhajuhliin?

Vierailija
7/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se riippuu valtavasti piireistä ja suvusta missä liikkuu. Eli osatakseen pukeutua oikein täytyisi jonkun verran tietää miten muut sinne saapuvat tapaavat pukeutua. Minä olen joskus mieheni suvun juhlissa syyllistynyt nolon näköiseen ylipukeutumiseen kun kuvittelin että esim. kesähäihin laitetaan iltapukutyylinen juhlamekko. Vaan olin ainoa "pynttäytynyt" siellä, muilla oli kevyitä puuvillamekkoja, farkkuja ja jotain toppia ja bleiseriä tai muita rentoja vaatteita. Jollain jopa riemastuttavia kokonaisuuksia kuten polvimittainen farkkuhame, tekokarvainen liivi valkoisen T-paidan päällä ja nilkoissa rullalla olevat polvisukat :D Joo suku on maalta ja hyvin köyhää ja vähän koulutettua.

Nykyisin olen yrittänyt löytää aina asiallista keskitietä juhlapukeutumiseeni, niin etten pistäisi silmiin helposti ali- tai ylipukeutuneena. Viimeksi esim. olin pukeutunut tummansiniseen kaksirivinapitettuun takkimekkoon, kalevalakoruihin ja hillittyihin asusteisiin ja vaikka taisin taas olla ylipukeutunut niin se ei pistänyt silmään kuten turkoosi silkkimekko silloin edellisellä kerralla.

Vierailija
8/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa sitten ohjeet, mistä löytyis paremmat vaatteet juhliin halvalla? Kaikki mekot kaupoissa ovat nykyään ihan törkeän lyhyitä, ei niitä voi käyttää kuin teinit pelkkien sukkisten kanssa. Mut selluliittireidet ei todellakaan ole kaunista katseltavaa niissäkään ja polvipituista mekkoa (joka olisi oikeasti polvipituinen yli 170 cm naiselle) ei löydy mistään. Sitten asia erikseen satojen eurojen "aikuisten naisten" vaatteet, jotka taas ei istu tällaiselle tissittömälle ollenkaan.

Ja halvalla siksi, että en halua panostaa vaatteisiin, joita tulee käytettyä sen muutaman kerran jossain juhlissa ennenkuin ne ovat jo pois muodista eikä niitä saa enää käyttää, vaan ne muuttuvat ongelmajätteeksi.

Vierailija
9/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olevansa niissä seksikkäimmillään ja tyylikkäimmillään. Kaikki muu on tylsää tätivaatetusta.

Tai näin tällä palstalla voisi päätellä. Sinänsä kun esimerkiksi eisintyvien taiteilijoiden tai muotigurujen kuvia ylikansallisista julaisuista katselee niin kyllä sekä farkut että legginsit on ihan muotia, mutta kyse tietysti on tilanteesta ja yhdistelmästä. Oikeasti en ympärilläni näe kovinkaan paljon ihmisiä, jotka yksioikoisesti pukeutuisivat aina ja kaikissa tilanteissa kumpaankaan mainituista vaatekappaleista.

Vierailija
10/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö laittautuminen ja pukeutuminen arjesta poikkeavasti ole itsestäkin hauskaa?!

Meitä on varmaan aika monta, joista se (juhla)pukeutuminen ei ole yhtään hauskaa.

Vierailija
11/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tiedä, mitä muuta voisin laittaa (alaosaksi) juhliin talvikaudella ja kesälläkin kylmänä päivänä kuin farkut. Kesällä käytän kyllä mielelläni hameita/mekkoja, kun on lämmin, mutta jos nyt on vaikka +10 astetta (niin kuin esim. tänä vuonna koulujen päättymispäivänä) ja on jotkut pihajuhlat, niin en todellakaan tarkene hameella. Farkkujen ja kesähameiden/-mekkojen lisäksi mulla ei ole mitään muita juhliin sopivia vaatteita. Ei siis ole mitään housuja, jotka olisi tarpeeksi juhlavat. Millaisia housuja sellaiset on? Tulee mieleen jotkut ns. suorat housut, joita inhoan. Ei vaan ole mun tyyliäni, enkä halua juhlissa olla sellaisissa vaatteissa, missä tunnen oloni epämukavaksi...

Vierailija
12/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vähän erilaista hoikalla naisella ja lihavalla naisella.

MItä se lihava saa laittaa päälleen? Kun sille ei käy legginsit ja tunika, eikä se lyhyt kesämekko, pitkä mekko muistuttaa burkhaa ja farkuissa ja jakussa ei saanut tulla.

Mitä lihava saa laittaa päälleen?

Itse laitan jättikokoisen juhlavamman paidan ja valkoiset housut. Mutta olisi kiva joskus laittaa jotain muutakin. MItä lihava saa siis pukea ylleen juhlissa?

Vierailija
13/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niihinkään ei farkut kuulu enkä tajua, eikö laittautuminen ja pukeutuminen arjesta poikkeavasti ole itsestäkin hauskaa?!

No ei ole, kun mistään ei löydy juhlavaatteita jotka sopisi itselle, vaan ahdistava stressin aihe! Kierrät tuntikausia kaupungilla ja kymmenennessä kaupassa tekisi mieli purskahtaa itkuun jo sovituskopissa. Alan vihata omaa vartaloani, jossa ei oikeasti ole mitään vikaa (oon normaalipainoinen, terve, ihan hyväkuntoinen - vaan väärän pituinen ja muotoinen) kun mikään vaate ei istu ja jos joku jotenkuten sopiikin, se on sit muuten ruma eikä yhtään omaa tyyliä. Sit ikuinen kelaileminen, että onko tämä tarpeeksi hieno vai liian hieno tai voiko tän laittaa kun mulla oli tää viimeeksikin kun en muutakaan löytänyt. Liikaa kaikkia sääntöjä ja mistään ei löydy vaatimukset täyttävää vaatetta semmoiseen hintaan, minkä voisi maksaa, ja joka itselle sopisi ja toisi jopa parhaita puolia esiin.

Semmoinen ihminen, kelle melkeinpä mikä tahansa valmisvaate omaa kokoa sopii nätisti, ei voi tajuta tätä.

Jotenkin sit tekee mieli lyödä läskiksi koko homma, kun pieleen menee joka tapauksessa tai ainakin kokee olonsa rumemmaksi kuin kotiverkkareissa, vaikka olisi panostanut kamalasti aikaa ja rahaa siihen jotenkuten istuvaan ei-omantyyliseen, mutta ainoaan sopivahkoon vaatteeseen.

Vierailija
14/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisuni tähän ongelmaan: teen juhlavaatteet itse. Eipä löydy minullekaan kaupoista juuri koskaan sopivia, joten ompelen ne itse. Ja aina on tullut sitten juhlissa kyselyjä että mistä ostit, onpas ihana jne.

Minusta niihinkään ei farkut kuulu enkä tajua, eikö laittautuminen ja pukeutuminen arjesta poikkeavasti ole itsestäkin hauskaa?!

No ei ole, kun mistään ei löydy juhlavaatteita jotka sopisi itselle, vaan ahdistava stressin aihe! Kierrät tuntikausia kaupungilla ja kymmenennessä kaupassa tekisi mieli purskahtaa itkuun jo sovituskopissa. Alan vihata omaa vartaloani, jossa ei oikeasti ole mitään vikaa (oon normaalipainoinen, terve, ihan hyväkuntoinen - vaan väärän pituinen ja muotoinen) kun mikään vaate ei istu ja jos joku jotenkuten sopiikin, se on sit muuten ruma eikä yhtään omaa tyyliä. Sit ikuinen kelaileminen, että onko tämä tarpeeksi hieno vai liian hieno tai voiko tän laittaa kun mulla oli tää viimeeksikin kun en muutakaan löytänyt. Liikaa kaikkia sääntöjä ja mistään ei löydy vaatimukset täyttävää vaatetta semmoiseen hintaan, minkä voisi maksaa, ja joka itselle sopisi ja toisi jopa parhaita puolia esiin.

Semmoinen ihminen, kelle melkeinpä mikä tahansa valmisvaate omaa kokoa sopii nätisti, ei voi tajuta tätä.

Jotenkin sit tekee mieli lyödä läskiksi koko homma, kun pieleen menee joka tapauksessa tai ainakin kokee olonsa rumemmaksi kuin kotiverkkareissa, vaikka olisi panostanut kamalasti aikaa ja rahaa siihen jotenkuten istuvaan ei-omantyyliseen, mutta ainoaan sopivahkoon vaatteeseen.

Vierailija
15/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisuni tähän ongelmaan: teen juhlavaatteet itse. Eipä löydy minullekaan kaupoista juuri koskaan sopivia, joten ompelen ne itse. Ja aina on tullut sitten juhlissa kyselyjä että mistä ostit, onpas ihana jne.

Mun itsetekemät vaatteet on valitettavasti todella itsetehdyn näköisiä, vaikka yrittäisin olla miten huolellinen :(

Eikä ole suotu oikein minkäänlaista tyylitajua, että varmasti yhtä pahasti menisin metsään noilla itse tehdyillä kuin ostovaatteillakin.

Olis paljon helpompi olla mies, senkun vetäisi vaan saman iänikuisen puvun päällensä, rennompiin juhliin siistit farkut ja puvuntakki. Ajaa parran jos sitä nyt on tapana ajaa ja kampaa hiukset ja menoksi. Kukaan ei urputtaisi mitään eikä pyörittelisi silmiään. Epäreilua, että naisilta vaaditaan niin paljon enemmän.

Vierailija
16/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vähän erilaista hoikalla naisella ja lihavalla naisella. MItä se lihava saa laittaa päälleen? Kun sille ei käy legginsit ja tunika, eikä se lyhyt kesämekko, pitkä mekko muistuttaa burkhaa ja farkuissa ja jakussa ei saanut tulla. Mitä lihava saa laittaa päälleen? Itse laitan jättikokoisen juhlavamman paidan ja valkoiset housut. Mutta olisi kiva joskus laittaa jotain muutakin. MItä lihava saa siis pukea ylleen juhlissa?

hameen ei tarvitse olla lyhyt ja housut voivat olla löysät pellavaiset niin käy hyvin

Vierailija
17/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olevansa niissä seksikkäimmillään ja tyylikkäimmillään. Kaikki muu on tylsää tätivaatetusta. Tai näin tällä palstalla voisi päätellä. Sinänsä kun esimerkiksi eisintyvien taiteilijoiden tai muotigurujen kuvia ylikansallisista julaisuista katselee niin kyllä sekä farkut että legginsit on ihan muotia, mutta kyse tietysti on tilanteesta ja yhdistelmästä. Oikeasti en ympärilläni näe kovinkaan paljon ihmisiä, jotka yksioikoisesti pukeutuisivat aina ja kaikissa tilanteissa kumpaankaan mainituista vaatekappaleista.

Iltamenoihin laitan liki poikkeuksetta farkut, olenhan nuorekas keski-ikäinen, en lainkaan täti! Mutta yhtään juhlavampiin en laita sentään, liian lyhyitä mekkoja käytän kyllä!

Vierailija
18/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa sitten ohjeet, mistä löytyis paremmat vaatteet juhliin halvalla? Kaikki mekot kaupoissa ovat nykyään ihan törkeän lyhyitä, ei niitä voi käyttää kuin teinit pelkkien sukkisten kanssa. Mut selluliittireidet ei todellakaan ole kaunista katseltavaa niissäkään ja polvipituista mekkoa (joka olisi oikeasti polvipituinen yli 170 cm naiselle) ei löydy mistään. Sitten asia erikseen satojen eurojen "aikuisten naisten" vaatteet, jotka taas ei istu tällaiselle tissittömälle ollenkaan.

Ja halvalla siksi, että en halua panostaa vaatteisiin, joita tulee käytettyä sen muutaman kerran jossain juhlissa ennenkuin ne ovat jo pois muodista eikä niitä saa enää käyttää, vaan ne muuttuvat ongelmajätteeksi.

Ja pikkumusta siis polvimittainen, tyylikäs musta mekko. Esimerkiksi silkkiä. Voit pitää sitä seuraavat 20 vuotta. Vaaleampi mekko sitten kesäkauden juhliin.

Jos tosiaan ostaa tuolla sun periaatteella, niin ei ihme että vaatteita ei löydy...

Vierailija
19/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää 20 vuotta juhlissa samaa mekkoa, vaikka se olisi kuinka istuva ja juhlava. Kun juhlissa tuppaa olemaan aina ne samat ihmisetkin (sukulaiset) ja sitten kaikissa valokuvissa olisi aina sama vaate :( Minusta tuntuu myös älyttömältä makassa kauheasti vaatteista, joita tulee pidettyä vain muutaman kerran. Mieluummin senkin rahan laittaa kunnon arki-/työvaatteisiin.

Vierailija
20/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikkumusta siis polvimittainen, tyylikäs musta mekko. Esimerkiksi silkkiä. Voit pitää sitä seuraavat 20 vuotta. Vaaleampi mekko sitten kesäkauden juhliin.

Jos tosiaan ostaa tuolla sun periaatteella, niin ei ihme että vaatteita ei löydy...

Kyllä mä tiedän itsekin, että mun pitäisi ostaa tyylikäs, ei liian lyhyt tumma ja vaaleampi mekko, niin niitä voisi käyttää useammankin vuoden (vaihtaa vaan jotain eriväristä hurstia harteille tilaisuuden mukaan, joku kaveri voi sen vaikka matkalla asetella kunnolla etten näyttäisi siltä niinkuin olisin kiskaissut pöytäliinan selkään).

Vaikeaa tässä on se, että en tiedä, mikä olisi se tyylikäs (vielä parin vuoden kuluttuakin) ja ennenkaikkea mistä semmoinen sopiva löytyisi. Oisin varmasti ostanut jo vuosia sitten, jos vaan olisi jostain vastaan tullut sopiva, eli tarpeeksi pitkä ja istuva, ei semmoinen missä vetskari repeää mahasta mut tissien kohdalle jäävässä pussissa voisin kuljettaa vaikka meloneita! Mistään melkein sopivasta aika rumasta taas ei viitsi paljoa maksaa, mutta niitä on ollut pakko ostaa ja sitten vuosikausia käyttääkin, koska mitään parempaa ei ole löytynyt.

Oon käynyt shoppailemassa myös erittäin tyylitietoisten ystävien ja sukulaisten kanssa. Jossain vaiheessa hekin ovat aina myötätuntoisina nostaneet kädet pystyyn ja valitelleet mun huonoa tuuriani geeniarvonnassa, mitä tulee vartalon malliin.

Oon nyt alkanutkin sitten skippailemaan juhlia, kun en jaksa tuota pukeutumisstressiä. En oo oikein juhlaihmisiä muutenkaan. Toivon et läheisille riittää muistamiseksi kortti ja lähetetty lahja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi