Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nämä Abortti on murha -hihhulit ole itse koskaan tehneet vihreitä?

Vierailija
11.06.2012 |

Onko reilua, että pitää koko loppuelämänsä maksaa tekemästään virheestä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä tarkoitat ja mitä tulee virheisiin, niin ehkäisyvälineitä on niin paljon ja helposti saatavilla, että tuollaisessa asiassa ei enää saa tulla virheitä.

Vierailija
2/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat ihan vaan valkoihoisia, eivät siis alieneita.

Ja nykyään on niin paljon eri ehkäisymenetelmiä, että se on oikeastaan mahdottomuus tehdä "virhe" tai tulla "vahingossa" raskaaksi. Tuplaehkäisyäkin voi käyttää.

Abortin puolustajat tietysti puolustelevat kantaansa raiskauksilla ja blaa blaa. Itse asun Irlannissa eikä täällä ole mitenkään räjähdyksenomaiset raiskausluvut sen takia, että abortti on laiton..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse tehnyt opiskelijana abortin ja olen omalla kohdallani sitä mieltä että enää en tekisi sitä missään tilanteessa itse. En sikiön vammaisuuden takia, en siksi jos se olisi alkanut raiskauksesta, saati samanlaisista syistä kuin silloin tein eli kun muka ei ole ihan täydellinen elämäntilanne lapselle. Minä oikeasti koin sen ihmisen murhaksi sen tekemäni abortin. Enkä sitä paitsi usko että tänä päivänä ihmisen elämä menee lapsen saamisesta "pilalle", niin kuin joskus ennen kun esim. yksinäinen lapsi oli häpeä ja kauhistus ja pilasi äidin loppuelämän hyvin todennäköisesti.

En kyllä silti hingu mitenkään vaatimaan aborttikieltoa yhteiskunnantasolle, minusta tämä nykyinen käytäntö on hyvä että jokainen siinä tilanteessa oleva saa itse päättää omien eettisten pohdintojensa perusteella mitä tekee ja miten suhtautuu sikiön elämän lopettamiseen.

Vierailija
4/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sehän näkyy aborttitilastoissa. Yhden ihmisen kohdalla voi olla useita abortteja.

Vierailija
5/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ne tekevät vihreitä lapsia, jotka sallivat jopa eutanasian :-)

Vierailija
6/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen tappaminen olisi oikein. Menetkö Norjaan Breivikin oikeudenkäyntiin hurskastelemaan, että ettekö itse ole tehneet virheitä? Kaikki tekevät virheitä, ja kaikki tekevät joskus myös ihan selkeästi väärin, mutta ei se silti muuta sitä, että joku asia on oikein, ja joku väärin.

Vierailija
7/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surua kun pitää lopettaa lemmikki ja jotkut ei tunne mitään kun lopettavat ihmiselämän!

Nämä juuri ovat niitä hihhuleita -varsinaisia hihhuleita! Käsittääkseni vielä luterilaisia, koska muissa uskonnoissa ei hyväksytä abortteja!! Olenko oikeassa?

Vierailija
8/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi että lapseni olisivat tekemiäni virheitä.

Maapallon suurin uhka on väestöräjähdys, eli porukkaa on tällä pallolla jo muutenkin liikaa.

On typerää hurskastelua että juuri meidän rikkaiden länsimaalaisten ihmisten kaikki vahingot pitäisi antaa syntyä, kun suurin osa maailman ihmisistä elää niin että heillä ei ole mahdollisuutta ehkäistä, ja he tekevät lapsia vaan kuolemaan nälkään, siihen inhimilliseen kärsimykseen verrattuna meikäläisten abortit on aika mitätön asia.

Suomen mittakaavassakin on ihan liikaa ei-toivottuja lapsia joiden elämä on tavalla tai toisella surkeaa sen takia että heitä ei haluttu, kyllä jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus olla haluttu ja odotettu.

Kaikista naurettavin vertaus on Breivikiin vertaaminen, että hän teki myös virheen, ei hän tehnyt virhettä, hän on hullu joka murhasi kymmeniä ihmisiä. Ei voi puhua samana päivänäkään siitä että murhaa jo olemassa olevan ihmisen, joka on elänyt ja pitkä elämä vielä edessä, kuin se että tekee abortin. Abortti on sitä että ei halua tehdä uutta lasta siinä tilanteessa jossa sillä hetkellä on, ei naista voi pakkottaa kantamaan sisällään ja synnyttämään uutta ihmistä vain sen takia että ehkäisy petti, puhumattakaan siitä että pitäisi huolehtia ja elättää lasta seuraavat 18 vuotta. Varsinkin kun miehellä ei ole samaa ongelmaa koskaan, ei tarvitse omalla kropallaan tehdä yhtään mitään, ei tarvitse tuntea kipua eikä edes jäädä huolehtimaan lapsesta, sen kuin lähtee menemään ja jatkaa omaa elämäänsä.

Vierailija
9/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surua kun pitää lopettaa lemmikki ja jotkut ei tunne mitään kun lopettavat ihmiselämän!

Ja tekevät sen silti, koska se on joissakin tilanteissa paras huonoista vaihtoehdoista.

Vierailija
10/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ja halvempaa on kuitenkin vaan huolehtia ehkäisystä kunnolla.

Vierailija
11/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieskin sen voi hylätä? Tai kun kroppa on arvokkaampi kuin oma lapsi?

Kyllä se lapsi on abortissa jo olemassa, oma erillinen yksilönsä, jolla on ihan ikioma perimä, jolla yleensä se ikioma sydän jo lyö, ja ikiomat aivot ohjaavat sitä toimintaa. Lapsi ei ole virhe, vaan ihme. Jos lasta ei itse halua, jokainen lapsi kyllä Suomessa saa elää toivottuna, adoptiojonot kun meillä ovat vuosien mittaiset.

Millä tavalla aikuisen ihmisen tappaminen olisi enemmän väärin, kuin pienen lapsen, jonka elämä on vielä kokonaan edessä?

Vierailija
12/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan siitä että pitäisi huolehtia ja elättää lasta seuraavat 18 vuotta.

...jos kyseessä on esim. vaikeasti vammainen lapsi.

Puhumattakaan niistä tilanteista, joissa lapsi ei kuitenkaan eläisi kovin kauan kohdun ulkopuolella, tai joissa äidin henki on vaarasssa. Onneksi en itse ole koskaan koohottanut julkisesti, kuinka en _ikinä_ tekisi aborttia (vaikka hiljaa mielessäni niin ajattelinkin). Koska tulihan se sitten omallekin kohdalle se tilanne, että niin oli vain tehtävä.

Hirvittävien tuskien riivaamana onkin sitten tosi kiva kuunnella ihmisiä, jotka eivät tiedä tosiasioita, ja vielä väittävät että olisin jotenkin tunteettomasti aborttini tehnyt. No eipä onneksi enää kiinnosta edes moisten riemuidiootttien mielipiteet.

Vierailija
13/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän hihhulit tekevät vihreitä en tähän asiaan osaisi todellakaan sotkea koska kyseessä ovat yleensä varsin arvoliberaalit ihmiset.

Vierailija
14/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä, joka tappaa lapsensa siksi, että se kuolisi kuitenkin jossain vaiheessa. Jos lapsenne saa syöpädiagnoosin, tapatteko sittenkin lapsenne, niin pääsette vähän nopeasti surustanne.

Vähän vastuuta siihen vanhemmuuteen, ei kaikesta tarvitse aina yrittää päästä helpoimmalla tavalla, ja jos haluaa lapsen, pitää kestää myös se, että joskus se ei ole helppoa.

Vierailija
15/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisuudentajua tai ymmärrystä ei ainakaan ole tuntunut siunaantuneen. Ainakaan heillä, jotka vastustavat kihkeästi aborttia maasta tai olosuhteista riippumatta.

Tosiasia on se, että eniten abortteja tehdään maissa, missä naisen asema on huonoin. Korrelaatio ei toki ole aivan suoraan nouseva, esim. venäjällä tehdään paljon abortteja, vaikka siellä naisen asema ei ole huonoin kaikista maista (heikko tosin). Joka tapauksessa, aborttien kieltäminen useimmissa niissä maissa joissa niitä eniten tehdään, ei tarkoittaisi mitään hyvää. Hyvin monessa tapauksessa "eloon jääneet lapset" surmattaisiin ennen tai jälkeen syntymän, koska äideillä ei ole vaihtoehtoja joko kulttuurisista ja/tai vielä konkreettisemmin eloonjäämiseen liittyvistä syistä.

Hihhulointia asiasta tekee se, että sen sijaan että taisteltaisiin aborttiin johtavia syitä, kuten eriarvoisuutta, äärimmäistä köyhyyttä ja (usein samojen hihhulien ajamaa) ehkäisyvälineiden heikkoa saatavuutta vastaan, vastustetaankin heikossa, usein äärimmäisen heikossa asemassa olevien naisten oikeutta valintaan. Aika useinhan ne ovat samoja ihmisiä, jotka vastustavat sekä aborttia että ehkäisyvälineiden jakelua ja sukupuolivalistusta, ja kannattavat mahdollisimman konservatiivista yhetiskuntajärjestystä, jossa naisten asema ei voi parantua.

Jos puhutaan vain Suomen ja muiden rikkaiden maiden oloista, asia on eri. Täällä kukaan (?) ei joudu totaaliseen köyhyysloukkoon, kuole nälkään tai joudu täysin sosiaaliseen pannaan, joka johtaisi köyhyyteen jne. Tämä on aivan totta. MUTTA tässäkin yhteydessä abortinvastustajilta jäävät huomaamatta (ihmisen oman kokemuksen ja elämänlaadun merkittävän koetun huonontumisen kaltaisten "pikkuseikkojen" lisäksi) ne todella vaikeat eettiset kysymykset joita abortin kieltämiseen liittyisi. Esim. saako kukaan, missään tilanteessa (esim. raiskaus, lapsen hyvksikäyttö) aborttia? Jos saa, kuka sen päättää, ihminen (nainen/tyttö) itse vai (osin mies-)asiantuntijat? Asiantuntijatietokin on ihmisten tuottamaa eikä se synny arvotyhjiössä. Jos valta annetaan asiantuntijoille, se tarkoittaa vain sitä, että se annetaan toiselle, tässä asiassa valtaa omaavalle ihmiselle eikä yksilölle itselleen. Tietysti rajoja näissä asioissa vedetään ja on vedetty nytkin, mutta niissä raja on mielestäni kuitenkin suht inhimillisellä kohdalla, eli ne on asetettu niin, että yksilön oikeus omaan ruumiseensa tulee mahdollisimman hyvin huomioiduksi, sillä ehdolla että se ei polje toisen yksilön (=liian vanha sikiö) oikeuksia.

En itsekään pidä aborttia hyvänä asiana, sillä kunnioitan elämää. Tajuan kuitenkin tosiasiat enkä vain hoe "kun pitäisi, kun pitäisi". Siksi toisekseen, en ole syönyt lihaa tai muita kaltoinkohdelluista eläimistä saatavia tuotteita 20 vuoteen. Koska minä siis kunnioitan elämää. Paradoksin aineksia on siinäkin, että nämä herneen kokoisen sikiön oikeuksia puolustavat yleensä vetävät hyvällä omallatunnolla napaansa äideiltään päivän ikäisenä vietyä vasikkaa, itsensä kokoisessa karsinassa koko elämänsä ajan pidettyä, vuoden ikäistä ihmislasta huomattavasti älykkäämpää sikaa tai lehmää jne. En puhuisi elämän kunnioittamisesta siinä vaiheessa ainakaan kovin suureen ääneen.

Vierailija
16/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta he eivät silti ole murhanneet ketään. varmaan

Vierailija
17/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku tappaa toisen ihmisen, niin miten sitä voi puolustella ja selitellä? Ei se ole mikään pikkujuttu, jonka voi selitellä paremmaksi. Onhan noilla perhesurmaajillakin varmasti vaikeaa jollain tasolla, mutta ei se silti oikeuta lasten tappamista.

Vierailija
18/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saman tasoinen ongelma kuin lihansyönti?

Vierailija
19/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut. Totesin vain, että on hiukan outoa välittää herneen kokoisen, mitään mistään tietämättömän sikiön oikeuksista enemmän kuin tuntevien olentojen elämästä ja kärsimyksestä. Ja että on tekopyhää väittää puolustavansa elämää jos mikään muu kuin ihmiselämä ei merkitse mitään.

Vierailija
20/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle muuten kuuluu sitten näitten abortin tehneiden naisten tukeminen ja kuunteleminen?

Ehkäisy petti???? Jokainen tietää mitä voi seurata kun makaa miehen kanssa. Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta niin missä on itsehillintä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme