Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsi ei uskonnon vuoksi syö koulussa verilättyjä,

Vierailija
10.06.2012 |

suostuuko koulu sillä perusteella tekemään jotain toista ruokaa? Riippuuko tuo uskonnosta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisistä ja vakaumuksellisista syistä saa erityisruokavalion. Todistus on toki oltava, ei niitä huvikseen tehdä kenelle tahansa lapsen oman ilmoituksen perusteella.

Tänä päivänä on lukuisia erityisruokavalioita lapsen taustan vuoksi.

Tarkennan vielä, että esim. karppaus ei ole huomioitava erityisruokavalio, paitsi lääketieteellisistä syistä, kuten epilepsiaa sairastavalla. Karppauksella on muuten saatu loistavia tuloksia epilepsian hoidossa. Olen sitä itsekin ollut työssäni todistamassa pari kertaa. Tietenkin silloin myös kotona on noudatettu tarkasti ruokavaliota.

4 lapsella näin eikä missään ole IKINÄ kysytty todistusta!

Vierailija
22/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertaakaan ei missään koulussa ole ollut veriruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ruokapalveluesimies. Eettisistä ja vakaumuksellisista syistä saa erityisruokavalion. Todistus on toki oltava, ei niitä huvikseen tehdä kenelle tahansa lapsen oman ilmoituksen perusteella."

Ja millainen todistus vakaumuksesta pitäisi olla? Ja mistäköhän näitä todistuksia saa?

Vierailija
24/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkakaverini äiti ilmoitti ruokalaan, että hänen lapsensa ei syö verilettuja eettisistä syistä. Tämä riitti, ei tarvinnut verilettuja syödä.

Vierailija
25/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ruokapalveluesimies. Eettisistä ja vakaumuksellisista syistä saa erityisruokavalion. Todistus on toki oltava, ei niitä huvikseen tehdä kenelle tahansa lapsen oman ilmoituksen perusteella."

Ja millainen todistus vakaumuksesta pitäisi olla? Ja mistäköhän näitä todistuksia saa?

sen mukaan, ketkä on ilmoittaneet, että tarvii erikoisruokavalion. Ja sen vuoksi vakaumuksen vuoksi tietynlaista ruokavaliota noudattavat voi tarvita sen myös, niin ettei lapsi valitse ruokaa ihan päivän fiiliksen mukaan. Toihan nyt on ihan selvä käytäntö.

Vierailija
26/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Pieni kyläkoulu 80-90 luvulla) oli mun aikana 3-4 helluntalais seurakuntaan kuuluvia lapsia ja kyllä heille tehtiin aina tavis letut, kun oli verilettu päivä.

Meillä oli oma köksä ja kyllä hän teki ne ihan mielellään eikä opettajatkaan valittaneet. Ainoastaan me muut oppilaat, jotka oltiin kateellisia, kun nuo saivat herkutella ja me saatiin niitä ällön makuisia ja hajuisia lettuja :D

Vierailija
27/27 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyäänkö eläimet uhrataan epäjumalille kun ne teurastetaan? Enpä tuota tiennytkään.

Eihän tuo kohta kiellä kuin epäjumalille uhrattujen eläinten lihan ja veren syömisen, eikä itse asiassa edes kiellä, vaan kehottaa vain välttämään.

miksi koet verestä tehtyjen ruokien synniksi? Jeesushan sanoi ettei ihmistä satuta suusta alas menevät asiat vaan sieltä tulevat..

"Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."