Jos lapsi ei uskonnon vuoksi syö koulussa verilättyjä,
suostuuko koulu sillä perusteella tekemään jotain toista ruokaa? Riippuuko tuo uskonnosta?
Kommentit (27)
Onko koulussa suhtauduttu tuohon toiveseen myönteisesti vai kielteisesti?
miksi koet verestä tehtyjen ruokien synniksi?
Jeesushan sanoi ettei ihmistä satuta suusta alas menevät asiat vaan sieltä tulevat..
miksi koet verestä tehtyjen ruokien synniksi?
Jeesushan sanoi ettei ihmistä satuta suusta alas menevät asiat vaan sieltä tulevat..
suosituksesta erilaisia ruokavalioita. Ei siinä uskonnolla ole merkitystä.
ei kuule muslimienkaan kakrut joudu syömään possua!
mutta sinä levität väärää tietoa!
faktaa on,että esim. jehovien penskat ei joudu syömään verituotteita eikä myöskään muslimien lapset. ota selvää ennen kuin sinä keuhkoat!
miksi koet verestä tehtyjen ruokien synniksi? Jeesushan sanoi ettei ihmistä satuta suusta alas menevät asiat vaan sieltä tulevat..
"Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
mutta sinä levität väärää tietoa!
faktaa on,että esim. jehovien penskat ei joudu syömään verituotteita eikä myöskään muslimien lapset. ota selvää ennen kuin sinä keuhkoat!
miksi koet verestä tehtyjen ruokien synniksi? Jeesushan sanoi ettei ihmistä satuta suusta alas menevät asiat vaan sieltä tulevat..
"Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
minkähän tähden sitten kuitenkin itse Jeesus on sanonut ettei mitään kiellettyä syömistä ole..noh,eihän siinä tietty mitään häviä vaikkei syökkään verituotteita.
saako kysyä oletko minkä lahkon edustaja?
minkähän tähden sitten kuitenkin itse Jeesus on sanonut ettei mitään kiellettyä syömistä ole..noh,eihän siinä tietty mitään häviä vaikkei syökkään verituotteita. saako kysyä oletko minkä lahkon edustaja?
Jokainen tehköön niinkuin omatunto sanoo. Minun omatunto sanoo näin.
minkähän tähden sitten kuitenkin itse Jeesus on sanonut ettei mitään kiellettyä syömistä ole..noh,eihän siinä tietty mitään häviä vaikkei syökkään verituotteita. saako kysyä oletko minkä lahkon edustaja?
Jokainen tehköön niinkuin omatunto sanoo. Minun omatunto sanoo näin.
kuten sanoin,eipä siitä mitään haittaakaan ole tietty..kuhan olin utelias. :)
mutta sinä levität väärää tietoa! faktaa on,että esim. jehovien penskat ei joudu syömään verituotteita eikä myöskään muslimien lapset. ota selvää ennen kuin sinä keuhkoat!
aina tarjolla muuta ruokaa vähän runsaammin, joten ei tarvitse mitään ilmoitella, ottaa vain kasvisruokatiskistä. Voihan sen vielä erikseenkin keittiöön ilmoittaa, mutta ihan normaali juttu se on.
Ei siellä mitään verilättyjä enää tarjota. Jos tarjottaisiin tekisi keittiö erillistä ruokaa uskonnollisista syistä.
Minä olin kouluiässä toki jo 80-90-luvulla, mutta siis mun vanhemmat vei kouluun lapun että en syö veriruokia vakaumuksellisista syistä. En ollut edes luokallani ainoa. Ja joka kerta kun muut söi mustaamakkaraa, meille oli jotain muuta.
ei kai lapsille enää "saa" syöttää verilettuja. Myös maksalaatikko on pannassa.
ei ainakaan meidän koulussa ole ollut verilettuja minun aikana viimeiseen kuuteen vuoteen.
Eettisistä ja vakaumuksellisista syistä saa erityisruokavalion. Todistus on toki oltava, ei niitä huvikseen tehdä kenelle tahansa lapsen oman ilmoituksen perusteella.
Tänä päivänä on lukuisia erityisruokavalioita lapsen taustan vuoksi.
Tarkennan vielä, että esim. karppaus ei ole huomioitava erityisruokavalio, paitsi lääketieteellisistä syistä, kuten epilepsiaa sairastavalla. Karppauksella on muuten saatu loistavia tuloksia epilepsian hoidossa. Olen sitä itsekin ollut työssäni todistamassa pari kertaa. Tietenkin silloin myös kotona on noudatettu tarkasti ruokavaliota.