veljenpoikani matkustaa naama menosuuntaan
Kommentit (46)
Hyvin harva kolari on sellainen, jossa tulee vain ja ainoastaan yksi kova isku edestä. Iskuja satelee joka puolelta sivulta, edestä,takaa. Itse uskon siihen että turvallisuus on tärkeintä, mutta vanhempana pystyy hyvin vähän vaikuttamaan siihen kuinka onnettomuudessa lopulta käy. Pienillä nopeuksilla paremmin, mutta sen jälkeen kaikki on sattumasta kiinni.
on hysteeristä ajatella lapsen turvallisuutta, kannattaa keskustella jonkun sellaisen kanssa, joka näkee paljon onnettomuustilanteita, esim. ambulanssikuskin. Saattaa mieli muuttua.
Mun läheinen on myös kulejttanut vuoden ikäisestä alkaen lapsiaan kasvot menosuuntaa. Meillä käänneettiin ja vasta 3,5 vuotiaana kasvot menosuuntaa ja palkki-istuin on käytössä edelleen nyt 4-vuotiaana (painoa lapsella 15 kg). En ymmärrä miksi ei välitetä lapsen turvallisuudesta :(
No kuule riippuu vähän siitä, onko kyseessä nokkakolari vai peräänajo...
Mietipä uudelleen. Ehkä pieni kestaus perusfysiikasta olisi paikalla.
Vinkki: Se edellä menijä, jonka perään ajetaan, tuskin pakittaa 80 km/h?
Täällähän pyörii varsinaisia ruudinkeksijöitä.
No kuule riippuu vähän siitä, onko kyseessä nokkakolari vai peräänajo...
Mietipä uudelleen. Ehkä pieni kestaus perusfysiikasta olisi paikalla.
Peräänajo ei tarkoita, että itse ajaa toisen auton perään. Se tarkoittaa, että joku ajaa sinun perääsi, jolloin niska voi vammautua nytkähdyksestä taakse päin. Sitä varten aikuisilla on niskatuet.
Niin mitä niistä ruudunkeksijöistä?
kaksi 50km/t ajavaa autoa ajavat kolarin nokakkain, kuin että auto joka ajaa 50km/t ajaa 50km/t ajavan auton perään. Mietipähän nyt tosiaan hetki ennen kuin alat viisastelemaan. Toisaalta tämä on ihan hauskaa viihdettä :D
Peräänajo ei tarkoita, että itse ajaa toisen auton perään. Se tarkoittaa, että joku ajaa sinun perääsi, jolloin niska voi vammautua nytkähdyksestä taakse päin. Sitä varten aikuisilla on niskatuet.
Niin mitä niistä ruudunkeksijöistä?
koska se ei ole laitonta
Meidänkin taapero matkustaa autossa kasvot menosuuntan.
Saat tehdä sitten aika monesta vanhemmasta ls-ilmoituksen..Mun lapsi sai isomman istuimen 7 kk:n iässä ja on siitä lähtien istunut kasvot menosuuntan..KAUHEETA KERRASSAAN..pidä huoli omista asioista.
Ehkä voit ostaa sieltä Porvoosta selkämenosuuntaan istuimen ja lahjoittaa sen heille.
sun pitäisi puuttua asiaan? Tiedätkö, se on normaalia ja laillista.
vähän yli vuoden ikäisenä. Joten, et mitenkään voi puuttua. Ei se sinun murheesi ole.
meille uteliaille, että MIKSI tuohon pitäisi kenenkään puuttua.
Mun lapsi sai isomman istuimen 7 kk:n iässä ja on siitä lähtien istunut kasvot menosuuntan..KAUHEETA KERRASSAAN..pidä huoli omista asioista.
aina ihmetyttää tämä asenne näissä keskusteluissa! Miten OMAN lapsen turvallisuus voi olla noin hällä väliä asia? Ihan kuin suositukset olisi tehty vanhempien kiusaksi! Ymmärrän että joskus on tilanteita että istuin on pakko laittaa nenä menosuuntaan, mutta tuota asennetta en käsitä!
Mun lapsi sai isomman istuimen 7 kk:n iässä ja on siitä lähtien istunut kasvot menosuuntan..KAUHEETA KERRASSAAN..pidä huoli omista asioista.
aina ihmetyttää tämä asenne näissä keskusteluissa! Miten OMAN lapsen turvallisuus voi olla noin hällä väliä asia? Ihan kuin suositukset olisi tehty vanhempien kiusaksi! Ymmärrän että joskus on tilanteita että istuin on pakko laittaa nenä menosuuntaan, mutta tuota asennetta en käsitä!
Just tänään kattelin, että meidänkin varmaan pitää melko aikaisessa vaiheessa kääntää istuin naama menosuuntaan, kun nyt on enää vajaa 2 cm tilaa jalkojen ja takaistuimen selkänojan välissä, eikä istuinta saa etäämmälle. Muuten joutuu lapsparka olemaan jalat kauheessa kippurassa penkillä. Vauva on vasta kohta vuoden, mutta tosi pitkä. Tai ehkä toi kasvu tasaantuu pikku hiljaa, ja kestääkin tosi kauan ennen kuin alkaa jalat kinnata. Toivotaan niin!
Just tänään kattelin, että meidänkin varmaan pitää melko aikaisessa vaiheessa kääntää istuin naama menosuuntaan, kun nyt on enää vajaa 2 cm tilaa jalkojen ja takaistuimen selkänojan välissä, eikä istuinta saa etäämmälle. Muuten joutuu lapsparka olemaan jalat kauheessa kippurassa penkillä. Vauva on vasta kohta vuoden, mutta tosi pitkä. Tai ehkä toi kasvu tasaantuu pikku hiljaa, ja kestääkin tosi kauan ennen kuin alkaa jalat kinnata. Toivotaan niin!
kohta joku toteaa, ettei ole väliä vaikka olisi viidellä mutkalla ja olo olisi kuinka epämukava tahansa, mutta turvallisuus ennen kaikkea.
Silti olen edelleen sitä mieltä, että taaperon on turvallisempi matkustaa selkä menosuuntaan. Olenpas minä hysteerinen av-mamma kun kahdesta vaihtoehdosta valitsen sen turvallisemman. Neuroottinen suorastaan!