Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni 17.v on raskaana...

Vierailija
09.06.2012 |

Olen järkyttynyt ja shokissa, yritän tukea tyttöä mutta tekis mieli itsekin juosta pakoon. Mun mielestä tuon ikäinen on vaan liian nuori äidiksi, vaikka tiedänkin että tyttö on luotettava ja osaa ottaa vastuuta.

Ja ei, tää ei ole provo, vaikka rehellisesti itsekin toivon että olis :/

Miten tästä eteenpäin? Tyttö aikoo pitää lapsen poikaystävänsä kanssa. Ovat seurustelleet 7kk.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittele vain sydämmesi pohjasta. Loppujen lopuksi maailmassa ei ole suurempaa siunausta kuin oman lapsen saaminen. Mieti kumman kohtalon haluaisit lapsellesi, jos pitäisi valita: ikuisen lapsettomuuden vai teiniäitiyden.

Kuten itsekin totesit, lapsesi on kuitenkin luotettava ja osaa ottaa vastuuta. Hyvä tästä tulee.

Vierailija
2/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etpä sä muuta voi kun tukea.

eihän tämä lohduta,mutta "ennen vanhaanhan" lapset saatiin hyvinkin nuorena,että jos silloinkin selvittiin,niin miksi ei nyt?

itsekkin sain nuorena lapsen ja paljon jaksavampi silloin olin kuin nyt.

nuoruuden huolettomuus vaan päättyi liian nuorena.

tsemiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevalle äidille ja isoäidille! Minä näen asiassa pelkkää positiivista tyttäresi kannalta. Kun hän saa lapsen, saa vuokra-asunnon helposti ja kaiken mahdollisen yhteiskunnan tuen. Kun vauva on parin vuoden ikäinen, tyttäresi on varmaan kypsä ja halukas opiskelemaan. Kaikella on tapana järjestyä. Normaalireittiä etenevillä nuorilla aikuisilla on kamala kasa opintovelkaa perheenperustamisvaiheessa (useimmilla) ja lasten saaminen lykkääntyy lähelle kolmeakymppiä.

Jos nuoruuden huveilla tarkoitetaan päämäärätöntä biletystä

Ja diskoilua, hyvä vaan ettänse vaihe jää välistä pois.

Varmaan rakastavanaisoäitinä myöhemmin otat tyttäresi lapsen välillä hoitoon, että tyttäresi pääsee tuulettumaan ikätovereidensa kanssa.

Vierailija
4/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuitenkin pystyt tukemaan tytärtäsi. Moni 17-vuotias on jo hyvinkin vastuullinen ja kykenevä huolehtimaan vauvasta. Kuulostaa siltä, että tyttäresikin on. Hienoa, ettei hän päätynyt aborttiin! Elämässä tapahtuu varmasti pahempiakin asioita kuin teiniraskaus.

Vierailija
5/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tullut raskaaks iekaa kertaa 17-vuotiaana, ehdin täyttämään 18 ennen lapsen syntymää. Kirjoitin yo:ksi samana vuonna.... Nyt ikää on lähemmäs 40, lapsia viisi ja päivääkään en pois vaihtaisi!

Niin, sillä erolla ettei minulla ollut äitiä tukemassa...

Kirjoitat että tyttösi on vastuuntuntoinen, miksi olet järkyttynyt?

Vierailija
6/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy nyt tukea tytärtäsi hän tarvitsee sitä nyt todenteolla.Vaikka sinusta tuntuu että tuo 17 vuotta on niin hirveän vähän niin mieti sitä että tuo kasvattaa tytärtäsi todella paljon henkisesti.Ja yhdessätuttava perheessäni 15 vuotias tyttö on raskaana joten tuo 17 on aika paljonenemmän siihen nähden :D Mutta onnea teille sinne ja jaksamisia!:)

Vierailija
7/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy nyt tukea tytärtäsi hän tarvitsee sitä nyt todenteolla.Vaikka sinusta tuntuu että tuo 17 vuotta on niin hirveän vähän niin mieti sitä että tuo kasvattaa tytärtäsi todella paljon henkisesti.Ja yhdessätuttava perheessäni 15 vuotias tyttö on raskaana joten tuo 17 on aika paljonenemmän siihen nähden :D Mutta onnea teille sinne ja jaksamisia!:)

Ilman vanhempiensa tukea ei olisi jaksanut kun vauvan isää ei parin ekan kuukauden jälkeen enää lapsiperhe-elämä kiinnostanut. Siskoni kävi välivuoden jälkeen lukion loppuun, kirjoitti erinomaisin arvosanoin ylioppilaaksi ja valmistui diplomi-insinööriksi vain 23-vuotiaana! Sai hyvän työpaikan ja perusti perheen nykyisen miehensä kanssa ja elää onnellisena ja tyytyväisenä.

Vierailija
8/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini synnytti minut melkein täytettyään 17. Raskaus oli suunniteltu, ja isäkin pysyi munkana raskauden huumassa. Nyt olen itse raskaana ja raskaus oli suunniteltu. olen onnnellinen, kun olen lapsenlapsilleni mummo vielä silloinkin, kun he ovat aikuisia.

Vierailija
9/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat saaneet siinä iässä lapsen ja pärjänneet hyvin. Nyt vain tukemaan lastasi ja tsemppaamaan häntä äitiyteen.

Vierailija
10/10 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän järkytyksesi, mutta 17-v. on jo lähes täysi-ikäinen

Vierailija - 09.06.12 08:08 (ID 15010255)

Monet ovat saaneet siinä iässä lapsen ja pärjänneet hyvin. Nyt vain tukemaan lastasi ja tsemppaamaan häntä äitiyteen.

ööööööö.. on aika outoo kun toi edellinen nainen/mies ei ollenkaa tsempannu tot sitä edellist kommentoijaaa???