Heh, ei opettajien lapset päiväkodista 10 viikon lomia ole pitäneet!
Kai opet sitten oikeesti tekee töitäkin kesäkuussa,
kun lapset jäävät yleensä Juhannuksesta kotiin!
Kommentit (12)
Meidän lapsilla on loma alkanut, työkavereiden lapsilla osalla nyt ja osalla ensi viikolla. En tiedä yhtäkään opettajaa, jonka lapset olisivat päiväkodissa juhannukseen asti, mutta ei meidänkään lapset lomaile 10 viikkoa. Menevät päiväkotiin muutamaa päivää ennen koulun alkua, jotta ehdin tehdä tuntisuunnitelmat ja järjestellä tavarat. Reilu 9 viikkoa lomaa silti!
jo toukokuun lopussa. Kuten monen työkaverinkin. Isovanhemmat auttoivat viimeiset päivät, niin sain työt tehtyä, ja tällä viikolla on lomailtu yhdessä.
Ei tarvitse maksaa niin paljon hoitomaksuja, kun on koko kesäkuun ja heinäkuun poissa.
Ovat aina jääneet pois heti koulujen loputtua ja lomailleet koko kesän. T.pph
Mun lapset on nyt nämä kaksi vuotta kun olen töitä tehnyt lopettaneet päiväkodin 31.5. koska silloin saa sekä kesä- että heinäkuun ilmaiseksi ja saa silti pitää saman hoitopaikan (meidän kaupungissa). Näin ollen on vielä jäänyt muutama päivä vkon 22 lauantaihin saakka päiviä, jolloin heille on hoito pitänyt järjestää, muta onneksi mies on pystynyt ottamaan ne vapaaksi.
Samoin elokuussa meillä mennään päikkyyn vasta kun mullakin työt alkaa. Mutta mä olenkin fanaattinen kotihoidon puolestapuhuja, päiväkodissa mulla on ollut vain nämä kaksi nuorimmaista (menivät 3- ja 5-vuotiaina).
Ihanaa on ollut tämä eka lomaviikko, kun sekä päiväkotilaisten että koululaisten kanssa ollaan aamuisin nukuttu pitkään ja palattu ihan kotiäitivuosien päiväohjelmaan.
ovat koko kesän lomailleet. Tosin esim. AMK-opeilla eivät työt edes lopu vielä toukokuun lopussa.
t. lto
viikkoa lomailla. Yhdeksän viikon jälkeen on palattava töihin valmistelemaan tulevaa lukuvuotta. 31.5 myös meillä loma alkoi.
25 vuotta ja päiväkodissa paikkoja 120
Vai heititkö ihan vain yhden kokemuksen perusteella
(amk-ope?)?
Olisipa mielenkiintoista saada tästä jotain tilastoa.Veikkaan, että ap hämmästyisi.
äitini, joka oli opettaja teki kesällä kesätöitä muissa hommissa.
kaikkien muiden paitsi opettajien kohdalla?
ovat tosin hieman lyhyempää päivää. Syy: olen ollut töissä tämän viikon. Vien lapset hoitoon aamulla työmatkalla ja haen suoraan töiden jälkeen. Ja mitäkö töitä opettajalla? Lukuvuoden purkkiin laittamista, palavereja muiden opettajien kanssa (juu, nekin ovat töissä vielä), ensi vuoden alustavaa suunnittelua.
Elokuussa menen töihin viikkoa ennen koulun alkua ja lapset menevät hoitoon - tosin taas vajaata päivää. Mitäkö teen? Alustavat palaverit, suunnittelu, materiaalit.
Ja kesälläkin mietin työjuttuja, kerään materiaalia, suunnittelen mielessäni, kirjaan ylös hyviä ideoita. Moni hyvä idea on tullut mieleen kun istun illalla myöhään mökin terassilla, siemailen valkoviiniä ja katson merta :)
mutta kaveri on amk:ssa opettajana ja niillä on töitä juhannusviikolla asti.