Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerran vielä: IVF vk 48 -uusi pino

22.11.2005 |

(Joo-o, pistin meidät vahingossa viikolla eteenpäin :))

Tässä siis koko homma uusiksi:

Moikka!

Edellinen alkoi olemaan jo niin pitkä ja putosin jo kyydistä kuka menee ja missä vaiheessa.

Tässä pientä listan tynkää:

[color=red]kurnau:[/color] punktio 30.11

[color=red]marina70:[/color]punktio 28.11?

[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28-30.11?

[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11.

[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11.

Itse olen hoidossa Turun VL.

Ollaan kuulolla!

kurnau

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tulin juuri siirrosta - yksi hyvä 4-soluinen alkio siirrettiin. (Nkl:lla eivät sano luokitusta mutta kommentoivat, että on hyvä alkio).

9 munasolua 14:sta oli hedelmöittynyt ja kaikki olivat myös lähteneet jakaantumaan mutta neljässä alkiossa oli jotain häikkää, joten 5 kunnon alkiota saatiin.

Pakkaseen jäi kaksi olkea: ensimmäisessä oljessa 3 2-soluista alkiota ja toisessa oljessa yksi 4-soluinen alkio.

Tuntuvat nuo meidän alkiot olevan aika hitaita jakaantumaan kun kolme alkioista on vasta 2-soluvaiheessa. Mutta niin näytti muutamalla muullakin täällä (Hetula sekä Eikka) olevan osa alkioista vasta 2-soluvaiheessa parin päivän viljelyn jälkeen. Itseäni vähän huolettaa, että tuleekohan noista 2-soluisista mitään kun ovat niin hitaita jakaantumaan... Olis toisaalta kiva, että niitä viljeltäisiin pidempään, jotta nähtäisiin onko niistä mihinkään.

Mites Kurnau, moniko soluisia alkiota ne sinun olivat?

Veritesti on 13.12. - 13 onkin mun onnen luku, joten toivottavasti olisi silloin kivoja uutisia tiedossa :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
42/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen masennuin jo heti siirron jälkeen kun rupesin katselemaan muiden hyviä alkioita ja rupesi pelottamaan että ei kai näistä hitaista nyt sitten ole mihinkään... mutta sitten totesin että ei kai ne siirtäisi jos ei olisi pieniä mahdollisuuksia. Ja meillä kun ei ollut valinnanvaraakaan kun parhaat olivat 3-soluisia ja ne olivat 3-luokkaa. Ne menivät sitten pakkaseen sen yhden 2-soluisen 2-luokkalaisen kanssa.

Yritän piinailla maltillisesti jotta en masentuisi enkä toivoisi liikoja. Silloin sitä pääsee tipahtamaan liian korkealta. Meillä veritesti 14.12. jos sinne asti päästään. Ikinä ei ole menkkojen alku viivästynyt lugesteronien takia joten en ole vielä ikinä testissä käynyt. Aina on vuoto alkanut ajallaan. Toivottavasti niin ei käy nyt!

Toivon että meidän alkioiden kanssa sopii sanalasku Hitaasti hyvä tulee ja ne vain jakaantuisivat varovasti jotta niistä tulee priimapienokaisia!

Maltillista piinisaikaa kaikille (etenkin sulle kurnau) ja yritetään jaksaa se 2 pitkää viikkoa!

T:Hetula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsi 4 alkiota pakkaseen, olivat jakaantuneetkin lisää lisäviljelyn ansiosta. Nyt pakkasessa yksi 8-soluinen ykkösluokkainen, yksi 7-soluinen kakkosluokkainen ja kaksi 6-soluista ykkös- ja kakkosluokkainen. Toive vain on, että tuo siirretty 5-soluinen ykkösluokkainen lähtesi sisällä jakaantumaan ja kiinnittyisi.

Vierailija
44/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostihan teillä on ollut soluja. Tsemppiä kaikille piinikselle ja kosolti peukkuja!

Meillä siis oli eilen jakautuneita 12. Tänään emme soittaneet siitä miten alkiot olivat jatkaneet kehittymistään. Oli sovittu, että soittavat jos jotain ongelmia tulee, eikö -onneksi- soittoa ole tullut.

Kyselitte blastokystista (mulle siirretään siis huomenna toivottavasti 2 blastokystaa, siirrettävien blastokystien määrä riippuu siitä onko 2 alkiota kehittynyt blastokystaksi saakka). Tässä vähän tietoa blastokystista:

Pitkässä viljelyssä alkioita viljellään 4-7 vuorokautta ennen kohtuun siirtoa. Tässä vaiheessa alkiossa on jo yli sata solua. Alkio on siirrettäessä joko morula- tai blastokystavaiheessa - Tämä vastaa luonnollisesti alkaneessa raskaudessa alkion kehitysvaihetta sen kulkeutuessa kohtuun.Blastokysta-vaiheessa on tapahtunut solujen ensimmäinen erilaistuminen.Blastokysta-vaiheessa alkio on valmis kiinnittymään kohdun seinämään kuoriuduttuaan ensin alkiokuoresta. Näin pitkälle kehittyneen alkion todennäköisyys kiinnittyä on suuri.

Huomenna siis siirtopäivä. Toivottavasti saadaan siirrettyä kaksi täydellistä blastokystaa ja ehkäpä saataisiin pakkaseenkin muutama odottamaan sisaruksiksi kehittymistä...

ps. Me vuorollamme piinasimme tänään lääkäriä ja kysyimme olisiko haittaa jos popsisin muutaman kaappiin jääneen Progynovan limakalvon paksuntamiseksi. Mullahan limis oli punktiossa 7-8mm. Lääkärille sopi, että syön loput estrogeenit.

Onnea kaikille kiinnittymiseen!

Vierailija
45/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin juuri kolmen tunnin päikkäreiltä :)

Eilen touhusin niin paljon, että tänään on sitten maksettu veroja, en arvannut että hyperi heikentää kuntoa näin paljon.

Mielenkiintoinen keskustelu noista jakautumisista.... Saatiin VLstä soluluettelo kirjallisesti, eli tässä tarkat tulokset:

nro/29.11 tumia/30.11. Jakautuminen/1.12. Luokitus

1 2 4-5 s 1-

2 2 4-5 s 3

3 2 4-5 s 3-

4 2 4-5 s 4

5 2 4-5 s 1-

6 2 4-5 s 3+

7 3

8 1

Eli jos oikein tulkitsen, niin soluni olivat kaikki jakautuneet 4-5 soluisiksi.

Toi blastokysta vaihe kuullostaa hyvältä, pitäisköhän seuraavalla kerralla pyytää sitä ite?

tsemppiä kaikille!

kurnau ja pöpö

Vierailija
46/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro/29.11____tumia/30.11.____Jakautuminen/1.12.____Luokitus

1--------------------2-------------------4-5 s--------------------1-

2--------------------2-------------------4-5 s--------------------3

3--------------------2-------------------4-5 s--------------------3-

4--------------------2-------------------4-5 s--------------------4

5--------------------2-------------------4-5 s--------------------1-

6--------------------2-------------------4-5 s--------------------3+

7--------------------3

8--------------------1

joko nyt saa selvää?

En osaa mutten sanoa tuohon jakautumiseen yhtään mitään...

Vierailija
47/66 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on ollut maassa...14 munasolusta 13 oli kypsää ja niistä vain 3 hedelmöittyi. Alkiot olivat 1- ja 2-luokkaisia, 2-4-soluisia. 1 siirrettiin ja kaksi laitettiin pakkaseen.

JOhan alkoi selittämätön lapsettomuus muuttua selitetyksi..Muilla samanlaisia ongelmia? MInkälaisia selityksiä saitte? Meillä lääkäri totesi, että ehkä munasolun kuoressa häikkää tai että voi olla siittiössäkin.

Vierailija
48/66 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen töissä, työnteon tunsikin illalla vatsalla kovana turvotuksena, maha oli kuin jalkapallo.. Onneksi nyt on 3 vapaapäivää, saa rauhoittua ja rentoutua. Tänään kylläkin miehen työpaikan pikkujoulut, kuskina olen, vesi/limpparilinjalla. Eipä me pitkään olla, käydään syömässä ja Töystin esitys katsomassa.

Minulla on käsitys että ivf:n onnistumisprosentti on 30-40 %, oli kyseessä sitten eka tai toinen siirto.. Siirron määrä ei siihen vaikuta mitenkään.

Vierailija
49/66 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhonen! Mä oon viikon vaan makannut, eikös tää pikkuhiljaa ala riittämään???? Yritä tässä elää normaalia elämää, mur.

Ottaa päähän, seinät kaatuu päälle.

kurnau ja pöpö pp2

Vierailija
50/66 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Alkiot olivat jatkaneet kehittymistään ihan hyvin. Eilen siirrettiin kaksi blastokystaa pitkän viljelyn jäljiltä. 5-7 meni pakasteeseen odottamaan sisaruksiksi kehittymistä.

Piinispunkut on juotu ja tukena luget ja proget.

Piinailija ja pp 1 Pilli&Pulla

Vierailija
51/66 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo morula-vaiheeseen asti kasvattaminen kuulostaa todella hyvältä. Toivotaan että kiinnittyvät hanakasti.

Ja Viljalle: meille on lääkäri sanonut että todennäköisesti meidän munasoluissa on vikaa (tai munasarjoissa) kun aina hyvän punktiosaaliin jäljiltä on hyvin hedelmöittyneitä mutta jakaantumisessa on ongelmia ja jäljelle jää vain hitaita alkioita tai fragmentoituneita yms. siirtokelvotonta. Soluissa on siis vikaa, ei siittiöissä. Tällöin olisi kuulemma vikaa myös hedelmöittymisessä. Toivotaan että tuo teidän 4-soluinen jaksaisi jatkaa kasvuaan! bd

Omasta navasta senverran että olen selvinnyt pikkujouluista vesilinjalla (join tosin yhden piinispunkun tai itseasiassa glögin). Turvotus on onneksi laskemaan päin ja tissit ovat todella kipeät. Vielä jomottelee alavatsassa kovastikin eli todennäköisesti munasarjoissa ja toivottavasti myös kohdussa tapahtuu jotakin... mutta pitää odotella vielä reilu viikko!

Terkuin Hetula kera Hulin & Vilin pp3

Vierailija
52/66 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille tasapuolisesti piinojen alkamisesta. Nyt sitten haudotaan ja kunnolla :)

ON: hyperi alkaa hellittämään, paino laskenut jo 2 kg. Toiset pari olisi vielä jäljellä...

Lämmöt ovat vielä koholla, mutta eikös se kuuluukin olla tässä vaiheessa? En ota lugeja vaan jotain orgalutrania, mutta keltarauhashormonia siis. Mulla on normaalilämpö aika alhainen: 35,2 (korvamittarilla). Hyperissä lämmöt olivat 37,8-37,5. Tänään aamulämpö oli 37 eli omaan peruslämpööni verrattuna vielä koholla ja sen kyllä tuntee: on tosi vetämätön olo, " kuumeinen" olo. Tiedän, että kuullostaa hullulta, mutta ajatelkaas asiaa näin: jos teidän peruslämpönne on 36,5 ja nousu samanlainen kuin minulla, niin sitten teillä olisi lämpöä 38,3!! Mä olen oikeasti sänkykunnossa 37,5 asteen lämmöillä ja täysin työkyvytön. Pari kertaa lämmöt ovat nousseet 39 asti influenssan vuoksi ja sitä en kestänyt: buranaa huuleen ja paljon.

Elikkäs pitkän alkusepustuksen jälkeen kysymykseni kuuluu: millaisia lämpöjä teillä on? Itse olen mittaillut niitä hyperin vuoksi, mutta nyt alkoi mietityttää, että kuinka paljon hormonit nostavat omaa lämpötilaa.

ps. Viime yönä oli muuten ihan järkyttävä mummohiki, oiskohan johtunut lämmön laskemisesta :)

kurnau ja pöpö? pp3

Vierailija
53/66 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mulla oli perjantaina punktio, siis toinen ICSI menossa. Hetulan kanssa meillä taitaa olla aika samanlaiset ongelmat, eli munasoluja saadaan aina hyvin ja ne hedelmöittyvät hyvin, mutta alkiot eivät lähde jakaantumaan. Jos saat Hetula asiasta uutta tietoa, kerrothan minullekin. Tästä asiasta ei paljon tietoa löydy mistään.

Meillä oli tällä kertaa punktion saalis 15 munasolua, joista kypsiä 13. Niille tehtiin ICSI ja saatiin 10 hedelmöittymään. Huomenna saan tiedon, ovatko lähteneet jakaantumaan. Itkettää ja pelottaa. Meillä on vielä viikonloppuvieraita ja pitäisi jaksaa seurustella, mutta on vaan kamala kauhu mielessä koko ajan... = (

Olen muuten taas tosi kipeä punktion jälkeen. tuntuu niinkuin olisi alavatsa leikelty saksilla riekaleiksi. auts. ei ole oikein hyvä olla missään asennossa.

Huomenna saamme siis tietää... Edellisellä kerrallahan ei saatu mitään pakkaseen, kun eivät jakaantuneet. Kaksi tosin siirrettiin kuusisoluisena, mutta lääkäri arveli että todennäköisesti nekin ovat lakanneet jakaantumasta.

Elämä on niin helvetin epäreilua. Katkera on olo.

Vierailija
54/66 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan täällä kirjoitella itsekseni kun edellinenkin viesti oli minulta. heh.

Tänään oli alkionsiirto. Meni jakaantumiset vähän paremmin sentään kuin viimeksi. Eka kertaa saadaan jotain pakkaseenkin asti! Kymmenestä hedelmöittyneestä viisi ei jakaantunut ensinkään, kolme jotenkuten ja kaksi aika hyvin. Tänään siirrettiin sitten kaksi alkiota: toinen kahdeksan- ja toinen seitsemänsoluinen. Pakkaseen menee kolme kuusisoluista, joista vain kaksi on " hyviä" . Noita luokituksia en tiedä.

Toivoa siis vielä on, vaikka ei kai kovin suuresti.

Voimat on kyllä jo lopussa, mutta jospa se tästä... 20.12. saa testailla vasta.

Voimia kaikille!

Vierailija
55/66 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samat ongelmat!

Kävin perjantaina punktiossa, saaliina oli 34 munista. Lauantaina oli 20 hedelmöittynyt normaalisti ja tänään kun menin siirtoon niin ei ollut kun 6 alkiota jäljellä. Ainakin tuntuu että määrä on laskenut todella rajusti!

Yksi 7-soluinen alkio siirrettiin ja loput 5 meni pakkaseen. Mulle se 7-soluinen ei sano juuri mitään. Nyt vaan pelottaa että tämäkin hyytyy matkan varrella jos kerran melkein kaikki muut on tehnyt saman. Voisin itse kuvitella että tämä voisi olla syy meidän lapsettomuuteen, vai?

Tämä oli minulle ensimmäinen IVF, 2 inssiä takana. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntuu raskaalta tämä lapsettomuus, ja olen vielä ihan noviisi näissä hommissa. Ei voi muuta kun aloittaa piinailu ja kiltisti odottaa 2 viikkoa ennenkuin pääsee testailemaan.

Vierailija
56/66 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on minun mielestäni tosi hyvin pullat uunissa kun solujakin siirretyissä alkioissa oli jo 7-8. Ja pakkaseenkin kuitenkin meni ihan hyvin jakautuneita soluja. En olisi teidän sijassanne huolissanne. Toki kato on ollut kova etenkin amalian kohdalla mutta ainahan se vähän niin tuppaa olemaan. Pääasia on että olette päässeet siirtoon ja hyvillä alkioilla! Pää pystyyn älkääkä hermoilko turhia (helppo tietysti sanoa kun itsekin on ihan hermoraunio). Kohtahan sen tuloksenkin jo saa...

Mulla menossa viides piinapäivä ja mun mielialat heittelee tunnista toiseen. Välillä olen toiveikas mahdollisen raskauden suhteen ja kuitenkin usein tulee mieleen että mitä jos tämäkään kerta ei onnistu ja ne kaksisoluiset rräpäleet eivät jaksa kasvaa... Mä en tiedä miten sen pettymyksen sitten kestää. Viimeksi tuli menkkoja edeltävä päänsärky jo pp8 joten pelottaa että milloinka se alkaa ja toivoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä että kaikki menkkaoireet pysyisivät poissa! Mitään oireita ei ole (niinkuin ei tässä vaiheessa kaiketi pitäisikään), luget tekee rinnat kipeiksi ja vähän menkkamaisesti juilii alavatsaa. Piinapäivät todellakin jatkuvat.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille,

Hetula

Vierailija
57/66 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi ihan hyvä, tosin vielä ajoittain mahalla juilii, työssäni kun joudun paljon kävelemään. Piinailua vielä reilu viikko, äkkiä aika menee. Pian saamme tietää toivottavasti kaikki ilouutisia. Välillä on ajatuksissa meilläkin, että entä jos nyt kaikki olisi mennyt nappiin ja vauva olisi tuloillaan, mutta ei uskalla kauheasti toivoa, ettei sitten pety pahemman kerran. Onneksi pakkasessa odottaa 4 huurupäätä niin on halvempaa sitten aloittaa jatkamaan. Mutta eipähän tässä rahaa olla ajateltu koko aikana, tärkeintä olisi saada pienokainen taloon.

Vierailija
58/66 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksesta!

Hyvää itsenäisyyspäivää, toivoopi amalia

Vierailija
59/66 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalialle tsemppiä ja Hetulalle ja kaikille! Mukavaa kun on remmissä porukkaa, joilla samantyyppisiä tilanteita. Meillä tosin tehdään ICSI-hoitoja eikä IVF:ää, koska mieheni sperma on tosi huonoa (vain 1% terveitä siittiöitä). = (

Amalia, tuo seitsemänsoluinen on jo tosi hyvä. Itsekin juuri iloitsin siitä, että ekaa kertaa päästiin siirtämään noin pitkällä olevia. Minulle siirrettiin kaksi siis. Ahne kun olen...

Onnekasta on myös se, jos saa heti eka kerralla pakkaseen jotain. On se paljon helpompi se mahdollinen seuraava hoitokerta, kun välttyy piikityksiltä ja punktiolta. Mulle on ollu just noi tosi raskaita ja olen aina viikon ennen ja viikko jälkeen punktion tosi kipeä.

Siitäkin nyt siis mielettömästi iloitsemme, että saimme eka kertaa pakkaseen kolme alkiota! Nehän eivät kaikki tai välttämättä yksikään kestä sulatusta, mutta jospa nyt edes yksi saataisiin. Tai vielä mieluummin: jospa niitä ei tällä kertaa tarvittaisikaan.

Meidän surkean edellisen solujen jakaantumisyrityksen jälkeen aloimme jo surra sitä, että jäämme lapsettomiksi kokonaan. Nyt on taas toivo virinnyt.

Tämä tunteiden vuoristorata tässä juuri rassaa eniten. TIedätte varmasti kaikki. = )

Nyt sit piinaillaan pöksyt Progesteronista valkoisena. HEhe.

Vierailija
60/66 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka olette julkisella puolella hoidossa Helsingissä!

Missä hedelmättömyyshoitoja Helsingissä tehdään? Miten pitkä on jonotus, miten jonoon pääsee ja mitä maksaa julkisella ICSI ja munasolunluovutushoito?

Me typerät menimme heti yksityiselle kun emme edes tajunneet että julkisella puolellakin hoidetaan. Noloa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi