Kerran vielä: IVF vk 48 -uusi pino
(Joo-o, pistin meidät vahingossa viikolla eteenpäin :))
Tässä siis koko homma uusiksi:
Moikka!
Edellinen alkoi olemaan jo niin pitkä ja putosin jo kyydistä kuka menee ja missä vaiheessa.
Tässä pientä listan tynkää:
[color=red]kurnau:[/color] punktio 30.11
[color=red]marina70:[/color]punktio 28.11?
[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28-30.11?
[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11.
[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11.
Itse olen hoidossa Turun VL.
Ollaan kuulolla!
kurnau
Kommentit (66)
Moi,
Liityn mukaan jälkijunassa. Mulla punktio 28.11. Tuloksena 28 rakkulaa, 19 solua ja 12 hedelmöittynyttä munasolua. Limis vain 7,1 muistaakseni. Se huolettaa, miten teillä muilla vko 48 IVF:llä?
Siirto mulla vasta pe 2.12, eli tehdään pitkä viljely. Toivottavasti tulee useita blastokystia, vaikka kaikki 12.
Meillä viisi hedelmöittynyttä munasolua.
Kaiken kaikkiaan kahdeksasta munasolusta yksi oli " raaka" , joten 5/7 on enemmän kuin osattiin toivoa :) Jos jakautuu niin huomenna siirto iltapäivällä.
Kerätyt munasolut (rakkulat) -> hedelmöittyneet.
[color=red]Hetula75:[/color] 20 ->14. Siirto 30.11.
[color=red]Piinailija:[/color] 19 (28) -> 12. Siirto 2.12. (pitkä)
[color=red]Eikka99:[/color] 7 (9) -> X . Siirto 30.11/1.12
[color=red]tipi-77:[/color] 7 (8)-> 5. Siirto 30.11.
[color=red]toivomus37:[/color]punktio 29.11 /Fertinova
[color=red]kurnau:[/color] 7 (8) -> X . Siirto 1.12.
[color=red]marina70:[/color]punktio 29.11 / Hki VL
[color=red]Niinanii:[/color]punktio 2.11 /Hki
Heips kaikille!
Punktio meni hyvin, olin niin taju poissa, etten muista siitä kuin pieniä välähdyksiä sieltä täältä. 2,5 h meni levätessä sen jälkeen, kun lääke vaikutti niin paljon (vaikka hoitaja pienensi annostusta herkkyyteni takia).
Ja yes, kaikilla punktoiduilla on hedelmöitys onnistunut, nyt ootellaan jakaantumista :), Miten muilla sujuupi??
kurnau
Meillä oli saaliina se 9 rakkulaa, joista 2 oli vanhoja ja tänään sain tietää että vielä 2 oli raakoja. 5 hedelmöitettiin ja kaikki hedelmöittyi. Nyt odotellaan huomista tietoa jakautumisesta, jänskättää..
Olen tänään ollut aika väsy eilisestä punktiosta, lepäillyt vain.
ja hoitava lääkäri on Niklas Simberg
Punktio oli tänään ja punktoitiin 16 munarakkulaa, joista löytyi 14 munasolua. Punktio meni hyvin mutta jännitin niin, että verenpaineet oli huipussaan. Ongelmana oli myös saada tippa paikoilleen - varmaankin suonet pakeni jännityksen vuoksi.
Siirto on torstaina ja silloin saadaan myös tietää montako munasolua on hedelmöittynyt ja moniko on lähtenyt jakaantumaan.
Hoidossa ollaan Helsingin NKL:lla. Korjaatko Kurnau seuraavaan " yhteenvetoon" tuon hoitopaikan :)
Kerätyt munasolut (rakkulat) -> hedelmöittyneet.
[color=red]Hetula75:[/color] 20 ->14. Siirto 30.11.
[color=red]Piinailija:[/color] 19 (28) -> 12. Siirto 2.12. (pitkä)
[color=red]Eikka99:[/color] 7 (9) -> 5. Siirto 30.11/1.12
[color=red]tipi-77:[/color] 7 (8)-> 5. Siirto 30.11.
[color=red]toivomus37:[/color]punktio 29.11 /Fertinova
[color=red]kurnau:[/color] 7 (8) -> X . Siirto 1.12.
[color=red]marina70:[/color] 14 (16) -> X. Siirto 1.12.
Tulikohan nyt oikein ;)
Olin aamulla vielä vähän lääkehöyryissä, siksi varmaan virheitä...
Mulla on kanssa pakoilevat suonet, hoitaja sai tehdä tosissaan töitä tökkiessään.
Maha on aika kipeä ja TURVONNUT. Huomenna soittoaika klo 12, jänskättää....
Toivomus -miten sulla meni punktio?
Ai niin, siirretäänkö teille 1 vai 2?
Mä taidan kallistua yhteen.
kurnau
Siirrettävien alkioiden lukumäärästä:
Meillä ei ole ollut vielä puhetta lääkäreiden kanssa siirrettävien alkioiden lukumäärästä. Lukumäärä riippuu varmaankin myös siitä paljonko alkioita tulee ja minkälaisia ovat.
Jos saan valita, niin haluaisin, että kaksi siirretään :)
Uskoisin kuitenkin, että siirtävät mielellään vain yhden tässä ' tuoresiirrossa' ja sekin on ihan ok.
Kovasti tekisi mieli siirtää kaksi alkiota, mutta lääkäri taitaa olla tuon yhden kannalla. Oli kuitenkin puhetta, että jos toinen alkio on vähän huonomman laatuinen niin voidaan kahta harkita siirrettäväksi.
...että mäkin olen hoidossa Fertinovassa.
Mulle siirretään 2 blastokystia, toivottavasti sellaisia on siirrettäväksi. Viimeksi tuli 13 solusta 5 blastokystaa, nyt soluja 19.
Huomenna kuulen jakautumistietoja. Jänskää.
Meinaan vielä kysyä siitä tarviinko jotain kasvattamaan limistä, limis nyt vaan 7,1 mm (tai oli punktiossa).
hei
Eilinen punktio meni ihan ok. Parhaimmin kun kaksi edellistä. Saaliina 19 solua. Ei tietoa vielä montako kypsää ja montako hedelmöittynyttä.
Fertinovalla eilen ruuhkaa, sain levätä vähän vajaa tunnin. Olin kylläkin ihan pirteä siihen mennessä.
Tänään turvonnut olo, pitää juoda paljon paljon....
Saan tietää iltapäivällä montako soluista oli kypsiä ja onko hedelmöittyneitä.
Tänään oli siirto ja siihen päästiin!!!!!!!! Nyt masussa köllöttelee kaksi 2.luokkaista 2-soluista alkiota. Ja mikä yllättävintä, pakkaseen saatiin kolme alkiota! Yksi 2-luokkainen ja kaksi 3-luokkaista pakastettiin samaan olkeen. Tämä on paras hoitotulos tähän mennessä. Vielä ei ole aiemmin saatu pakkaseen mitään ja siirretytkin ovat nyt ihan siistejä alkioita eikä mitään " ruppania" kuten viimeksi. Eli täällä ollaan ihan hangonkeksinä.
;-)
Maha on tosin todella turvonnut ja lääkärikin sanoi että stimulaatio on melko kova ja pitää levätä. Ja kun vielä siirrettiin kaksi niin hyperin vaara on hieman isompi kuin yhdellä alkiolla. Pitänee kitata tuota vettä.
Mutta ei haittaa, nyt aletaan piinailemaan!
Odottelen muiden siirtokuulumisia
Terveisin, Hetula + Huli & Vili pp0
Moi,
mekin ollaan muuten Fertinovassa hoidossa. Ruuhkaa on joo ja kiire tässä vaiheessa vuotta..
Mä olen ollut tosi masentunut viime viikot kun viime ICSIn jälkeen meille todettiin että ne alkiot ei tosiaan ole lähteneet jakautumaan kahta lukuunottamatta ensinkään... ne kaksi siirrettiin mutta lääkäri arveli että kun noin isosta alkiojoukosta (12 kpl) vain kaksi lähti jakaantumaan, nekin ovat todennäköisesti lopettaneet jakaantumisen mun sisällä. = ( Ja mitään ei siis tietenkään saatu pakkaseen.
Hedelmöittyivät hienosti siis meidän alkiot, mut eivät jakaannu. Jos nyt käy samoin, meillä on todennäköisesti joku kromosomivirhe ja se on sitten peli siinä - ainakin omilla soluilla. Lahjamunasoluista en tiedä, se on ihan sikakallistakin, ja nyt on jo rahat aika finaalissa. On se ajatuksenakin hankala - adoptio tuntuu melkein helpommalta.
Katkera ja pelokas olo. Meitä jo varoiteltiin että nyt käy varmaan samoin. Tuollaisia sattumia ei kuulemma yleensä tule.
Maha on jo tosi turvonnut ja kipeä. Perjantaina siis punktio. Jos ne alkiot yleensä hedelmöittyy, mut eivät nytkään lähde nopsaan jakaantumaan, meillä luultavasti viljellään niitä vähän pidempään. Jos sit nähdään, että jakaantuminen pysähtyy siihen nelisoluvaiheeseen taas, ei siirretä mitään.
Tuntuu ettei vaan voimat riitä. olen lisäksi jatkuvasti flunssassa ja erilaisisssa tulehduksissa (virtsatie- ja emätintulehdukset vuorottelevat).
Samaan aikaan ystävät kertoivat saavansa toisen lapsen. edellinen on 1,5 vuotta ja molemmat on saatu " laaki ja lapsi" - periaatteella. Miten onnellisia jotkut onkaan!
Eli
19 soluista 13 hedelmöittyi !!!
huomenna siirto, siirrämme 2 alkiota.
Meillä oli punktio eilen. Saaliina 14 munasolua (en tiedä rakkuloiden määrää), huomenna alkion siirto, jolloin saamme tietää, montako hedelmöittynyt. Meillä 2. IVF ja selittämätön lapsettomuus, kaiken kaikkiaan 11. hoitokerta.
Mikä on blastokysta??
Tänään oli minulla siirto. Siirrettiin yksi 5 soluinen ykkösluokkainen alkio. Aamulla kun soittivat klinikalta niin tuo alkio oli vielä 4-soluinen. Jospa kyseinen alkio pysyisi matkassa, jakautuisi kauniisti ja toisi tuleville vanhemmille maailman parhaan joululahjan. Nyt sit kovasti odotellaan 16.12 päivää, jolloin on määrä tehdä raskaustesti.. Pelottaa, jännittää.. Kovasti yrittää vain kaikkea muuta ajatella.
Nyt siirto päivänä limis ei ollut kuin vajaa 8 mm. Kuinka paksut limikset teillä muilla on ollut siirtopäivänä?
Meillä oli yhteensä 5 hedelmöittynyttä solua ja kaikki lähtivät jakautumaan. Yksi oli 4-soluinen kakkosluokkainen, 1 oli 3-soluinen ykkösluokkainen ja kaksi oli 2-soluista, toinen ykkös- ja toinen kakkosluokkainen. Muita soluja viljellään vielä huomiseen ja parhaat yksilöt laitetaan pakkaseen..
Plussasäteitä kaikille..
Hei!
Meillä kyytiin hyppäsi tänään kaksi 4-soluista " kakkosluokkalaista" :) Pakkaseenkin vielä jäi kolme pikkuista, joten kaikki hedelmöittyneet olivat alkaneet jakautua. 14.12. verikokeeseen -sitä jännitellään seuraavaksi... Peukkuja kaikille!
Kerätyt munasolut (rakkulat) -> hedelmöittyneet -> siirretty
[color=red]Hetula75:[/color] 20 ->14 -> 2. Testi:
[color=red]Piinailija:[/color] 19 (28) -> 12 -> 2. Siirto 2.12. (pitkä)
[color=red]Eikka99:[/color] 7 (9) -> 5 -> 1. Testi: 16.12.
[color=red]tipi-77:[/color] 7 (8)-> 5 -> 2. Veritesti: 14.12.
[color=red]toivomus37:[/color] 19 -> 13 -> 2. Testi:
[color=red]kurnau:[/color] 8 (8) -> 6 -> 1. Testi:
[color=red]marina70:[/color] 14 (16) -> X. Siirto 1.12.
[color=red]Vilja:[/color] 14 -> x ->. Siirto 1.12.
Moikka kaikille ja uusille tervetuloa. Haluatteko, että tehdään uusi piinapino?
Meillä siis olikin kaikki 8 munista ok ja kaikki hedelmöittyivät. Tosin yhdestä tuli 1-tumainen ja toisesta 3-tumainen eli ne kait pistettiin roskiin. 6 siis jäi saaliksi.
Huomenna on siirto -jännää!!!
Tarrasukkia kaikille piinaileville!
kurnau
Mulla on nyt masussa ykkösluokan Pöpö :)
Meidän jakaantumiset olivat mielenkiintoisia: 2 ykköstä ja kolme kolmosta ja yksi nelonen?? Aika laajaa skaalaa. Ei mikään ihme, jos tässä ei olla raskauduttu... No, toinen ykkönen meni parin kolmosen kanssa pakkaseen eli yhdeksi kerraksi riittää siirrettävää.
Testipäivä on 15.12, mutta ajattelin malttamattomana testata jo 11.12, silloin on turvalliset 2 viikkoa Pregnylistä. Ja ketä on ennenkin ollut samoissa pinoissa kanssani, niin tietävät, mutta muillekin: please, hermoja kanssani, mä olen ihan järkyttävä testeri. Se on mun ainoa iloni näissä lapsettomuustouhuissa. Siis se testaaminen ja tulosten spekulointi ;)
Miten muilla meni siirto?
Kysyin muuten kiinnittymisestä: 2-3 päivää menee.
++++++++++++++++++++++ KAIKILLE+++++++++++++++
t. kurnau ja Pöpö pp0
eli hieno tulos sekin. Nyt alkaa se piinavaihe eli jännitys kestävätkö kaverit jakautumisen. Mua jännittää aivan hirveästi!
Odottelen punktiokuulumisia!
Terkuin, Hetula