Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerran vielä: IVF vk 48 -uusi pino

22.11.2005 |

(Joo-o, pistin meidät vahingossa viikolla eteenpäin :))

Tässä siis koko homma uusiksi:

Moikka!

Edellinen alkoi olemaan jo niin pitkä ja putosin jo kyydistä kuka menee ja missä vaiheessa.

Tässä pientä listan tynkää:

[color=red]kurnau:[/color] punktio 30.11

[color=red]marina70:[/color]punktio 28.11?

[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28-30.11?

[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11.

[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11.

Itse olen hoidossa Turun VL.

Ollaan kuulolla!

kurnau

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teillä menee?

Mulla on toinen ultra huomenna, jänskättää.

Sanokaa edes piip....

kurnau

Vierailija
2/66 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips Kurnau ja muut!

Kiva Kurnau, että teit vähän yhteenvetoa keitä tässä pinossa on ja mikä on kenelläkin punktion ajankohta.

Itselläni on 8. pistospäivä menossa. Olo on aika " normaali" . Vähän on nippaillut alavatsasta silloin tällöin ja ehkä väsyttänyt vähän tavallista enemmän (tai sitten se johtuu tästä pimeydestä).

Ultra on huomenna ja sen perusteella päätetään punktion ajankohta, joka on siis toivottavasti maanantai 28.

Hoidossa olen siis Helsingin NKL:lla.

Kuulemisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi ultra ja toinen verikoe. Nyt alkaa jo vatsa olemaan sen verran pinkeä että olen luopunut farkkujen käytöstä. Varsinkin iltaa kohden turvotus lisääntyy selkeästi. Luulen että punktio on tosissaan aivan alkuviikosta ellei jopa maanantaina. Huomenna sen sitten kuulee.

On tosissaan kiva kun olet koonnut kaikki piinailijat saman viestin alle. Toivottavasti kaikki " piipittävät" ja lisäähän mahtuu aina!

Jänskätään huomiseen asti.

T:Hetula

Vierailija
4/66 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna toinen ultra. Masulla vähän turvotusta ja nippailua. Kovasti punktio jo mielessä. Jänskättää että kuinka moni munasolu hedelmöittyy..

Me hoidossa Kuopion Intiimissä.

Vierailija
5/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä:

[color=red]kurnau:[/color] punktio 29.11 / Tku VL

[color=red]marina70:[/color]punktio 28.11? / Hki VL

[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28-30.11? / Hki VL

[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11./Kuopio Intiimi

[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11.

Harmi, ettei kukaan ole täältä päästä. Ois vaikka löhöilty samaan aikaan ja samassa huoneessa toimenpiteen jälkeen...

Olin ultrassa tänään, ja tuli pieni ylläri. Kroppani teki sen taas, eli on vähän liian herkkä :(. Vasemmalla on isoja mollukoita väh. 8 kpl ja lääkäri epäili niitä olevan reilusti enemmän (toistakymmentä?) ja oikea ei sitten lähtenytkään mukaan, siellä oli vaan yksi iso mollukka. Kotiinpäästyäni laitoin heti jarrua ja punktio siirtyi päivän aikaisemmaksi.

Vatsani on aivan paksuna ja pömpöllään ja nippailee silleen mukavasti?. Vaikea kävellä, joten minut laitettiin samantien kahden viikon sairaslomalle (en pysty enkä saa vetää jumppia enää).

Että tämmöttis tänne.

Kertokaahan heti ultrakuulumiset ja tipi hei- missäs sinä piippaat?

t. kurnau

Vierailija
6/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas IVF.

Punktio ti 29.11. Siirto - toivottavasti - torstaina 1.12. Rakkuloita noin 25 kpl tänään ultrassa.

Hoidossa olen Fertinovalla.

Vierailija
7/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on hyperi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pitäkä peukkuja ettei tartte lähtee saiiraalaan

kurnau

Vierailija
8/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa ja munarakkuloita oli yhteensä n. 20 kpl, joista oikealla puolella olevat olivat vielä melko pieniä. Pistelen puregonia vielä tänään ja huomenna, irrotuspiikki (Pregnyl) sunnuntaina ja punktio tiistaina 29.11.

Kurnau: onpa ikävää, että sait hyperin. Toivottavasti et tosiaan joudu sairaalaan....

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit toka ultra. Rakkuloita tasaisesti molemminpuolin, noin 11 kpl yhteensä. Kaikki kivan kokoisia ja limakalvokin jo reilu 12 mm. Tänään vielä Puregon annoksella 175 iu. Huomenna Pregnyl ja ma punktio.

Masussa vähän nippailee kokoajan. Minä jäin tänään saikulle, ois ollu vkoloppu töitä, su pitkä päivä aamu 7 ilta 21.30. Lääkäri katsoi paremmaksi levätä.

Vierailija
10/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tänään toinen ultra ja punktio varmistui maanantaille. Rakkuloita näkyi molemmissa 12-15, tosin vasemmassa osa oli hieman pienempiä kuin vasemmassa ja suurempia ehkä 8-10. Saas nähdä paljonko loppujen lopuksi saaliiksi tulee mutta lääkäri arveli hyvänkokoisia rakkuloita olevan yhteensä parikymmentä. Tänään pistin lääkkeet vielä normaalisti mutta huomenna Pregnyl ja maanantaina sitten mennään keräilyyn. Jänskättää taas vähän. Ja maha alkaa olla jo niin iso että vähän on liikkuminen vaikeaa.

Kurnaulle tsemppiä ja peukutuksia että hyperi ei villiintyisi ja pääsisit punktioon ja siirtoon. bd bd bd bd bd bd db

Ja muille kovasti munimissäteitä~~~~~~~~~~ eli haudotaan hartaasti!

Terkuin, Hetula

Vierailija
11/66 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]marina70:[/color]punktio 29.11 / Hki VL

[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28.11 / Hki VL

[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11 /Kuopio Intiimi

[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11

[color=red]toivomus37:[/color]punktio 29.11 /Fertinova

Toivomus -tervetuloa joukkoomme :)

Olin päivällä tosi huonossa kunnossa: yökkäilin, kuumetta, vatsa pönkölään, kipuja ja tosi huono olo. Soitin VL ja neuvoivat juomaan ihan sikana tunnin verran ja soittamaan uudestaan. Oisin lähtenyt sairaalaan, mutta en pystynyt ajamaan autoa ja hälytin mieheni töistä kotiin. Nesteet lähti onneksi liikkeelle ja tunnissa pissasin painoa alas 700 g :)

Määräys tuli levätä, juoda ja pissata. Jos tulee hengenahdistusta, niin sitten täytyy lähteä sairaalaan :( Soitan ma VL ja kerron tilanteeni. Tällä hetkellä -pari tuntia gonalin pistämisen jälkeen -olo taas huononee, mutta ei mitään samanlaista kuin päivällä.

Gonalin annostusta laskettiin n. 175 IU -> 75 IU. Nyt vaan mietityttää, että päästäänkö punktioon ja ehtiikö munikset kasvaa vielä tarpeeksi. Huoh. Ois ilman tätä hyperiäkin ollut tarpeeksi jännää.

Kaikilla teillä näkyy menevän hyvin ja munasolujakin on kivasti hautumassa!!! Ja meitä on nyt 6, 3 punktoidaan maanantaina ja 3 tiistaina eli mahtavaa piinaporukka koossa :)

Ollaan kuulolla!!!

kurnau

Vierailija
12/66 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen 31-vuotias helsinkiläinen, yksi inseminaatio ja yksi ICSI takana, nyt menossa toiseen ICSIiin. Piikittelen tässä Puregonia ja Orgalutrania ja punktio on 2.12.

Viime punktio oli kamala. olin sairas viikon ennen punktiota kun maha turposi, ja viikon punktion jälkeen.

nyt piikityskuurin aikana olen ollut pahassa flunssassa ja vielä päälle paukahti yöllä virtsatietulehdus! Yön itkin vessassa ja aamupäivän vietin poliklinikalla... antibiootit tuli. varmistelin lääkäriltä moneen kertaan, että " eihän nämä nyt pilaa mun hedelmättömyyshoitoa?" ...

ei täs muuten mitään, mutta koko vuoden olen sairastanut vuorotellen emätintulehduksia ja virtsatietulehduksia. tämä on jo yhdeksäs tänä vuonna! ahdistaa. aiemmin olin aina niin terve.

meillä ongelmana on, että miehen siemennesteessä on vain noin 1 % hyviä siittiöitä. Luulimme että muuten kaikki ok, tuohan riittää hyvin ICSIiin. Eka ICSI-kierroksella saimme 20 munarakkulaa, joista löytyi 12 kypsää munasolua. Olimme onnesta soikeita, etenkin kun kokonaista 11 hedelmöittyi hienosti! Onni loppui lyhyeen kun menin alkionsiirtoon ja sain kuulla, että kahta lukuunottamatta alkiot eivät olleet lähteneetkään normaalisti jakautumaan, vaan olivat jääneet 2- tai 4-soluasteelle. muutosta ei tapahtunut moneen päivään.

kaksi hyvää alkiota kuitenkin siirrettiin, mutta eivät kiinnittyneet. lääkäri epäilee, että nekin ovat lopettaneet jakautumisen toisten alkioittemme tavoin. meillä saattaa olla jokin kromosomivika, mistä syystä ei tapahdu jakaantumista. sille ei sitten voi kai mitään.

itkettää ja sattuu.

miksi kaikki menee aina vaikeimman kautta?

Vierailija
13/66 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli mennyt kokonaan ohi :)

Meillä mennään Eikan kanssa aivan samoissa aikatauluissa! Eilen perjantaina oli ultra, 18-20 mm:siä näkyi ultrassa n.15 kpl. Pistin vielä eilen Puregonia 150ky, tänään Pregnyl klo 21-21:30 ja maanantai-aamuna punktioon. Maanantai-aamuun saakka voi ottaa sumuja (Synarela) 2x1.

Miehen siittiöt ovat erinomaisia, mutta jos saadaan hyvä saalis niin osalle tehdään ICSI kaiken varalta. Siirto keskiviikkona.

Niin ja me ollaan kanssa hoidoissa Kuopiossa, KYSillä :)

Vierailija
14/66 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIPI 77: Onko teillä ensimmäinen hoito tämä? Kuinka kauan jouduitte jonottamaan julkisella hoitoonpääsyä?

Me olemme olleet kokoajan yksityisellä hoidossa. Julkiselle on tehty lähete, tällä viikolla tuli keskusteluaika maaliskuulle. Kuinkahan kauan tuosta menee vielä, että saa ensimmäisen hoidon heiltä.. Toki teemme siihen asti kaikki hoidot yksityisellä mitä on tarpeen. Pitää vain toivoa että tämä ensimmäinen ivf tuottaa tulosta..

Meillä selittämätön lapsettomuus. Yritystä 8/04 ilman plussaa. Minulle laparaskopia tehty ja kaikki muut tutkimukset, mitään ei ole selvinny. Miehen sperma ok.

Vierailija
15/66 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]marina70:[/color]punktio 29.11 / Hki VL

[color=red]Hetula75:[/color]punktio 28.11 / Hki VL

[color=red]Eikka99:[/color]punktio 28.11 /Kuopio Intiimi

[color=red]tipi-77:[/color]punktio 28.11 / KYS

[color=red]toivomus37:[/color]punktio 29.11 /Fertinova

[color=red]Niinanii:[/color]punktio 2.11 /Hki

Heippa kaikkille ja tervetuloa Niinanii ja tipikin :)

Niinanii: itselläni oli kanssa toistuvia virtsiittejä ja hyvin pahoja sellaisia. Tajusin lukiessasi viestisi, ettei minulla ole niitä ollutkaan tässä kolmeen kuukauteen! Se, mitä on muuttunut, on C-vitamiinin otto. Otan 500 mg C-vitamiinia aamuin illoin. Ennen yhdyntää tyhjennän virtsarakkoni ja pesasin + uutena käsken miehinikin pestä tavaransa. Heti yhdynnän jälkeen likistämään pissaa ja pesemään. Toimii. Ja olen oikeasti yrittänyt kaikkia mahdollisia juttuja.

ON: olen aika kipeä vielä: makaan päivät pitkät ja nukun paljon. Ajoittain tulee äklö olo, joka poistuu runsaalla juomisella.

Huomenna on punktio monella: tsemppiä teille ja tulkaahan kertomaan miten meni!!!!

kurnau

Vierailija
16/66 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on meneillään eka IVF. Helmikuussa tämä hoitoprosessi lähti liikkeelle. Heinäkuussa tehtiin sitten ensimmäinen inssi KYSissä ja nyt on siis eka IVF. Ollaan kyllä oltu todella tyytyväisiä tähän hoitoaikatauluun; yleensä ilmeisesti (ainakin julkisella puolella) tehdään 3-4 inssiä ennen IVF:ää, mutta meille sanottiin jo alussa, että jos eka inssi ei tärppää niin sitten siirrytään IVF:ään :) Syynä oli se, että ollaan oltu jo 4 vuotta ilman ehkäisyä (vuosi " yrittämällä yritetty" ), ollaan nuoria eikä selitystä lapsettomuudelle ole löytynyt.

Vierailija
17/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten punktio. 9 munarakkulaa löytyi, joista 2 oli jo vanhoja, eli saaliina 7 munasolua. Itse punktio ei tehnyt kipeää, kipulääke tehosi hyvin. Pelkäsin aamulla kovasti punktiota, vapisin klinikalle mennessä jännityksestä. Jännitys laukasi itkulla punktion alussa. Hyvä mieli jäi toimenpiteestä. Huomenna alkaakin sitten Luget. Aamulla saadaan tietää moniko munis on hedelmöittynyt. Siirto ke tai to. Jännittää ja kovasti..

Vierailija
18/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli meilläkin punktio; saaliina 8 munasolua :) Minäkin jännitin todella paljon toimenpidettä, mutta se olikin huomattavasti kivuttomampi kuin mitä odotin. Lääkkeet tehosivat hyvin. 1½ tunnin päästä osastolle menosta oltiin jo kotimatkalla. Kotiin tultua tuli huono olo ja vähän oksensinkin, mutta se meni sitten ohi pikku päikkäreillä. Nyt olo on ihan ok; hieman vatsakipuja ja " painon tunnetta" alavatsalla.

Vierailija
19/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaliina hienot 20 munasolua. Olo on hieman kiepä, mutta päikkäreiden ansiosta jo ihan siedettävä. Punktio oli kivuliaampi kuin edellisillä kerroilla mutta tosin solujakin tuli enemmän. Ehkä lääkkeen teho osittain ehti kadota. Huomenna soitan hedelmöitystuloksia, mutta se tosijännitys kestää keskiviikolle jolloin on siirto jos on. Meillähän on ongelmia nimenomaan alkioiden jakautumisessa. Ne tuhoutuvat jakaantuessaan niin että pahimmassa tapauksessa ei jää mitään siirrettävää. Toivon sydämestäni että nämä kaverit olisivat nyt sitkeitä!

tipille ja eikalle hedelmöityssäteitä~~~~~~~~~~~~~~ ja muille onnea punktioon!

Terveisin, Hetula

Vierailija
20/66 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaa tuloksia ja olittehan te täällä kiltisti ilmoitelleet.

Eikka, Hetula ja Tipi: hyvät saaliit teillä.

Meitä onkin sitten huomenna kolme punktoitavana :)

+++++Hedelmöittymissäteitä, jakaantumissäteitä+++++++++++++

kurnau

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi