Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mielialalääkkeitä?

Vierailija
07.06.2012 |

Hei,

olen 24-vuotias nainen. Epäilen, että mulla on jonkinasteinen, ehkä lievä masennus. Kotitöiden tekeminen tuntuu ihan ylivoimaiselta. Haluaisin vain katsoa telkkaria tai lukea kirjaa, kaikki muu tuntuu vievän liikaa voimia. Mielialat heittelevät koko ajan. Saatan olla iloinen, mutta minuutissa saatan raivota tai itkeä vaikka tiskikoneeseen väärin laitetusta lautasesta. Yleismieliala on kuitenkin ärtynyt. Lisäksi olen hiljattain kokenut läheisen itsemurhan.

Olen ensi viikolla menossa psykologin juttusille, mutta hänhän ei voi määrätä mielialalääkkeitä. Mitä kautta niitä siis kannattaa lähteä hakemaan? Haluan edes kokeilla niitä, jotta tiedän voisinko edes niiden kanssa elää tasapainoista elämää ja päästä tämän vaikeimman ajanjakson yli. En halua, että hyvä parisuhteeni hajoaa tämän takia, sillä suhteen alussa (2,5 vuotta sitten) olin vielä elämäniloinen ja aktiivinen, nyt elämän ilo tuntuu kadonneen tyystin.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat neuvomaan.

*SosuliSopuli

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos varaa on niin yksityinen psykiatri varmaan paras paikka arvioida lääkehoidon tarve ja saada oikea lääkitys.

Vierailija
2/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloititko kenties hormonaalisen ehkäisyn käytön suhteen alussa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin käyttöön minipillerit. Kokeilin kahta merkkiä, mutta kummatkaan ei sopineet. Vaihdoin viime vuoden juhannuksena hormoonikierukkaan, joka sekään ei sopinu. Nyt oon ollu puolisen vuotta ilman hormooneja. Luulin aluksi, että tää paha olo johtuu siitä, mutta kun mikään ei oo muuttunu ainakaan paremmaksi lopettamisenkaan jälkeen.

*SosuliSopuli

Vierailija
4/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai psykologi osaa sinut ohjeistaa oikeille urille lääkityksen suhteen. Käyt ensin juttelemassa ja mietitte sitten mihin siihen on syytä jatkaa.

Vierailija
5/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatreille on keskitetty raskaampi psykiatria.