Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos tyttärenne ei olekaan nätti?

Vierailija
07.06.2012 |

Kuka myöntää miettivänsä ulkonäköasioita näin? Tiedän, että on vakavampiakin asioita kuin ulkonäkö, mutta jos lapsi on terve ja ok muuten, tuletteko miettineeksi, että tyttärelle olisi hyödyksi elämässä olla nätti?

Itse olen ainakin kokenut, että mukava ulkonäkö on avannut ovia. Minulla ei ole tytärtä, mutta jos sellaista odottaisin, en varmaan voisi olla miettimättä tätä asiaa..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin tulin raskaaksi. Nyt kun minulla on tytär, en ole murehtinut tuollaista päivääkään. En voi uskoa, että tyttöni ikinä tulisi olemaan silmissäni ruma. Uskon vilpittömästi, että hän on varmasti mielestäni kaunis, niin kuin on jo nyt silmissäni maailman kaunein lapsi.

Toki ymmärrän, että varmaan ap tarkoittaa sellaista kauneutta, joka täyttää yhteiskuntamme kauneusihanteen, mutta siltikään en enää jaksa tätä murehtia. Yleisesti ottaen olen huomannut, että kuka tahansa, joka panostaa ulkonäköönsä, voi täyttää nuo yleiset kauneusihanteet, JOS vaan tahtoo. Kukaan ei ole syntyjään niin ruma, etteikö se onnistuisi edes joiltain osin. Ihan jo se, että hiuksissa on joku leikkaus tai kampaus, kasvoilla taidokkaasti tehty meikki ja vaatteet ovat hyvin istuvat, puhtaat ja vähintäänkin klassisella tavalla muodikkaat, riittävät. Sellainen ihminen, joka ei näihin asioihin halua panostaa, ei muutenkaan murehdi samoja asioita kuin minä ja ap.

Vierailija
2/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan oli niin. Nyt aikuisena on oikea kaunotar. Eli se minkänäköinen on pienenä ei korreloi mitenkään sitä minkänäköiseksi muuttuu. Tunnen myös lapsia jotka ovat olleet pienenä kuvankauniita mutta aikuisina "vähemmän nättejä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hän on nätti, mutta en tiedä mitä mieltä muut ovat. Ennemminkin ajattelen että minkälaisen pojan hän tuo tänne kun tulee esittelemään ensimmäistä poikaystävää. Taidan olla pinnallinen, mutta oikeasti voisin olla aika pettynyt jos ei se olisikaan kovin komea kolli.

Vierailija
4/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON huomiotaherättävän kaunis. Vetää varmasti tulevaisuudessa puoleensa kaikenlaista "yrittäjää", se on valitettavasti jo nyt huomattavissa (tyttö 11 v.). Tytöllä on kyllä terve itsetunto, eikä ulkonäkö todellakaan ole hänelle kaikki kaikessa.

Vierailija
5/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kauniita, terveitä ja fiksuja lapsia.

Mä en kuitenkaan ole kasvattanut heitä ulkonäkökeskeisiksi. Ulkoa tulevia paineita vastustetaan se mikä pystytään ja toivotaan, että tytöt osaisivat olla tyytyväisiä itseensä.

Vierailija
6/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kai niin äitisilmälasit että näen vaan omat lapseni aina maailman kauneimpina ja suloisimpina enkä ollut tullut edes miettineeksi ovatko he "maailman silmissä" sillä tavalla kauniita että saisivat ulkonäöllään vastakkaisen sukupuolen huomiota.

Mutta mies kerran alkoi kun ei nukuttanut puhua, että se on harmi että poika on perinyt sinun ulkonäkösi ja tytär minun. En edes tajunnut mitä hän tarkoitti vaan ajattelin vaan että miten niin harmi että poika on tumma ja ruskeasilmäinen ja tytär vaaleampi ja sinisilmäinen? Mies sitten ihan suoraan sanoi että niin hän tarkoitti sitä että olisi mielellään nähnyt että tytöstä tulee kaunotar ja pojalle olisi riittänyt tavallisempikin ulkomuoto, mutta nyt on mennyt toisinpäin. Kuulemma komeat pojat menee pilalle kun naiset ne pilaa, ja ruman naisen elämä taas on ankeaa. Kivahdin että tyttäremme ei todellakaan ole ruma, ja kieltäydyin sillä kertaa jatkamasta keskustelua.

Mutta kyllä se nyt oikeastaan totta on että ei nyt 11-vuotias tyttäremme nykyajan kauneusihanteita täytä. Hän on lyhyt mutta roteva, sellainen "työihmistyyppi" kuten mieheni äiti sanoo. Hiukset on ohuet ja iho punakka. Kasvot aika pyöreät (kai se voi lapsenpyöreyttäkin vielä olla) ja leveä perunanenä. Mutta onneksi hän on hyvin älykäs ja uskon että pärjää elämässään ihan hyvin muilla avuilla kuin ulkonäöllään. Taitaa olla myös liian vakava luonne että olisi muutenkaan nauttinut miesten huomiosta sillä tavalla kuin itse nuorena nautin - hän viihtyy paljon yksin pohtimassa syntyjä syviä ja lukemassa tietokirjallisuutta erityisesti biologia kiinnostaa.

Minähän olin oikein keimailija, kuljin kylillä näyttävissä vaatteissa muka miehiä huomaamattakaan mutta silti toivoen että kaikki huomaisi minut, ja nautin täysillä vihellyksistä ja huuteluista, vaikkei ollut mitään halua paremmin niihin miehiin tutustuakaan. Mutta ei mulla kyllä ulkonäöstäni lopulta mitään erityistä hyötyä ole ollut elämässäni paitsi että nuorena tosiaan itsetunto varmasti parani tuon positiivisen huomion takia. Ja aviomiestäni en olisi kohdannut ellei hänen olisi tarvinnut pysähtyä tuijottamaan "Kleopatran näköistä naista jollaisia hän ei uskonut olevan kuin elokuvissa" - mutta toisaalta, mukavan miehen olisin varmaan löytänyt tyttäreni näköisenäkin.

Vierailija
7/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on osittain oma vika jos lapset eivät ole hyvännäköisiä. Katselkaa hieman tarkemmin minkä näköisten miesten kanssa niitä alatte tekemään.

Vierailija
8/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tytärtä, mutta välillä kun näen oikein kauniin, siron, nätisti puetun tytön niin ajattelen että voisihan se tyttökin olla kiva. Rumemmat tytöt eivät herätä tällaisia ajatuksia. Varmaan tosi pinnallista, mutta tämä nyt vaan ekana tuli mieleen. Vaikka kai lopulta jokainen tyttö on kaunis äitinsä silmissä, en tiedä?

Vierailija
9/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tuli asiallisia kommentteja :) Tämä on varmaan yksi tabuista.

Joskus katselen pieniä tyttöjä ja mietin, että voi kun ei ole kovin nätti. Sorry :-/

Minulla on poika, kaunis ja komea, muidenkin mielestä. Minusta mies voi olla monella eri tavalla hyvännäköinen, mutta naisella on kapeampi muotti, valitettavasti.

Itse olen omasta mielestäni aika tavallinen, ja lapsena olin varsin tavallinen, mutta aikuisena olen kuitenkin saanut kovastikin huomiota. Tuskin olen mitään kovin merkittävää etua saanut ulkonäköni takia, mutta olen huomannut, että kaunis saa usein suunvuoron. Tosin kaunis saa päällensä myös ennakkoluuloja ja tytöttelyä.. Ei kai kenelläkään ole helppoa.

Vierailija
10/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tuli asiallisia kommentteja :) Tämä on varmaan yksi tabuista.

Joskus katselen pieniä tyttöjä ja mietin, että voi kun ei ole kovin nätti. Sorry :-/

Minulla on poika, kaunis ja komea, muidenkin mielestä. Minusta mies voi olla monella eri tavalla hyvännäköinen, mutta naisella on kapeampi muotti, valitettavasti.

Itse olen omasta mielestäni aika tavallinen, ja lapsena olin varsin tavallinen, mutta aikuisena olen kuitenkin saanut kovastikin huomiota. Tuskin olen mitään kovin merkittävää etua saanut ulkonäköni takia, mutta olen huomannut, että kaunis saa usein suunvuoron. Tosin kaunis saa päällensä myös ennakkoluuloja ja tytöttelyä.. Ei kai kenelläkään ole helppoa.

Naisen kauneuden määrittelemme me jokainen. Mitä enemmän tuosta kirjoitetaan ja puhutaan, sitä kapeammaksi se muotti muovautuu :(

Mulle kauneutta on monenlaista, myös naisilla ja tytöillä. Nykyisestä kauneusihanteesta eli irto-osin varustettu muovinukke, mä en tykkää. Ne ei näytä enää ihmisiltä.

Mä tykkään enemmän luonnollisemmasta kauneudesta. Pikkutytöt on kauniita. Kaikilla on yleensä sädehtivät silmät ja kaunis, pehmeä iho ja kaunis hymy.

Vierailija
11/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut jotenkin järkytys että mun tytär ei välttämättä olekaan mun näkönen :) olen ollut tästä hämmentynyt. En osaa selittää oikein miksi. No mutta onneksi tyttöni on nätti, mutta harvemmin olen nähnyt rumaa tai edes ei niin nättiä tyttöä :) Mä jotenkin yritän nähdä kaikki aina kauniina.

Meillä oli ylä-asteella tyttöporukassa se yksi jolla oli rillit ja pottu nenä... mun mielestä hän oli silti kaunis vaikka ei silloin täyttänytkään kauneuskriteerejä...

Vierailija
12/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisen näköinen. Jos on todella ruma, se voi vaikeuttaa elämää esim. parin muodostuksessa. Oma tyttöni on sellaisen keijukaisen näköinen; siro ja hoikka, sirot ja nätit kasvonpiirteet.

Vierailija
13/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos on kovin lyhyt ja lihava poika niin äidillä usein samanlaisia tuntemuksia...ja muistakaa ettei ole aina helppoa niillä kauniillakaan ihmisillä. Niitä leimataan, pidetään ylimielisinä, nuoleskellaan ja kateuksissaan panetellaan. Aina on joku liehittelemässä.

Minä toivoisiin lapsestani ehdottomasti mieluummin älykästä kuin kaunista. Kauneuskin on tietty kiva mutta usein pirullinenkin piirre.

Vierailija
14/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisiin lapsestani ehdottomasti mieluummin älykästä kuin kaunista. Kauneuskin on tietty kiva mutta usein pirullinenkin piirre.

niin muuten minäkin olen toivonut niin tytöstä kuin pojastakin mieluummin älykästä kuin kaunista. Ja ennen kaikkea tasapainoista, onnellista ihmistä - näitä tällaisia löytyy jopa ei kovin kauniista ja ei kovin älykkäistäkin :)

t. 7

Vierailija
15/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butch lesboksi riittää vähän rumempikin.

Vierailija
16/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nätti mutta poika oikeasti aika ruma :(

Vierailija
17/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nätti mutta poika oikeasti aika ruma :(

kärjistetysti naiset menestyvät elämässään ulkonäön, miehet statuksen avulla.

Vierailija
18/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muillakin yhtä pinnallisia "huolia". Kuulostaa vähän oudolta, mutta toivon (vaikka tyttärestäni ei tulisikaan näköistäni) että hänelle kävisi kuin minulle: lapsena (0-11v) en ollut niitä söpöimpiä lapsia. Olen perinyt isäni vahvat piirteet. Sain kuulla jos jonkinmoista kommenttia "korppikotkannenästä" ja neliöpäästä (?), lisäksi minulla oli silmälasit. Puberteetti-iässä kasvoin sitten piirteisiini kiinni niin, että minusta tuli oikea kaunotar! Oma kehu haisee, mutta siis poikkauksellisen kaunis. Rillitkin lensivät pois käytöstä.

Eli siis "ruma ankanpoikanen" tapauksiakin on! Ja kuten joku jo aiemmin mainitsi, ne jotka lapsena ovat olleet niitä siroja ja kauniita, eivät välttämättä aikuisena ole kovinkaan huomiotaherättävän näköisiä. Enemmän tästä "muodonmuutoksesta" on ollut minulle hyötyä kuin mahdollisesta "lapsuudenaikaisesta" suloisuudesta.

Kyllä, ulkonäköni on auttanut minua suunnattomasti elämäni aikana! Olen käyttänyt/käytän asiaa häpeilemättömästi hyväkseni niin kauan kuin suinkin pystyn.

Vierailija
19/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim viidakon tähtösiä katsellessa se kauneus ei todellakaan ollut minkään arvoista kun nämä kaunottaret oli tyhmempiä kuin saappaat. Tosin itse kyllä arvostan hiukan erilaista kauneutta. Missit ei oman mittapuun mukaan monestikaan ole mitään kauniita. Jokatapuaksessa toivon, että lapsestani tulee älykäs mielummin kuin kaunis, jos siis pitää valita. Bimboja ei vaan voi kestää!

Vierailija
20/35 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein tykkää tuosta adjektiivista, tulee mieleen jotain liian salonkikelpoista söpöstelyä. Mutta kauneus sen sijaan on suurelta osin asia, jota ei peritä geeneissä. Se tehdään aika lailla itse - enkä tarkoita mitään muodikkaita vaatteita ja tekokynsiä. Vaan katsokaapa ihmisiä kaupungilla, ja koettakaa analysoida, mistä oikeasti kauniiden ihmisten kauneus tulee. Aika harvoin se kauneus on vaan sitä, minkä on saanut geenien kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan