Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaismekossa valkoista?

Vierailija
06.06.2012 |

Eikö tosiaan saa olla?

Isäni ei hyväksy hautajaisvaatetustani. Isäni on jo 70v ihminen ja itsekin olen +40v.

Hän sanoi aivan suoraan, että on väärät vaatteet päälläni hautajaisissa.

Ja minulla oli musta iso huivi hartioilla ja päällä musta mekko, jossa helmassa valkoinen raita, mustat sukkahousut ja mustat kengät.

Mitä vikaa? En kertakaikkiaan käsitä. En ole isälleni puhunut mitään hänen kommenttinsa jälkeen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin olla hautajaisissa. Isäs fossiili, eikä tajua mitään.

Vierailija
2/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan miestenkin etikettiin valkoinen kaulaliina. Ei yksi raita mekossa ketään haittaa, varsinkaan valkoinen. Punaista taas ehkä pitäisin jo mauttomana.

Toisaalta taas, jokainen itse kunnioittaa vainajaa vaatetuksellaan. Myötähäpeää olen itse tuntenut verkkareissa kulkijoista, mini(mini!)hameesta ym. hautajaisissa. Mitäpä sitten? Kuollut on kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että ehkä isäsi oli hyvin järkyttynyt/surullinen ja tavallaan siirsi pahan olonsa sinuun. Ehkä hän koki jääneensä jotenkin yksin surunsa kanssa, tai ei vain yksinkertaisesti osaa ilmaista itseään muulla tavoin.

Vierailija
4/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä pidä mykkäkoulua. Onhan hänellä sitäpaitsi oikeus mielipiteeseensä!

Kuvailemasi asu on munkin mielestä aivan ok. Ellei sitten huivi tarkoita sitä, että asusi oli hyvin avonainen?

Vierailija
5/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä pidä mykkäkoulua. Onhan hänellä sitäpaitsi oikeus mielipiteeseensä!

Kuvailemasi asu on munkin mielestä aivan ok. Ellei sitten huivi tarkoita sitä, että asusi oli hyvin avonainen?

Normaali kotelomekko.

Ja 70 vuotiaalla on toki oikeus mielipiteeseen. Mutta niin on mullakin oikeus laittaa päälleni itselleni sopivat vaatteet. Vai eikö ole?

Vierailija
6/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se kuulu isällesi pätkääkään. Asu kuulostaa sitä paitsi täysin sopivalta hautajaisiin. Onhan miehilläkin valkoiset paidat. Onko isälläsi yleensäkin tapana puuttua sinun yksityisiin asioihisi?

Vierailija
7/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka leveä raita?

Vierailija
8/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se kuulu isällesi pätkääkään. Asu kuulostaa sitä paitsi täysin sopivalta hautajaisiin. Onhan miehilläkin valkoiset paidat. Onko isälläsi yleensäkin tapana puuttua sinun yksityisiin asioihisi?

Vierailija
9/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en todellakaan laittaisi. Jos olisi 2-3cm kyse, niin voisi mennä.

Isäsi on tässä asiassa oikeassa. Joskaan puhumattomuus ei ole oikein.

Vierailija
10/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan perinteisesti valkoinenkin kuoleman (viattomuuteen paluun) väri.

Vierailija
11/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin arvioimme onko ok.

Vierailija
12/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok pitää jopa valkoista hautajaisissa. Olin viime kesänä monissa, ja jokaisissa hautajaisissa oli useita, jolla esim. valkoinen yläosa mustan alaosan kanssa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän