Teini uhkailee ls-ilmolla
Teinineiti 17v ei viitsinyt hakea kesätöitä,ja sattumalta serkkutyttö yh tarvistsi 4v pojalle noutajaa päiväkodista, on kolmivuorotyössä, 2 viikkoa yövuoroa. Teinineiti ilmoitti ettei häntä voi pakottaa, hän menee sossuun valittamaan, jolloin mies ja minä sanoimme "my way or the highway". Emme todellakaan rupea katsomaan laiskaa teiniä joka heräilee iltapäivällä ja kyselee mitä ruokaa olisi tarjolla, jonka jälkeen istuu koneella mesessä, fasessa ym. yli puoliyön. Mitä luulette, hankkiiko sossu kämpän lukiolaiselle, jottei joudu töitä tekemään?
Kommentit (15)
Sinänsä laki on lapsenne puolella, että töihin ei voi pakottaa, ja jos heitätte kotoa sen takia ulos, sossu kyllä sijoittaa lapsen. Ei alaikäistä ulos jätetä.
mutta saattaa tulla rajoituksia koneelle , hiiri/näppis katoaa, kuukausiraha vähenee ym.
ap
joten saapi uhkailla ihan vapaasti.
ap
että vanhemmat eivät ole osanneet sitä kasvattaa. Eikä sossu rupea ratkomaan pulmaa "teini ei tottele meitä".
Mistä se teidän neiti 17v. aikoo rahat hommata vai saako hän kesällä rahaa tekemättä mitään?
Meidän neiti 15v. saa talvella 50e/kk+ vaaterahaa+känny+tietokone kunhan hoitaa koulun ja siivoaa huoneensa.
Nyt kesällä hän menee 6 viikoksi kesätöihin ja tienaa omaa rahaa n.1200e.
Ihan vapaasti saisi teini ainakin meillä soitella soskaan jos siltä tuntuu...ehkä pari kuukautta laitoksessa tekisi hyvää ;)Tulisi varmaan kiire kotiin!
Sinänsä laki on lapsenne puolella, että töihin ei voi pakottaa, ja jos heitätte kotoa sen takia ulos, sossu kyllä sijoittaa lapsen. Ei alaikäistä ulos jätetä.
kelpaa, niin älä anna sitä kuukausirahaa ollenkaan! Ja mukavuudet kans minimiin. Ja tosiaan anna soitella, olette ihan oikeassa asian suhteen. Töihinhän ei voi pakottaa, mutta ei siitä makaamisestakaan tarvi vanhempien maksella mitään kuukausirahoja.
Mulla 12v tienaa kotitöillä kesärahaa. Kerran viikkoon leikkaa pienen nurmikkoalueen (rivaripiha), huolehtii päivittäin astianpesukoneen tyhjennyksen, vie roskat, imuroi kerran viikossa yms pientä ja saa siitä hyvästä 50e/kk. Normaalisti on saanut 20e/kk.
no en mä ainakaan haluis että mun lapsen hakee tarhasta joku epämääräinen kapinoiva teini. ties mitä se keksii. tuskin on lapsella turvallinen olo sellaisen kanssa.
kouluaikaan saa kuukaisrahan,samoin kuin omasi, lapsenhoidosta saisi rahaa "mutta häntä ei voi pakottaa". Olkoon rahaton.
AP
kouluaikaan saa kuukaisrahan,samoin kuin omasi, lapsenhoidosta saisi rahaa "mutta häntä ei voi pakottaa". Olkoon rahaton.
AP
että tietää sen oikein hyvin.
oli tet-harjoitteluissakin päiväkodissa. Nyt vaan haluaa olla "vapaa ja itsenäinen". Ei tunnu yämmärtävän että vapauteen kuuluu velvoitteet. Odotamme sossun yhteydenottoa, ehkä olisi hyväkin opetella itsenäistä asumista.
AP
Ehkä sille teidän 17 v teinille tekisi ihan hyvää jutella sossutätien kanssa. Todellakin, jos hän haluaa muuttaa pois kotoa, millä hän on ajatellut elättää itsensä? Ala valmistaa häntä henkisesti siihen, että 18 v synttärit eivät ole kaukana ja silloin on on täysin VAPAA tekemään mitä haluaa, mutta sen myötä tulee myös VASTUU huolehtia itse itsestään. Omilleen muuttaminen nuorena motivoi kummasti opiskelemaan tehokkaasti ja hakeutumaan työelämään! ;)
Jos ei suostu tekemään kyseistä hommaa. Oppiipahan sitten, että sitä rahaa ei tule muuten kuin töitä tekemällä.
Oisko se kannattanut jo aiemmin kasvattaa tekemään jotain. Turha se enää määkiä kun paskat on jo housuissa.
teinin soitella vaan ja pitäkää päänne. En oo ikinä kuullu nästä nykyajan muksuista et kuinka ne tietää edes koko lastensuojelun. Kai niillä perkele on kännys jo tallennettu numero. Anna soittaa. Itse itseleen tekee ilmon. Ei sieltä mitään kämppiä tipu ellet ihan jossain maalla asu. Ei ainakaan hesas. Kiittämätön k..pää nimim kokemusta on