Voisitko kuvitella ottavasi lapsesi pois latokartanon tms. koulusta?
Pitäisikö oppilaat jakaa kouluihin sen mukaan missä suvivirsi on sallittu ja missä ei?
Kommentit (28)
sitähän se juuri tarkoittaa. Ja kyllä, minä otin lapseni sieltä pois.
kun lähellä on tasokkaampiakin opinahjoja
Voiko näin järkeviä uskovia ollakaan??!! Pisteet sulle, kiitos ja kumarrus.
Mulle on yksi hiton sama lauletaanko suvivirttä, suvilaulua vai ei sitäkään. Olen itse uskovainen kristitty, mutta itse asiassa pidän tunnustuksetonta koulua parhaana maassa, jossa on uskonnonvapaus ja monien eri uskontojen edustajia. Mutta ei minulla mitään sitä vastaankaan ole jos vanhoja kristillisperäisiä perinteitä kuten suvivirsi koulussa on. Erityiseen kristilliseen kouluun en kuitenkaan koskaan lapsiani laittaisi, minusta parempi kasvaa moniarvoisemmassa ympäristössä.
Voiko näin järkeviä uskovia ollakaan??!! Pisteet sulle, kiitos ja kumarrus.
PS 26 unohti sitaatin ensin, heh.
Minua vähän säälittää nykyajan opettajat ja rehtorit. Kaiken maailman valittajaa on hyppimässä joka asiassa silmille.
Eikö olisi reilua antaa kouluille työrauha ja hoitaa omat asiat kotona. Eri asia on tietenkin selkeät viran väärinkäyttötapaukset.
Hyvät vanhemmat! Rauhoittukaa. Esimerkiksi tämä nimenomainen asia, eli suvivirren laulaminen, ei kuulu vanhemmille pätkääkään. Se on koulun henkilökunnan oma asia, miten haluavat juhlansa järjestää. Eihän koulun henkilökuntakaan tule teidän kotiinne kertomaan, miten asiat pitäisi hoitaa.
Terv. Latokartanossa opiskelevan pojan äiti
Vanhemmat taas saavat vapaasti valita mihin kouluun lapsensa laittavat. Latokartano nyt ei mitenkään loista kouluvertailujen kärjessä.
Mun tytär oli enkeli Gabriel joulukuvaelmassa ja oli kyllä ihana katsoa.
Suomessa joulukuvaelmaa ei taida enää olla?
Koulun kanssa käyvät kirkossa - ja koulussa (ja aikanaan tarhassa) lauletaan myös virsiä. Ehkä täällä ateistit ovat sitten suovaitsevaisempia. En mä ole mitään mukinoita ainakaan kuulut.
Kristinuskoa on jo ollut tarhassa ja koulussakin puhutaan uskonasioista jo eskarissa.
sit joulukuvaelmassa Maria? Vai ei kai siellä Tanskassa olla niin suvaitsemattomia että tytöt voi näytellä poikia, mut pojat ei tyttöjä?
"Monet kansat ovat vanhoista ajoista viettäneet vuotuista juhlaa talvipäivänseisauksen aikoihin.[8] Muinaisten germaanien talvijuhla tunnetaan nykyisin sen englanninkielisellä nimityksellä yule.
Kuukalenterin vuoksi yulen paikka vaihteli joulukuun alusta tammikuun alkuun. Kristinuskon leviämisen myötä yule yhdistettiin kristilliseen jouluun.[9][10]
Muinaiset roomalaiset viettivät 17. ja 23. joulukuuta välisenä aikana keskitalven Saturnalia-juhlaa. Talvipäivänseisauksena 25. joulukuuta oli Sol Invictuksen eli Voittamattoman auringon päivä.[4]
Kirkko äänesti ja yhdisti hallinnollisella käskyllä alkujaan syyrialaisperäisen aurinkojumalan Sol Invictuksen päivän juhlat Jeesuksen syntymäjuhlaan 350-luvulla.["